PDA

View Full Version : 3 RCA, sub, bass


jirure
19-06-2006, 16:51
heb op het moment een radio met 2 rca aansluitingen en 2 van de witte en rode aansluitingen, waar ik de versterker op aan sluit voor de sub. Nu dacht ik van als de sub is aangesloten dan zet ik de bass van speakers voor en achter laag, omdat de sub voor bass gaat zorgen en dus de speakers zelf wat harder kunnen gaan. Maar toen zei iemand van als je in je radio de lage tonen uit zet dat dan de sub ook daarop reageert en dus ook minder bass gaat produceren.

Maar is het niet zo als je een radio hebt met 3 rca aansluitingen dus de 3de voor de versterker/sub je dan wel de tonen apart kunt regelen tussen de sub en de speakers?

martijnvanderh
19-06-2006, 18:19
Kun je via de instellingen in de radio bij een aparte instelling van de subwoofer? of kun je alleen de hoog/laag algemeen instellen.

Zo ja, dan kun je de versterkers filteren op alleen hoog, en de sub gebruiken voor de bass.

VwPolo89
19-06-2006, 18:27
normaal staat er op de versterker een knopje zodat je alleen kan filteren op lage tonen.
ik heb op mijn radio ook nog een functie om mijn versterker meer of minder te geven. nadeel bij mij is wel dat mijn achterste boxen ook mee op de versterker hangen.

een installatie afregelen duurt een tijdje voor je voor jezelf het goede hebt, dus een beetje experimenteren en dan ga je eens zoveel geniet van je installatie hebben.

jirure
19-06-2006, 18:43
Gelukkig ik heb het boekje gevonden van de radio in het boekje staat "subwoofer uitgang gebruiken" is dat zoals op het plaatje staat de 2 witte en rode uitgangen zijn dat de sub uitgangen?
achterkant radio (http://www.miamicenter.cl/imagenes/productos/radios/imagenes_radios/back_piooner6700.jpg)

en er staat iets over "high pass filter gebruiken"

ik kan dus via de radio de drempelfrequentie veranderen van 50-63-80-100-125. Als ik dit kan met de radio dan hoef ik niet persee een versterker te kopen waarop de functie variable LPF op zit?

VwPolo89
19-06-2006, 19:23
volgens mij zit die variabele lpf op elke versterker.


dat van die freq veranderen heb ik nog nooit gehoord of gezien dus best nog ff wachten tot er iemand komt met meer verstand van zaken en anders even naar de winkel gaan waar je de radio vandaan hebt, die moeten die uitleg zeker kunnen geven.

Drhardstyle16v
24-07-2006, 17:34
ik zie achterop je radio 2 rca uitgangen..

maar inderdaad als je er 1 hebt met een derde (lees sub) rca
dan kun je gewoon uit je speakers al het laag filteren
ik zou trouwens wel al het hoog uit je subs filteren, die hoge trillings frequenties kunnen ze niet weergeven.. maar ze proberen het toch.
en je raad het al, dat vinden ze niet lekker , gaan ze stuk van.

trouwens ik heb 2 rca maar kan van 1 een sub uit maken ..

weet niet of dat bij de jouwe ook mogelijk is

Marco
25-07-2006, 17:38
Rtfm...

Jetta_1
02-08-2006, 15:14
Hahaha ja Marco zo is het!

Read The Fucking Manual!!!!!!!!!!!!!!

henri
08-08-2006, 17:40
dat is toch een pioneert radio?

als dat zo is, kun je waarschijnlijk de rca's instellen.

voor welke signalen ze door mogen laten

RubenD
08-08-2006, 18:12
Mijn Sony (CDX-GT300) heeft 2x RCA, er staat front en rear bij, maar de rear kan ik ook als sub gebruiken. Ik kan het op de radio een LPF (Low Pas Filter) aangeven, waar het signaal dus gescheiden wordt voor de gewone boxen en de subwoofer.

Blijkbaar kan dat met een pioneer dus ook gewoon!