PDA

View Full Version : benzine system voor golf 1 16v


mark/golf1
17-06-2006, 12:39
ik heb een vraagje ik ga een 1.8 16v kr blok in mijn golf 1 cabrio 1.5 jb leggen maar.
nu de vraag : kan ik alleen een externe brandstofpomp gebruiken (hoeveel bar moet deze dan hebben )of moet ik ook een opvoerpomp gebruiken . want die zit er nu niet in . wat zijn de opties die ik kan doen.
wie kan mij helpen !!!!!!!!!!!

gr mark

KAS16V
17-06-2006, 18:58
gewoon een brandstofpomp van een 1.8 gti of cabrio eronder hangen en rijden maar.

mark/golf1
18-06-2006, 19:27
gewoon een brandstofpomp van een 1.8 gti of cabrio eronder hangen en rijden maar.


dus je hoeft geen opvoerpomp te gebruiken ,gewoon een goede brandstofpomp is al genoeg om het ook uit de tank te zuigen .ga ik dat doen
dank je

G60RAY
18-06-2006, 20:26
Ik weet niet hoe het zit met een tank van een cabrio, maar bij een "normale" golf gaat het rijden zonder opvoerpomp alleen wanneer er gebruik wordt gemaakt van een GTI tank.

Is de tank van een cabrio en GTI hetzelfde?

oergolf
18-06-2006, 22:58
Ikzelf heb een injectietank gebruikt van een golf 1, brandstofpomp en accumulator van een rocco 16v

steven16v
19-06-2006, 12:25
Is de tank van een cabrio en GTI hetzelfde?

Nee, een cabrio tank heeft een opvoerpomp er in zitten. Een gti tank heeft de aansluiting aan de onderkant van de tank. De cabrio dus boven aan.

J-9A-N
19-06-2006, 13:06
een 1500 jb heeft geen opvoerpomp in de tank dit word aleen gebruikt bij
injectiemotoren.
Een tank van een cabrio is ook anders van model dan een gewone golf 1,dit vanwege het verschil in de bodem.
Als het goed is ben je dus een tank nodig van een cabrio injectiemodel of
van een scirocco injectiemodel.
De tank van de scirocco heb ik eventueel nog voor je liggen compleet met pomp.(ligt helaas wel al weer een poosje stil dus ik weet niet of de pomp nog
leeft).
Groeten Jan.
06-13056453 na 1800 uur.

steven16v
19-06-2006, 17:28
een 1500 jb heeft geen opvoerpomp in de tank dit word aleen gebruikt bij
injectiemotoren.

Dit zegt toch ook niemand.

Hij moet gewoon een opvoerpompje van een golf 1 1.8 cabrio pakken. En die past zonder probleem in zijn eigen tank.

Golf_1_gts
19-06-2006, 18:45
zou je daar misschien wat meer over kunnen vertellen steven16v?
hoe je een opvoerpompje aansluit op een tank die eigenlijk voor carburateur bedoelt was....:D?

steven16v
19-06-2006, 20:36
zou je daar misschien wat meer over kunnen vertellen steven16v?
hoe je een opvoerpompje aansluit op een tank die eigenlijk voor carburateur bedoelt was....:D?

Zeg maar Steven hoor.

Maar als je de achterbank weg haalt dan zit daar een stop op de tank. (onder een zwart plaatje) Daar zit bij een tank voor een carburateur een vlotter/benzinemeter in.

Die draai je er uit met 1 kwart slag en daar plaats je dus de opvoerpomp in van een golf 1 1.8 cabrio.

Is allemaal plug en play.

bolku
19-06-2006, 23:45
Klopt, ik zou alleen wel EN een opvoerpomp in de tank EN een hoofdpomp onder de auto gebruiken.
Zonder opvoerpomp gaat wel, maar dan loop je de kans de hoofdpomp te slopen....
Daarnaast gaat de auto inhouden in de bochten als de tank bijna leeg is.
Ik zou ook een pomp van een k-jetronic motor nemen en niet van een cabrio met een 2H motor aangezien deze op een veel lagere brandstofdruk werken hetgeen de prestaties van de KR niet ten goede komen.

Golf_1_gts
20-06-2006, 14:25
iemand toevallig fotootje van een opvoerpomp?
is dat zo'n klein dingetje met een zeefje erop?
Hoe werkt de brandstofmeter daarna of draaai je die niet samen met de vlotter eruit?

steven16v
20-06-2006, 17:15
iemand toevallig fotootje van een opvoerpomp?
is dat zo'n klein dingetje met een zeefje erop?
Hoe werkt de brandstofmeter daarna of draaai je die niet samen met de vlotter eruit?

Heb zo geen foto. Maar is idd een rond "potje" met een zeefje er voor.
De brandstof meter zit er ook gewoon bij. Is een wit balletje.


*edit*

Hier staat wel een foto van de normale vlotter. Dus geen benzinepomp.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15440&highlight=steven.html

steven16v
20-06-2006, 18:49
Ik zou ook een pomp van een k-jetronic motor nemen en niet van een cabrio met een 2H motor aangezien deze op een veel lagere brandstofdruk werken hetgeen de prestaties van de KR niet ten goede komen

Ja dat zowiezo. Ging mij alleen maar om de opvoerpomp.



ps, pakketje is binnen gekomen. Ga er mee aan het werk.

bolku
21-06-2006, 22:42
Ja dat zowiezo. Ging mij alleen maar om de opvoerpomp.



ps, pakketje is binnen gekomen. Ga er mee aan het werk.


Mooi, ik zie ze wel verschijnen!

De opvoerpompeen zijn idd allemaal hetzelfde. :cool: