PDA

View Full Version : 2E motor CO te hoog en inhouden


Jurgen Santana
16-06-2006, 20:27
Wie kan mij helpen met dit probleem???

Ik ben bezig met een 93-er Golf 3 met een 2E motor (GTI 8V 115PK)

Heb al wat dingen opgelost, auto hield eerst echt verschrikkelijk in, bijna niet meer mee te rijden.

Het CO is alleen nog steeds te hoog, bij laag toerental vooral bij gas minderen en weer intrappen houd de motor ook nog in. Dit inhouden is erg schokkerig. Verder loopt hij stationair ook erg onrustig.

Er zit trouwens wel een originele lambdasonde in, maar niet voor dit type motor. Zou dat zoveel verschil uitmaken? Bij de automaterialenhandel hoeven ze alleen maar te weten of je met 3 of met 4 draden nodig hebt namelijk.

scumbag
16-06-2006, 22:33
Wanneer is de olie voor het laatst ververst? Dat helpt nl ook vaak...

Jurgen Santana
17-06-2006, 16:18
Alle kleine beetjes helpen inderdaad. Maar hier komt een behoorlijke walm uit, dus er zal wat meer aan de hand zijn.

vw dennis
26-06-2006, 20:53
Upje voor Jurgen, iemand?

Jurgen Santana
26-06-2006, 20:59
CO is inmiddels omlaag, alleen het stationair toerental schommelt nog teveel. Hierdoor komt hij alsnog niet door de APK omdat het CO meeschommelt:(

Inhouden is nu minimaal, dat zal helemaal weg zijn als het toerental op orde is.

Als iemand wat weet hoor ik het graag!

editionn94
26-06-2006, 20:59
had je ook gehad dat ie wel eens stil valt onder het rijden wat heb je daar aan gedaan

Jurgen Santana
26-06-2006, 21:03
In het begin viel die weleens uit ja, is mij maar een keer gebeurt. De dingen die ik vervangen heb zijn de temperatuurvoeler en de luchtmassameter. Dat scheelde al een boel!!

Als je op de bovenkant van de luchtmassameter tikte ging de motor beter lopen, was dus makkelijk te testen:D

Miho
26-06-2006, 21:22
Heb dit ook bij miijn 2E ik had een aantal dingen nagemeten die volgens autodata ermee te maken kunnen hebben.

-gaskleppositiesensor
-klep luchtregeling stationair toerental
-brandstofdruk/hoeveelheid
-injectoren

en de sensor en luchtmeter die je al hebt vervangen.

Als je wilt kan ik je was plaatjes en meet gegevens erop zetten voor welke waardes de sensors moeten hebben.

Zal waarschijnlijk wel de logische dingen zijn die ik hier zeg, maja mischien heb je er wat aan.

succes ermee

Jurgen Santana
26-06-2006, 21:47
Als je dat van deze apparaten wilt doen graag!!!

-gaskleppositiesensor
-brandstofdruk/hoeveelheid
-injectoren

De klep luchtregeling stationair toerental heb ik al gewisseld met een waarvan ik weet dattie goed is maar dat maakte geen verschil.

Miho
27-06-2006, 06:51
gaskleppositiesensor
http://img506.imageshack.us/img506/5517/positiesensor3ti.png

meten op multistekker na loskoppelen:

tussen aansluiting 3 en massa 0 ohm
Tussen aansluiting 1 en 3 moet circa 5v zijn.

stekker nog aangesloten meten :

Bij volledig gesloten gasklep moet er tussen aansluiting 1 en 3 0,3-1,7V zijn.
Bij volledig open gasklep moet er 3-5v zijn.


brandstofdruk/hoeveelheid .

Je moet 3 bar systeemdruk hebben bij vacuum uit.
En een afgeregelde druk van 2.5 bar met vacuum aan.
Na 10 min moet de druk 2 bar constant zijn.

Injectoren:

http://img505.imageshack.us/img505/4452/injector3dp.png
gezamelijke weerstand moet 3,7-5 ohm zijn, kabelboomstekker ontkoppelen van de injector en de weerstand tussen de aansluitingen van de injector meten.


hoop dat je er wat aan hebt :tongue:

Jurgen Santana
27-06-2006, 11:44
Thanks, ga er zaterdag mee aan de gang!

Ga de lambdasonde ook wisselen, zonder dat de lambdasonde is aangesloten loopt het blok stukken beter stationair. Wel iets te hoog maar dat kan natuurlijk aangezien hij op dat moment in noodloop staat.

Die auto heeft me inmiddels aardig wat lunchpauzes gekost, ben al 10 kilo afgevallen ;) :D

Jurgen Santana
01-07-2006, 16:12
Heb het gecheckt en nog veel meer gecheckt maar het probleem blijft aanwezig:(