PDA

View Full Version : Golf V station?


Frieser
30-04-2006, 15:24
We hebben de Golf V, Golf V met kont; de Jetta, maar komt er nu ook nog een Golf V station?

Der Typ Siebzehn
30-04-2006, 16:47
We hebben de Golf V,

Golf V met kont(= de Jetta!)

de Jetta(= de Golf "met kont"!),

maar komt er nu ook nog een Golf V station? (Ja die komt er!)

en hoe zit het met de inmiddels al meer dan een jaar verkrijgbare Golf Plus? Vergeten? Of telt die niet mee?;)

Frieser
30-04-2006, 22:04
en hoe zit het met de inmiddels al meer dan een jaar verkrijgbare Golf Plus? Vergeten? Of telt die niet mee?;)

Jij citeert een tekst op mijn naam die ik nooit geschreven heb... maar goed ;)
vind de golf plus niet echt een station... eigenlijk maar een rare vw. Dus waar blijft die golf station? of blijft dat de IV?

sjampoo
30-04-2006, 22:30
Station? Variant zal je bedoelen... (of Break als je van de franse slag bent :) )

Maar goed: heb er (nog) niets van gezien, gehoord of gelezen... Meestal volgt de variant echter 'een tijdje' na de normale versies, en loopt de voorloper variant (in dit geval IV variant of bora variant (ohnee, check volkswagen.nl -> bora bestaat niet meer).

styling-studies (of beter: photo-shops) zijn er trouwens wel:
http://www.3harts.nl/golfV/VW-Golf-Variant-3hartsnl-1.jpg
http://www.3harts.nl/golfV/VW-Golf-Variant-3hartsnl-2.jpg

Gijs
30-04-2006, 23:34
Heb laatst in een blad gelezen dat deze binnenkort wel komt. Ook komt er iets in de geest van de oude Golf Syncho; Golf V hoog op z'n poten en dan dus het grotere broertje van de CrossPolo. :)

Der Typ Siebzehn
01-05-2006, 16:50
Jij citeert een tekst op mijn naam die ik nooit geschreven heb... maar goed ;)
vind de golf plus niet echt een station... eigenlijk maar een rare vw. Dus waar blijft die golf station? of blijft dat de IV?

Dat van dat citeren van die tekst op jou naam die jij nooit geschreven hebt, was alleen maar een aanvulling van wat je bedoelde, je schreef nl. o.a. de Golf V met kont, vervolgens de Jetta, maar wat ik door die actie wou zeggen is het volgende: de een is de ander: de Jetta is de Golf V met kont, en het geeft verder ook niet zo´n auto (met kont) met de typering "Golf", is in dit geval altijd "Jetta", understand?;)

De Golf plus is ook geen station, maar een vehicel in de stijl van b.v. een Renault Scenic, voor zulke auto´s is er een bepaalde afkorting, maar die schiet me niet te binnen. En dat het een rare VW is, smaken verschillen, maar het is en blijft een auto die ook tot de Golf V generatie behoord, net zoals de Jetta.

Die Golf V station, de Variant, komt er, blijft zeker geen IV. (zie bijdrage van sjampoo)

G60RAY
01-05-2006, 18:06
In 2008 komt alweer de Golf VI uit, zouden ze voor dat eventjes nog een Variant op de markt brengen?

vw dennis
02-05-2006, 17:31
Ik denk dat er geen variant komt, golf plus en de passat variant zijn daar meer voor, en aangezien de golf 4 variant nu nog steeds gemaakt word...

Sponze®
03-05-2006, 18:29
Nog eentje gevonden: Jetta Variant:


http://www.3harts.nl/scoops/Jetta%20-%20variant-01.jpg

Frieser
04-05-2006, 07:45
Ik denk dat er geen variant komt, golf plus en de passat variant zijn daar meer voor, en aangezien de golf 4 variant nu nog steeds gemaakt word...

Dat idee had ik inderdaad ook. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat als je een nieuwe station koopt, je nog gaat voor een golf 4 station (no offense to the golf 4 rijders)...

sjampoo
04-05-2006, 08:12
Als we dan toch aan t vragen zijn...

Golf Plus / Touran

(vul zelf de vraag maar in)

RenéDub
04-05-2006, 09:42
Dat idee had ik inderdaad ook. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat als je een nieuwe station koopt, je nog gaat voor een golf 4 station (no offense to the golf 4 rijders)...

De golf 4 variant wordt sids vorig jaar niet meer gemaakt. Pon heeft er slecht nog een hand vol op voorraad staan. Gerucht ging dat er volgend jaar een variant zou komen, maar nu er besloten is een jaar eerder met de golf 6 te komen is het plots niet zo zeker meer. Ik werk zelf ook bij de vw maar pon kan er ook nog geen antwoord op geven.

ChD
15-05-2006, 20:58
De golf 4 variant wordt sids vorig jaar niet meer gemaakt. Pon heeft er slecht nog een hand vol op voorraad staan. Gerucht ging dat er volgend jaar een variant zou komen, maar nu er besloten is een jaar eerder met de golf 6 te komen is het plots niet zo zeker meer. Ik werk zelf ook bij de vw maar pon kan er ook nog geen antwoord op geven.



Volgens mij stopt de productie van de IV Variant pas dit jaar in juni......Hij wordt nu nog gewoon gemaakt hoor.
Pon levert inderdaad mondjesmaat en uit voorraad.

Vento Vice
31-12-2006, 06:06
Dat van dat citeren van die tekst op jou naam die jij nooit geschreven hebt, was alleen maar een aanvulling van wat je bedoelde, je schreef nl. o.a. de Golf V met kont, vervolgens de Jetta, maar wat ik door die actie wou zeggen is het volgende: de een is de ander: de Jetta is de Golf V met kont, en het geeft verder ook niet zo´n auto (met kont) met de typering "Golf", is in dit geval altijd "Jetta", understand?;)..........

De Golf plus is ook geen station, maar een vehicel in de stijl van b.v. een Renault Scenic, voor zulke auto´s is er een bepaalde afkorting, maar die schiet me niet te binnen. bla bla bla............

Goed lezen, type 17!:
Frieser zei: "We hebben de Golf V, de Golf met kont; de Jetta,
maar.....etc. etc."
; er stond dus tussen "Golf met kont" en "de Jetta" een "punt-komma"..., dus doelde Frieser zèlf ook op één en dezelfde wagen! ;)

Auto's als de "Renault Scenic" en de "Golf plus" worden mini-MPV-'s genoemd :)

Greetz Vento Vice :D

Der Typ Siebzehn
31-12-2006, 10:59
oké, klopt, maar je hebt wel al een erg oude thread opgegraven :D De Golf V Variant zou trouwens in 2007 definitief op de markt komen zoals in Autobild stond, eens afwachten...

RenéDub
31-12-2006, 11:46
Klopt! De nieuwe golf variant komt rond juni 2007 op de markt!

Zeend
31-12-2006, 11:57
Waarom kan VW nou nooit eens alle modelvarianten tegelijk introduceren?
Enneh.. een Golf Variant, ik denk niet dat hij veel verkocht zal worden. De Touran en Golf Plus nemen al een flink deel van de station-verkopen voor hun rekening.
Kijk maar eens bij concurrerende merken: de stations lopen amper meer.
Maar wie weet, als er nu eens een fraaie Golf Vari komt, dat deze wel gaat verkopen.

Christiaan
31-12-2006, 12:56
Waarom kan VW nou nooit eens alle modelvarianten tegelijk introduceren?

Denk dat maar weinig autofabrikanten dat doen.....