Moroder
18-05-2006, 18:07
Hee!
Heb bij me pa opt werk een nieuwe nokkenas gevonden voor een 8v motor.
Nu kan ik eigenlijk wel zien dat het een snellere nokkenas, maar hoeveel graden, geen flauw idee!
Kenmerken van nokken en kleplift t.o.v. PF nokkenstok.
*Kleplift is 1mm groter.
*Nokken zijn platter, minder spits (dus blijft klep langer openstaan toch?)
En als ik Ze naast elkaar zet en gelijk zet met de uitsparing van de spie. Dan zie ik dat nokken van de 'snelle' as verder naar links toe staan. Ook al is het maar een fractie. En door de bredere nokvorm gaat ie wel weer voorbij de nok van de PF as.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/nok.JPG
1: Aan twee kanten staat '2'
2: Aan twee kanten staat 'G' (weggeslepen ondergrond)
3: Hier staat een Driehoek/piramide (draairichting?)
4: Aan een kant staat '7245', en op de andere kant '049G'
5: Aan een kant staat 'WZO' en op de andere kant 'Germany'
Kan iemand me dus uitleggen waar ik mee te maken heb??
Ik dank jullie alvast :)
Heb bij me pa opt werk een nieuwe nokkenas gevonden voor een 8v motor.
Nu kan ik eigenlijk wel zien dat het een snellere nokkenas, maar hoeveel graden, geen flauw idee!
Kenmerken van nokken en kleplift t.o.v. PF nokkenstok.
*Kleplift is 1mm groter.
*Nokken zijn platter, minder spits (dus blijft klep langer openstaan toch?)
En als ik Ze naast elkaar zet en gelijk zet met de uitsparing van de spie. Dan zie ik dat nokken van de 'snelle' as verder naar links toe staan. Ook al is het maar een fractie. En door de bredere nokvorm gaat ie wel weer voorbij de nok van de PF as.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/nok.JPG
1: Aan twee kanten staat '2'
2: Aan twee kanten staat 'G' (weggeslepen ondergrond)
3: Hier staat een Driehoek/piramide (draairichting?)
4: Aan een kant staat '7245', en op de andere kant '049G'
5: Aan een kant staat 'WZO' en op de andere kant 'Germany'
Kan iemand me dus uitleggen waar ik mee te maken heb??
Ik dank jullie alvast :)