PDA

View Full Version : texalarm


mkIIvr6
31-05-2006, 11:26
hey mensen

ik had een vraagje ik heb een klasse 2 texalarm in mijn golfje zitten en nou wil ik de originele centrale deurvergrendeling erop aangesloten hebben .

weet iemand waar ik die schema's vandaan kan toveren?
of eventueel een bedrijf waar ze dat doen?in de buurt van eindhoven?

twister74
04-06-2006, 10:52
hey mensen

ik had een vraagje ik heb een klasse 2 texalarm in mijn golfje zitten en nou wil ik de originele centrale deurvergrendeling erop aangesloten hebben .

weet iemand waar ik die schema's vandaan kan toveren?
of eventueel een bedrijf waar ze dat doen?in de buurt van eindhoven?

welk alarm van tex heb je, schema's heb ik wel maar moet ik wel ff weten welk boujaar je golf is en of de centrale vergrendeling orgineel is.

type alarm staat op het kastje van het alarm

vr-syncro
23-08-2009, 16:09
welk alarm van tex heb je, schema's heb ik wel maar moet ik wel ff weten welk boujaar je golf is en of de centrale vergrendeling orgineel is.

type alarm staat op het kastje van het alarm

ik heb een golf 3 vr6 bouwjaar 1997.

heb ook een texalarm in maar heb 1 handzender maar die doet nix. het lichtje brand er wel op..

sjors corteccia
26-08-2009, 22:50
volgens mij komt dat bij ASN nederland vandaan, das een importeur van o.a. polk hifonics en signat, kan je ook even contact mee opnemen, zijn vaak wel behulpzaam.

RonaldH
05-09-2009, 21:26
welke handzender heb je??

1 zwarte knop?
2 grijze knoppen?
4 grijze knoppen?

je moet het alarm ( de kabelboom) eerst op massa sturend voorbereiden.

links onder in je voetenpaneel,naast je zekering kast,zit een stekker die op je deurconnector uitkomt.

volgens mij (het is alweer even geleden) moet je de grijze en de groene draad hebben

vr-syncro
20-11-2009, 00:45
heb zelf ook een golf vr6 syncro bouwjaar 1997.
toen ik die auto kocht bij een garage kreeg ik ook een zwarte kastje met een rooie knopje erop. maar als ik erop drukt gaat een ledje wel brande erop maar voor de rest doet het nix..
maar ik weet niet of ik een tex alarm heb of een originele vw alarm

Skup
06-12-2009, 17:24
ik heb een golf 3 vr6 bouwjaar 1997.

heb ook een texalarm in maar heb 1 handzender maar die doet nix. het lichtje brand er wel op..


Hier heb ik ook last van bij een Golf IV met texalarm. Handzenders hebben 2 grijze knoppen (kleine en grote). Ik denk dat hte iets te maken heeft met de herkenning. Originele VW sleutels kun je dan opnieuw inleren. Gaat dat bij zo'n Texalarm ook (eenvoudig)?

RonaldH
29-12-2009, 19:03
je kan proberen om te synchroniseren,contact aan en op open/sluit knop drukken

als dit niet werkt dan heb je de mastercode nodig die op de code kaart staat om de handzenders overnieuw in te leren.

RonaldH
29-12-2009, 19:05
heb zelf ook een golf vr6 syncro bouwjaar 1997.
toen ik die auto kocht bij een garage kreeg ik ook een zwarte kastje met een rooie knopje erop. maar als ik erop drukt gaat een ledje wel brande erop maar voor de rest doet het nix..
maar ik weet niet of ik een tex alarm heb of een originele vw alarm
waarschijnlijk een BAS 326,heb je er een code kaart bij ??

neoninside
30-12-2009, 22:10
ik heb nog wel een tex centrale liggen met 2 handzenders en een code kaart

vr-syncro
26-01-2010, 20:34
waarschijnlijk een BAS 326,heb je er een code kaart bij ??


Heb helaas geen code kaart bij gekregen van waar ik de auto heb gehaald.
waar zit de texalarm kastje? heb gehoord van iemand achter de lichtschakelaar. want op de alarmkastje kan je zien welke model je hebt tog.

vr-syncro
30-01-2010, 01:33
vandaag gekeken waar de alarmsysteem kast zit.
blijk dat ik vw Origineel alarm heb. deze dat in de link is beschreven. http://www.vwgolf-info.nl/handleidingen/pdf/oudelayout/binnenkort/alarm.pdf
en geen texalarm.. dus die ab die ik bij gekegren is niet van die auto neem ik aan dan..

Skup
11-02-2010, 11:18
je kan proberen om te synchroniseren,contact aan en op open/sluit knop drukken

als dit niet werkt dan heb je de mastercode nodig die op de code kaart staat om de handzenders overnieuw in te leren.


Ik lift nog maar even mee op dit topic.

Codekaart heb ik nog, maar hoe leer ik ze dan precies in? Ik heb al eens eerder naar een handleiding gezocht, maar kon 'm toen niet vinden. Weet wel dat je die code kunt gebruiken als noodcode als je handzenders het niet meer doen. Contact aan, aantal keren dat het lampje knippert is de waarde van een cijfer. Zo kun je dan die code invoeren om de startonderbreking eraf te krijgen. Ik denk dat het inleren ook op zo'n zelfde manier zal gaan, maar er zullen nog wel een aantal handelingen meer nodig zijn. Maar welke? ;)



Alvast bedankt!