PDA

View Full Version : Schrick Turbo Plug & Play op Mk2?


TD15
08-05-2006, 12:20
Hey jongens,

even een vraagje :D!
Ik kwam eergister een turbo van Schrick tegen. De verkoper beweerde dat ik mijn compressie niet hoefde te verlagen omdat hij met een lage druk van 0,7 bar werkte. Ik moest een andere luchtweger van een Porsche pakken o.i.d., de boel erop schroeven (was plug & play) en ik kon gaan met 160 pk.

Maar 0,7 bar is toch niet extreem laag? Hierbij moet je toch wel je compressie verlagen :eek: . Totaal is dan 1,7 bar... Hij is zelfs op te schroeven tot 1 bar...Kan iemand me hier wat over vertellen? Het was speciaal door Schrick gemaakt voor de Golf 1, maar pastte ook op mijn Golf 2...

Alvast bedankt! :hug:

TD15
08-05-2006, 12:29
Vergeet ik mijn hamvraag...

Hoeveel bar levert een turbo van een diesel? Als dit nou ook 0,7 is, kan ik net zo goed dat proberen = goedkoper! De Schrick turbo was 250 euro geloof ik en het spruistuk ook 200. Maar de turbo past toch ook wel op een diesel spruitstuk.

Het is trouwens een KKK turbo.

Richard
08-05-2006, 12:43
gewoon de complete set kopen die hij aanbied..dus incl intercooler uitlaat etc..

setje is echt uniek

TD15
08-05-2006, 13:04
Zit ik ook over te denken ;).

Maar komt het op hetzelfde neer wanneer je een turbo van een diesel incl. spruitstuk neemt, of levert deze meer druk?

En past de lader dan ook op een TD spruitstuk, die heb ik namelijk nog liggen...

TD15
08-05-2006, 16:20
Weet niemand dit toevallig? Moet wel passen toch...?

En welke turbo's leveren nog meer 0,7 bar (of minder)? Die van een TD ook?

Alvast Bedankt :)!

saus
09-05-2006, 10:37
Ik weet geen antwoord op jouw vragen, maar jij komt wel leuke dingen tegen zeg :D

dikke shit :D :D

Richard
09-05-2006, 11:02
staat gewoon op marktplaats hoor

TD15
09-05-2006, 11:17
wordt het niet minder leuk van :D!

Maar niemand die weet hoeveel druk een turbo van een diesel geeft en/of een schrick turbo op een diesel spruitstuk past? Dan kan ik overwegen wat ik ga doen!

Richard
09-05-2006, 11:58
zou voor de complete set gaan..veel mooier en unieker

Dennis@polo86c.nl
09-05-2006, 11:59
Er was toch iets met diesel-turbo's op een benzine motor?

Als ik het goed heb zijn diesel-turbo's niet bestand tegen de hogere uitlaatgastemperatuur van een benzine-motor.

Wat is nu de compressieverhouding?

TD15
09-05-2006, 12:18
Helemaal standaard nog, nooit iets aan gedaan (dus waarschijnlijk een stukje minder dan toen hij nieuw was). Ik weet het zo niet uit mn hoofd, maar kun jij aan de hand van de compressie vertellen tot hoeveel turbodruk ik kan gaan? Dan wil ik het straks wel even meten :D! En anders gewoon van de standaard voor een Golf II GTi uitgaan, het is minder, dus dan zit ik ook niet op de grens :)!

Maar als dat het probleem is met diesel turbo's, tot hoeveel druk kan je zo op je GTi schroeven zonder aanpassingen? Echt 0,7? Vind ik nogal veel...

skyfox
09-05-2006, 14:59
Somebody correct me if i'm wrong, maar ik heb gelezen dat je veilig turbodruk kan toepassen tussen de 0,3 en 0,5 bar op een gezonde motor. De turbo die geleverd is, KKK k024 als ik het goed heb, levert 0,65 bar. Dit moet dus anders afgeregeld worden op de wastegate, lijkt mij. Anders riskeer je een opgeblazen koppakking. Maar ik kan het overdrijven (zoveel verstand heb ik er niet van), dus als iemand er meer verstand van heeft dan ik, please correct me.

Groetjes,
Richard.

TD15
09-05-2006, 16:05
Zou eventueel in het begin een dikkere koppakking kunnen proberen en dan te gaan meten en weten :).

En de set van Schrick, turbo had iets speling op de as en hij wilde het liefst een compleet setje kwijt. Is natuurlijk ook het mooist en het makkelijkst, maar dan vroeg hij er 900 euro voor. Dus ik kijk nog even wat de andere alternatieven zijn! :)

En aan welke andere turbo's zou je eventueel kunnen denken om zo toe te passen? Van een diesel kan dus zeker weten níet (ivm de hitte?)?

Dennis@polo86c.nl
10-05-2006, 12:03
Helemaal standaard nog, nooit iets aan gedaan (dus waarschijnlijk een stukje minder dan toen hij nieuw was). Ik weet het zo niet uit mn hoofd, maar kun jij aan de hand van de compressie vertellen tot hoeveel turbodruk ik kan gaan? Dan wil ik het straks wel even meten :D! En anders gewoon van de standaard voor een Golf II GTi uitgaan, het is minder, dus dan zit ik ook niet op de grens :)!

Maar als dat het probleem is met diesel turbo's, tot hoeveel druk kan je zo op je GTi schroeven zonder aanpassingen? Echt 0,7? Vind ik nogal veel...

Ik doel op de compressieverhouding, dat is wat anders dan de compressiedruk die je kunt meten :)

vwmk2driver
10-05-2006, 22:15
het gaat niet zo zeer om turbo's van diesel's.


je moet meer kijken hoe de lag van de turbo is.

een diesel turbo is bijvoorbeeld gemaakt om te spoelen tussen 2 en 4500 toeren ( nemen we een gemiddelde motor ) , ga jij zon turbo nu op je noem is wat 1800 8v zetten kan het dus zijn dat hij bij 2500 toeren als een gek gaat spoelen tot en met 4 a 4500 en dan er mee stopt of erger je draaid de turbo gewoon over de kop.

wil je het redelijk binnen de perken houden kwa kosten, koop dan een complete set.
of zoek anders een turbo van een bestaande motor die ongeveer de zelfde cilinder in houd heeft en ook in het vermogens gebied zit die jij wilt bereiken.

TD15
10-05-2006, 22:36
Ik doel op de compressieverhouding, dat is wat anders dan de compressiedruk die je kunt meten :)

:redface: :chair: Sorry...iets te snel gelezen...

Dus Vwmk2driver, dan kan ik beter op zoek gaan naar een compleet deel incl. turbo van een Volvo of Porsche o.i.d.? Maar dan moet ik wél wat aan de compressie doen lijkt mij... Maar valt vast wel te regelen dat hij 0,5 bar druk geeft toch!?

Ik kan wel een diesel uitlaatspruitstuk gebruiken en daar past de turbo op?

Thnx :D!

TD15
12-05-2006, 13:38
Ehm...zat nog even te denken, maar er staat niets over de ontsteking, dat zal toch ook wat veranderd moeten worden?

Zestienkleppen
12-05-2006, 17:20
Ik ben toevallig gisteren bij de verkoper geweest voor iets anders, en het is een betrouwbare jongen, die volgens mij weet waar hij het over heeft. Onderdelen (al dat Schrick spul van Marktplaats) zien er goed uit.

Ik denk dat het een mooie kans is, ik had het zo mee willen nemen, alleen heb ik er het geld niet voor.

O.a. hagelnieuw GTi 1 motorblok Schrick compleet, in ori VW doos.

TD15
12-05-2006, 17:57
Precies...Voor de hele set heb ik het geld nu ook niet voor! En hij wil natuurlijk alleen de complete set verkopen, volkomen logisch toch :D! Compleet wil zeggen 900 euro, dat heb ik nu niet zo klaar liggen daarvoor... Maar daarom wil ik me er wel een beetje in verdiepen, als ik het straks wat breder heb, heb ik wat te doen :)!

PS. was ook niet als kritiek op de verkoper bedoeld!!! Was een hele aardige jongen wat ik zo mee kreeg, dus dat is het hem niet. Maar ik vroeg gewoon algemeen of er nog een andere ontsteking op moet, zo ja welke :)?

Thnx! :D

Black Devil
18-05-2006, 13:43
goedkoop tunen werkt gewoon niet, mocht je niet eens geld hebben om de set van 900,- aan te schaffen begin er dan niet aan.

als je ermee bezig gaat zul je nog wel wat klein grut nodig moeten hebben dus klap er zo nog even 500,- bovenop

TD15
18-05-2006, 14:51
I know, maar lees je de post wel...?

...Ik doe het JUIST niet, omdat ik het NU niet kan veroorloven (vakantie voor de deur).

Als ik het straks wat BREDER heb...

:)

Black Devil
18-05-2006, 15:44
ik heb alles aandachtig doorgelezen, maar houd er gewoon rekening mee dat de kosten altijd veel hoger uitvallen

TD15
18-05-2006, 19:35
O oke, sorry, ja dat is altijd zo idd. Of je maakt wat kapot, of er gaat wat kapot, of je mist wat, of er past weer eens iets niet...ik ken t :D. Maar ga zowiezo nooit op de grens wat kopen, houd altijd wel rekening met een marge :D.

Daarom doe ik het nu dus niet ;)!

Allart-Ghetta
19-05-2006, 13:01
Precies...Voor de hele set heb ik het geld nu ook niet voor! En hij wil natuurlijk alleen de complete set verkopen, volkomen logisch toch :D! Compleet wil zeggen 900 euro, dat heb ik nu niet zo klaar liggen daarvoor... Maar daarom wil ik me er wel een beetje in verdiepen, als ik het straks wat breder heb, heb ik wat te doen :)!

PS. was ook niet als kritiek op de verkoper bedoeld!!! Was een hele aardige jongen wat ik zo mee kreeg, dus dat is het hem niet. Maar ik vroeg gewoon algemeen of er nog een andere ontsteking op moet, zo ja welke :)?

Thnx! :D

Ik heb nog wel een goede turbo liggen van een 1.7 volvo/renault motor.
Levert standaard 0.35 bar druk, is op te schroeven d.mv. verstellen wastgatestang. Inclusief het bijbehorende spruistuk en groot deel van de downpipe. Ideaal voor op standaard motor.

callaway
31-05-2006, 14:40
Is wel gaaf zo'n old skool turbo setje :)

en 900 euro's is zeker niet teveel hoor, ik ga niet verklappen wat ik voor mijn Callaway old skool turbo kit heb betaald maar met 900 pleuro kom je er lang niet :eek:

Ik zou em gewoon nu kopen en in de schuur leggen tot je weer meer te besteden hebt.

Ik ben nu ook bezig met info verzamelen en ondertussen weer wat te sparen.
waarschijnlijk ga ik van de winter pas een cabby kopen en volgend jaar beginnen met bouwen.

in ieder geval succes met je turbo project.

MORREN
06-06-2006, 13:03
Kit is verkocht, ik zou hem morgen ophalen maar er was er 1 eerder..

callaway
06-06-2006, 13:11
Kit is verkocht, ik zou hem morgen ophalen maar er was er 1 eerder..


das spijtig Patrick, maar ik geloof met mijn zoekopdracht in google voor meer info over de set ( vergelijkingsmateriaal tov de Callaway set )
er een ben tegengekomen op een duits forum.

helaas weet ik dus niet meer welke :(

succes in ieder geval

sciroccoGTII
06-06-2006, 22:15
klopt patrick,
ik heb m gekocht.. Komt op een scirocco GT2. type 2 dus. Hoop alles over n kleine 2 a 3 maand draaiende te hebben. Gistermiddag opgehaald. Hele aardige jongen had nog oettinger delen en een motor liggen. Turbo is zoals ie in z`n advertentie zei ook echt in nieuwstaat!! Hoop dat je ook wat vindt patrick!! Zou wel uniek zijn! Dit schijnt het 2de setje in nederland te zijn wat ook echt orgineel opgebouwd gaat draaien. Komt overigens op een JH. Met enkele aanpassingen. Wordt waarschijnlijk een 16V oliepomp omgebouwd om op de 8V te zetten i.v.m meer olieopbrengst? waar??

Groeten Maurits

MORREN
07-06-2006, 02:43
klopt patrick,
ik heb m gekocht.. Komt op een scirocco GT2. type 2 dus. Hoop alles over n kleine 2 a 3 maand draaiende te hebben. Gistermiddag opgehaald. Hele aardige jongen had nog oettinger delen en een motor liggen. Turbo is zoals ie in z`n advertentie zei ook echt in nieuwstaat!! Hoop dat je ook wat vindt patrick!! Zou wel uniek zijn! Dit schijnt het 2de setje in nederland te zijn wat ook echt orgineel opgebouwd gaat draaien. Komt overigens op een JH. Met enkele aanpassingen. Wordt waarschijnlijk een 16V oliepomp omgebouwd om op de 8V te zetten i.v.m meer olieopbrengst? waar??

Groeten Maurits


Nou ik zocht er niet echt naar hoor, maar het leek mij wel een leuk iets met wat extra aanpassingen erbij.
Ik zou heel wat dingen moeten aanpassen wou het op mijn blok passen en werken, nu gaan we weer verder met een ander plan haha
Suc6 met de leuke set.

callaway
07-06-2006, 07:15
klopt patrick,
ik heb m gekocht.. Komt op een scirocco GT2. type 2 dus. Hoop alles over n kleine 2 a 3 maand draaiende te hebben. Gistermiddag opgehaald. Hele aardige jongen had nog oettinger delen en een motor liggen. Turbo is zoals ie in z`n advertentie zei ook echt in nieuwstaat!! Hoop dat je ook wat vindt patrick!! Zou wel uniek zijn! Dit schijnt het 2de setje in nederland te zijn wat ook echt orgineel opgebouwd gaat draaien. Komt overigens op een JH. Met enkele aanpassingen. Wordt waarschijnlijk een 16V oliepomp omgebouwd om op de 8V te zetten i.v.m meer olieopbrengst? waar??

Groeten Maurits

allereerst proficiat met je unieke aanwinst.

maak svp een topic aan met je opbouw en alle details zijn welkom ;)
zoals je kan lezen in mijn old skool turbo project topic heb ik een Callaway turbo set gekocht die uit dezelfde tijd stamt.

en ik ben dus allerlei info aan het verzamelen.

Ik ben trouwens ook beniewd naar je keuze voor een JH, omdat mij een PG werd geadviseerd.

verders heb ik op ebay Duitsland al een Schrick carterpan met schotten gevonden ter voorkoming van drooglopen, misschien ook iets voor jou.


enne VEEEEEEEL foto's maken graag :)

sciroccoGTII
08-06-2006, 16:15
Bedankt voor de reacties mensen! Maar een topic wordt lastig omdat ik niet zo handig met computers ben..ben al blij dat ik dit kan.. Foto`s lukt me er niet op te zetten. Maar ik za zeker een fotoverslag maken van de ombouw dus die wil ik jou dan wel sturen via de email. Werk in de RVS industrie dus kan heel veel zelf maken voor de ombouw. Ik heb gekozen voor een JH omdat deze al in mijn scirocco zit, en tevens omdat waarom zou die set anders ontwikkeld zijn voor een DX of iets dergelijks?? In die tijd was de PG er zelf nog niet volgens mij? Ik ga het gewoon proberen.. Zie wel wat we allemaal tegenkomen.. alles is op te lossen! Weet iemand toevallig of de 16V oliepomp meer opbrengt dan een 8V pomp?? Asjes zijn om te zetten als het goed is.

Zit jij misschien op msn callaway?? anders kunnen we misschien eens wat ideen uitwisselen?

callaway
08-06-2006, 21:42
Bedankt voor de reacties mensen! Maar een topic wordt lastig omdat ik niet zo handig met computers ben..ben al blij dat ik dit kan.. Foto`s lukt me er niet op te zetten. Maar ik za zeker een fotoverslag maken van de ombouw dus die wil ik jou dan wel sturen via de email. Werk in de RVS industrie dus kan heel veel zelf maken voor de ombouw. Ik heb gekozen voor een JH omdat deze al in mijn scirocco zit, en tevens omdat waarom zou die set anders ontwikkeld zijn voor een DX of iets dergelijks?? In die tijd was de PG er zelf nog niet volgens mij? Ik ga het gewoon proberen.. Zie wel wat we allemaal tegenkomen.. alles is op te lossen! Weet iemand toevallig of de 16V oliepomp meer opbrengt dan een 8V pomp?? Asjes zijn om te zetten als het goed is.

Zit jij misschien op msn callaway?? anders kunnen we misschien eens wat ideen uitwisselen?

sturen die foto's ;)

ik stuur je een mail of PM met mijn msn gegevens