PDA

View Full Version : Probleem met brandstofpomp of is het iets anders?


John
10-06-2006, 14:17
Ik rij een Golf 3 GTI 8v uit 1997.Motorcode is dus AGG.
Ik heb al een lange tijd een vaag probleem.
Als je de auto op kontakt zet dan hoor je ongeveer 2 seconden de brandstofpomp lopen zoals het ook hoort.
Het gebeurt weleens dat als ik hem op kontakt zet dat ik de pomp niet hoor.
De eerste keer toen het gebeurde was het bij het pompstation.De 2de keer idem.
Dus ik dach dat ligt aan het pompstation.
Toen ben ik daar nooit meer wezen tanken en wonder boven wonder geen last meer van gehad.
Maar na ongeveer 1 jaar later had ik het probleem weer alleen toen thuis voor de deur en een keer ergens anders.
Ik dacht van dat is natuurlijk de startonderbreker van het alarm.
Dus die heb ik laten overbruggen.
Dit haalde niets uit.
Ik hoorde de pomp weer niet lopen en ja daar sta je dan.
Uiteindelijk doet hij het wel weer na weet ik hoeveel keer het kontakt aan en uit te doen maar ik zat wel met het zweet in de handen.
Dus ik dacht van nou dan moet het het relais van de brandstofpomp zijn die niet lekker meer is.
Dus het relais vervangen.Dit was eind November 2005.
Het ging allemaal weer goed en had nergens last meer van.
Tot gisteravond toen ik weg wilde gaan.
Ik hoorde weer die pomp niet en dacht aaaah nee he wat is het dan?

Als de auto eenmaal loopt dan loopt ie en valt hij ook niet uit.
Dus de pomp blijft dan gewoon draaien.
Hij maakt ook geen rare geluiden zoals een versleten pomp kan klinken.

Wie o wie kan mij tips geven waar ik het probleem moet zoeken?
Straks sta ik ergens en kom ik echt niet weg.

Lexo
11-06-2006, 16:47
contactblokje achter het contactslot wil nog wel eens problemen geven. als ie de volgende keer niet wil aanslaan, beweeg dan een beetje met je sleutel, als ie dan ineens wel aanspringt, weet je dat het dat contactblokje is!


BTW: wel rare aanname dat als je benzinepomp bij een pompstation weigert het aan het pompstation ligt...

John
11-06-2006, 17:22
BTW: wel rare aanname dat als je benzinepomp bij een pompstation weigert het aan het pompstation ligt...

Is niet eens zo raar als je denkt.
Ik heb weleens van meer mensen gehoord dat ze niet meer wegkwamen door een weigerend alarmsysyteem bij de benzinepomp.
Dan duwde ze de auto een stuk verderop en probeerde het nog een keer en dan startte die wel.
Dus vandaar dat ik daar toen aan zat te denken dat het ook bij mij zo was.

editionn94
11-06-2006, 20:40
dit vaag probleempje heb ik ook met mijn golf 3gti 2.0e uit 94
alleen slaat die van mij er onder weg mee uit of of bij het starten niet aan willen slaan
weet ook niet wat het is

John
12-06-2006, 10:53
Dat is ook een vaag probleem idd.
Lijkt er bij jou op dat er een startonderbreker inschakeld.
Misschien dat dat bij mij ook zo is.
Naast het klasse 2 alarmsysteem zit er standaard bij mij een startblokkering op.
Dus misschien werkt de transponder niet goed of iets.
Vandaag ga ik even langs de garage, misschien dat ze weten wat het is.

Lexo
12-06-2006, 11:11
Is niet eens zo raar als je denkt.
Ik heb weleens van meer mensen gehoord dat ze niet meer wegkwamen door een weigerend alarmsysyteem bij de benzinepomp.
Dan duwde ze de auto een stuk verderop en probeerde het nog een keer en dan startte die wel.
Dus vandaar dat ik daar toen aan zat te denken dat het ook bij mij zo was.


in feite zou een goed alarm hier geen storing aan mogen ondervinden, apparatuur in het pompstation is allemaal gekeurd, dus ook op stralingniveau's enzo. ik weet wel dat sommige radardetectoren uitslaan bij pompstations, maar die zijn dan ook wat gevoeliger dan een alarm.

ik weet wel dat ik geen alarm zou willen dat niet overweg kan met achtergrondstraling..

Reaper Kustoms
16-07-2006, 00:33
ik heb ff een vraag.

waar zit het brandstofpomp relais bij een golf 3 met een 2E motor?
of beter gezegd: op welke positie zit deze in de kast, en welk nummer heeft deze?

alvast bedankt!

VWJYI
16-07-2006, 06:27
dacht zo uit het bolletje 31... heb die van mij ook al vervangen omdat de auto heel af en toe niet wil lopen en 2 vrienden van mij hebben het zelfde probleem gehad.... maar het vervangen van dat relais was niet de oplossing

John
16-07-2006, 09:05
ik heb ff een vraag.

waar zit het brandstofpomp relais bij een golf 3 met een 2E motor?
of beter gezegd: op welke positie zit deze in de kast, en welk nummer heeft deze?

alvast bedankt!

Het relais zit rechts onderin.
Het nummer is 67 of 167.

John
16-07-2006, 09:08
dacht zo uit het bolletje 31... heb die van mij ook al vervangen omdat de auto heel af en toe niet wil lopen en 2 vrienden van mij hebben het zelfde probleem gehad.... maar het vervangen van dat relais was niet de oplossing

Ik heb het electrisch deel achter op het kontaktslot vervangen.
Tot op heden nergens last meer van dus misschien dat dit ook jou probleem op kan lossen.
Kost iets van 20 euro dus dat valt mee.

Reaper Kustoms
16-07-2006, 10:43
Ik heb het electrisch deel achter op het kontaktslot vervangen.
Tot op heden nergens last meer van dus misschien dat dit ook jou probleem op kan lossen.
Kost iets van 20 euro dus dat valt mee.

nee hij start wel hoor, dat startblokje had ik al vervangen vorig jaar. of kan het niet goed functioneren van dit ding ook andere problemen geven buiten niet starten (en eventueel uitvallen dan)?

bedankt voor het vermelden van het relaisnummer.

Reaper Kustoms
16-07-2006, 12:30
ik vraag me af welk relais ik nu moet hebben.

nummer 67 ofwel 167 heb ik niet. op die plaats (=rechtsonder) zit een relais met nummer 80.

nummer 30 zit er ook in: ergens links boven.

welke moet ik nu hebben? in mijn vraagbaak staat er niks over, althans geen aanduiding van relaisfuncties, positie en nummers.

John
16-07-2006, 15:51
Dan zou je eens op www.vwgolf-info.nl moeten kijken of je daar wat kunt vinden.

@Reaper, het uitvallen heb ik ook gehad.
Bij mij was het gasklephuis flink vervuilt.Sinds dat gereinigd is ook daar voorlopig geen last meer van gehad.
Heb je je computer al uit laten lezen?
Als het iets elektronisch is kun je er zo makkelijk achterkomen wat het is.

Reaper Kustoms
16-07-2006, 16:00
Dan zou je eens op www.vwgolf-info.nl moeten kijken of je daar wat kunt vinden.

@Reaper, het uitvallen heb ik ook gehad.
Bij mij was het gasklephuis flink vervuilt.Sinds dat gereinigd is ook daar voorlopig geen last meer van gehad.
Heb je je computer al uit laten lezen?
Als het iets elektronisch is kun je er zo makkelijk achterkomen wat het is.

hij valt niet, je had me verkeerd begrepen. ik v roeg me gewoon in het algemeen af of een defect elektrisch gedeelte vh contacslot nog meerdere symtomen heeft ipv geen contact meer.

btw: fijne site...

Reaper Kustoms
16-07-2006, 16:38
was een fijne site maar toch snap ik het niet.

ze beelden de zekeringkast met relais af. zie foto.
echter ze zeggen ook dat relais 67 van de brandstofpomp is. waar zit die dan???? ik zie die niet. en mijn kast ziet hetzelfde uit als die wat afgebeeld wordt hieronder.

welke is het nu op de afbeelding? iemand een idee?

http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/5/6/000_0129_original.jpg

Reaper Kustoms
16-07-2006, 16:39
sorry voor de grote foto, maar weet niet hoe ik die klein kan maken.

Reaper Kustoms
19-07-2006, 16:42
kom op jongens help me even met deze vraag.
er is toch wel een mastermind hier die dit weet...

Antoineveld
21-07-2006, 17:27
Leuk dat je het een goede site vind, zitten de nodige uurtjes in. Maar ff voor alle duidelijkheid: Bij de omschrijvingen van de relais wordt uit gegaan van de meest voorkomende gevallen. Kan zijn dat sommige gevens op de site niet overeen komen met jouw auto, aangezien sommige zaken weer motortype of optie gebonden zijn.

De foto die je laat zien is de foto van mijn zekeringenkast uit mijn golf 3 GTI. Het brandstofpomp relais bij mij is het relais met het nummer 30.

Gr.

Reaper Kustoms
21-07-2006, 18:27
nice! mijn zekeringenkast ziet exact hetzelfde uit.

dan gaan we eens kijken morgen. bedankt!

editionn94
05-08-2006, 11:14
was even nieuw schierig of je het al gevonden hebt .ik denk dat ik het zelfde probleem heb als jou .
heb ook het idee dat de brandstof pomp niet draaid als ik hem wel eens wil starten heb het net nog gehad contact aan en je hoort de pomp niet draaien de rest wil wel alleen krijgt ie geen brandstof denk ik.
als ie het doet doet ie het heb er ook een klasse 2 alarm er in zitten naast eenalarm die er orgineel in in de auto zit .denk dat de startonderbreker de boos doener is .

John
05-08-2006, 12:19
was even nieuw schierig of je het al gevonden hebt .ik denk dat ik het zelfde probleem heb als jou .
heb ook het idee dat de brandstof pomp niet draaid als ik hem wel eens wil starten heb het net nog gehad contact aan en je hoort de pomp niet draaien de rest wil wel alleen krijgt ie geen brandstof denk ik.
als ie het doet doet ie het heb er ook een klasse 2 alarm er in zitten naast eenalarm die er orgineel in in de auto zit .denk dat de startonderbreker de boos doener is .

Dat dacht ik eerst ook.
Ik heb ook een klasse 2 alarm en dacht eerst ook dat het de startonderbreker was die op de brandstofpomp zit.
Die heb ik er toen af laten halen.
Maar na 2 weken had ik het weer.
Toen dacht ik dat het brandstofrelais het was en die vervangen.
Toen dacht ik dat dat het was geweest want ik had nergens last meer van maar zoals je kunt lezen begon het weer na ruim een half jaar.
Ik heb pas geleden het kontaktblokje wat achter op je kontaktslot zit laten vervangen.
Want als ik een tijdje zat te spelen met de auto op en van kontakt te zetten dan ineens hoorde ik de benzinepomp draaien.
Sindsdien (afkloppen) werkt alles weer perfect.

editionn94
07-08-2006, 18:16
is te hoopen dat ie nu goed is .
heb het contactblokje ook al laten vervangen hebt niks uit gemaakt :mad: .hij slaat nog steeds af hij gooit op een manier de brandstof pomp uit maar wat dat is weet ik ook al niet :confused: meer zal dus verder moeten zoeken is een brandstof pomp van een vr6 het zelfde als die van een gti

John
07-08-2006, 19:38
Heb je je gasklephuis al gereinigd?
Als die vuil is kan die ook spontaan uitvallen.
Of je injectoren die niet fris meer zijn.
Ik gooi er om de zoveel tijd een flesje injectorreiniger in de tank.
En ik weet niet wat voor benzine je tankt...95 of 98?
Schijnt dat de benzine steeds schraler is geworden vanwege al die millieu-eisen.
Ik ken iemand die heeft een Passat VR6 en dat ding loopt niet eens op 95.
Die moet 98 tanken anders slaat hij niet aan.

vwleusden
07-08-2006, 19:56
loodvervanger erin flikkeren.

John, stoppen met die goedjes voor je injectoren. Één keer is goed maar eigenlijk uitstel van executie, injectoren hebben gewoon een levensduur van ca. 100.000 km en dan moet je ze gewoon vervangen of ultrasoon reinigen, maar vervangen is beter.

editionn94
08-08-2006, 09:27
ik heb nog een reserve blok in de schuur .ga wel even wat gebruiken van die motor kijken of dat wat helpt.aan de injectoren zat ik ook al te denken staat nu 204.000km op de teller ga wel even uit wisselen .

editionn94
13-08-2006, 10:04
zoek nog steeds verder auto valt nog steeds uit