PDA

View Full Version : PASSAT 35I 1.8i/CARAVAN goede combi?


Vento Vice
02-06-2006, 11:28
Hallo medeforummers!

Ik rijdt momenteel in een Edition One Golf, maar heb onlangs een Beyerland 380-2 caravan kunnen bemachtigen, voor weinig! ;)
Nu is de Golf niet zo'n beste trekker, heb ik gemerkt.... :(

Mijn plannen zijn dan ook, om een PASSAT 35i met 1.8i-motor te kopen.
Ondanks het geringere vermogen van 90pk, geeft mijn gevoel aan, dat dit een betere trekauto is voor een caravan met een eigen gewicht van 605kg en een totale massa van 900kg.

Ik heb al een mooie op het oog!

Iemand hier ervaringen mee? Ik hoor het graag van jullie!

:own:

http://remi1990.punt.nl/upload/gti_en_beyerland_250x201_pix.jpg http://remi1990.punt.nl/upload/beyerland_250x201.jpg
Hier rij ik onze nieuwe aanwinst naar huis. Het leuke is wel, dat deze combinatie in z'n geheel uit 1989 komt :D !

Bedankt alvast! René type twee.

Gert
02-06-2006, 11:33
Ik heb zelf een 35i met een 1600 ( ja die bestaan ) en die trok een tweeasseroplader met een Ovaal Kever op zijn gemakkie .
Goede keuze dus .
Zeker als je de versie met een 1800 neemt

Vento Vice
02-06-2006, 11:40
zooooooooo, da's 'n snelle reactie!!!!!
Bedankt Gert (leuk K3 vriendinnetje heb je trouwens ;) )
1.6 heeft 75 pk, toch? Kon je de 100 km/h halen toen? (ik weet dat 't niet mag, oom agent, maar is een lekkerder snelheid, zo met het verkeer mee...)Met de Golf ging het moeilijk; ik denk dat die bak minder op trekkracht is berekend en meer op snelheid... Zonder aanhanger gaat-ie lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrroahhhhh!!!! :D

Meer reacties blijven welkom; ik wil verschillende ervaringen!

Koen is sleeping
02-06-2006, 11:48
Wat een toeval. Heb ook een caravan met hetzelfde gewict. Gaat prima achter een 90pk Vento. Alleen wil 'ie niet heel veel harder dan 100. Maar 90 rij je zo. Remt en trekt prima. En 90 is hard zat, beetje slipstreamen achter vrachtwagens. (helaas wel 1:8,5...)

Michel B4
02-06-2006, 17:37
rij regelmatig met een behoorlijke aanhangwagen en moet je zeggen dat me passat 1,8 90pk hem prima kan trekken.
verbaasde mij ook heel erg dat ie het toch vrij gemakkelijk kon doen.dus ja het is prima mogelijk.

jettaracing
02-06-2006, 18:16
Kan het best doen hoor ,ik heb ook een 35i ,1800 gehad ,en daar had ik ook regelmatig de kar achter !

Ik heb nu een 35i vr6 ,dan heb je in ieder geval vermogen genoeg........,maar om nu met 160 met een caravan te rijden :woowoo:

Vento Vice
02-06-2006, 20:01
Bedankt allemaal voor de reacties! ik denk, dat ik wel over de streep ben....

...maar, het gaat vooral om een caravan, hè!
Een aanhanger geloof ik wel, maar een caravan heeft toch een behoorlijk frontaal oppervlak :woowoo: , zodat behoorlijk wat luchtwrijving moet worden overwonnen.
(Nu heeft een Beyerland een redelijk gestroomlijnd front (lees: scheef), maar toch....)

...en als je nou naar het heuvelachtige Limburg of België gaat, is het een heel ander verhaal..... tell me!

@ sleepin' KOEN: heb je ook een BEYERLAND 380-2 uit 1989 dan?

Michel B4
02-06-2006, 20:19
Bedankt allemaal voor de reacties! ik denk, dat ik wel over de streep ben....

...maar, het gaat vooral om een caravan, hè!
Een aanhanger geloof ik wel, maar een caravan heeft toch een behoorlijk frontaal oppervlak :woowoo: , zodat behoorlijk wat luchtwrijving moet worden overwonnen.
(Nu heeft een Beyerland een redelijk gestroomlijnd front (lees: scheef), maar toch....)

...en als je nou naar het heuvelachtige Limburg of België gaat, is het een heel ander verhaal..... tell me!


ja ok maar een aanhangwagen vol met zand of tegels is wel redelijk vergelijkbaar hoor ;)

Vento Vice
21-06-2006, 22:43
Hallo allemaal!

Ik ben geslaagd, hoop ik...
Ik heb m'n caravan er nog niet achter gehad, maar ik twijfel er eigenlijk niet aan, dat dit een probleem gaat worden!

Het is namelijk niet een 35i geworden (een nette is toch moeilijk te vinden; het zijn meestal uitgeleefde werkpaarden)
,maar een Golf III mèt kont/ een Jetta III geworden; oftewel mijn volgende ride is en blijft voorlopig:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/ventozijkantbesneden.jpg

VENTO 2.0 GT im brillant schwarz uit '93

De trekhaak zit er lekker al op en een vermogen van 85 kW/ 115 PK lijkt me wel afdoende...

Ik ben momenteel een erg gelukkig man!

vwleusden
21-06-2006, 23:10
ja ok maar een aanhangwagen vol met zand of tegels is wel redelijk vergelijkbaar hoor ;)

stapel jij de tegels dan zo hoog op in de aanhanger zodat het hoger wordt dan de auto ? :tongue: zand lijkt me een iets moeilijkere kwestie :rock:

Koen is sleeping
22-06-2006, 11:46
Bedankt allemaal voor de reacties! ik denk, dat ik wel over de streep ben....

...maar, het gaat vooral om een caravan, hè!
Een aanhanger geloof ik wel, maar een caravan heeft toch een behoorlijk frontaal oppervlak :woowoo: , zodat behoorlijk wat luchtwrijving moet worden overwonnen.
(Nu heeft een Beyerland een redelijk gestroomlijnd front (lees: scheef), maar toch....)

...en als je nou naar het heuvelachtige Limburg of België gaat, is het een heel ander verhaal..... tell me!

@ sleepin' KOEN: heb je ook een BEYERLAND 380-2 uit 1989 dan?

Nope, een echte "De Reu Galant GT" (Belgisch fabrikaat, totaalgewicht 890 kg, redelijk gestroomlijnd)
En met hemelvaart mee naar Valkenburg (L) geweest: hellingen geen probleem. Alleen met wind tegen zuipen als een grote (1:8)

jettaracing
22-06-2006, 17:28
Hallo allemaal!

Ik ben geslaagd, hoop ik...
Ik heb m'n caravan er nog niet achter gehad, maar ik twijfel er eigenlijk niet aan, dat dit een probleem gaat worden!

Het is namelijk niet een 35i geworden (een nette is toch moeilijk te vinden; het zijn meestal uitgeleefde werkpaarden)
,maar een Golf III mèt kont/ een Jetta III geworden; oftewel mijn volgende ride is en blijft voorlopig:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/ventozijkantbesneden.jpg

VENTO 2.0 GT im brillant schwarz uit '93

De trekhaak zit er lekker al op en een vermogen van 85 kW/ 115 PK lijkt me wel afdoende...

Ik ben momenteel een erg gelukkig man!


Zo!!! metteen een GT ook nog ! gefeliciteerd ,nu kun je ook bij de Trunksociety!! :D
Maar serieus,een goede keus ,leuke auto ,en ook nog veel kofferruimte !


groeten Wytze