PDA

View Full Version : webasto dakje plaatsen,is dat verstandig?


Michel B4
22-06-2006, 20:58
ik ben dus van plan een webasto top slider schuif kantel dakje te kopen en vraag me af of dat verstandig is.
dat is in de zin van is dat een beetje goed spul en ook waterdicht?

en de montage ervan,is dat makkelijk te doen zelf of is het verstandiger dat uit te besteden?
en wat moet ik als ik het zelf doe op de gezaagde rand smeren.gewoon lak erop kwasten of iets anders?

vw dennis
22-06-2006, 21:06
Zou het persoonlijk lekker origineel laten ;)

Michel B4
22-06-2006, 21:07
ja ok dat kan idd maar wil graag een dakje erin hebben.alleen dan wel op de goeie manier en met kwaliteits spul.

vw dennis
22-06-2006, 21:15
Dan vind ik de Hollandia 700 wel het beste staan(waarschijnlijk ook lekker duur :D ) . Als je het laat instaleren zal je er wel garantie op krijgen.Mocht het dan gaan lekken,kan je natuurlijk altijd terug gaan.

Michel B4
22-06-2006, 21:18
sja die zal idd wel lekker aan de prijs zijn,en dat zal die ik op et oog heb wel niet zijn.
maar goed datvan et plaatsen moet ik dus nog even gaan zien.

Jurgen Santana
22-06-2006, 21:58
Ik heb mijn zwarte Jetta weg gedaan vanwege een naderhand schuifdak:( Ik heb me voorgenomen nooit meer een auto met zo'm dak te kopen!!! Het is gewoon niet mooi!

Er zijn zoveel Passat's met origineel dak, ga daar dan voor!!!

Michel B4
23-06-2006, 17:05
nee ga niet een passat kopen alleen omdat ik graag een dakje wil.
ene het dakje wat ik bedoel is echt wel mooi hoor,is nagenoeg etzelfde als een orginele.
alleen ligt ie op het dak inplaats van vlak met.

classicline
23-06-2006, 17:22
nee ga niet een passat kopen alleen omdat ik graag een dakje wil.
ene het dakje wat ik bedoel is echt wel mooi hoor,is nagenoeg etzelfde als een orginele.
alleen ligt ie op het dak inplaats van vlak met.


ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet had gedaan, je auto daalt duidelijk in waarde.
ik heb al drie keer een auto niet gekocht omdat er een naderhand ingebouwd dakje in zat.. terwijl twee ervan verder echt heel mooi waren.
en ik weet zeker dat er velen met mij zijn.

maar als je het toch wilt doen dan zou ik het zeker laten doen ivm garantie bij lekkage.
en qua dakjes is webasto volgens mij wel een veelvoorkomend merk.

maar denk er goed over na want erin gaat snel maar als je spijt krijgt is ie er niet zomaa weer uit;)

Michel B4
23-06-2006, 17:25
sja niet iedereen heeft dezelfde mening wat dakjes betreft.en me passat is ook niet zo'n tunning's object wat perce clean en enzzz... moet zijn he.
de passat is gekocht om het genot van een reisauto en deze blijkt zo goed te zijn dat ik gewoon deze wil houden.
en daarbij dus ook een dakje wil,dus komt er een goeie en toch ook mooie dakje in.

vw dennis
23-06-2006, 17:26
alleen ligt ie op het dak inplaats van vlak met.


Dat is juist het punt :)

Michel B4
23-06-2006, 17:28
sja maar ik zeg daarbij niet dat ik et niet ga doen daarom.

René
23-06-2006, 17:29
dan zou ik toch echt op zoek gaan naar een passat met een origineel dakje als je er zo graag eentje wilt... want:

1. je auto daalt in waarde na zo`n putdeksel in je dak
2. die dingen lekken altijd...echt...vroeg op laat begint de elende

Michel B4
23-06-2006, 17:34
sja maar ik ga toch niet om een dakje een in zeer goede staat zijnde passat die fluitend door de keuring kwam wegdoen??
en wat nou waarde....hoeveel denk je dat een passat van die leeftuijd nog waard is dan? en dat lekken valt wel mee,is meer een vooroordeel dan wijsheid.
maar goed zoals ik zei ieder heeft daar een andere mening over en mag die uiteraard best ventileren,maar ik denk dat we dat punt van de discussie nu wel als besproken kunnen zien...toch? ;)

Berserker
23-06-2006, 17:42
sja maar ik ga toch niet om een dakje een in zeer goede staat zijnde passat die fluitend door de keuring kwam wegdoen??
en wat nou waarde....hoeveel denk je dat een passat van die leeftuijd nog waard is dan? en dat lekken valt wel mee,is meer een vooroordeel dan wijsheid.
maar goed zoals ik zei ieder heeft daar een andere mening over en mag die uiteraard best ventileren,maar ik denk dat we dat punt van de discussie nu wel als besproken kunnen zien...toch? ;)

mwoah dat lekken dat klopt wel wij hebben er ook 1 in de t4 en lekt ook, nu hebben we t helemaal dichtgekit en lekt t niet meer, maja open kan t ook niet meer... :D

Michel B4
23-06-2006, 17:44
sja is een kwestie van goed monteren.inplaats van de kitveter die erbij geleverd wordt goeie kit gebruiken.
en laat ik nu net glaszetter zijn dus alle soorten kit voor et grijpen.

Berserker
23-06-2006, 17:59
tsjah Michel t lijkt wel alsof je je keuze gemaakt hebt, ik hoop voor je dat je er niks aan gaat krijgen.... :)

Michel B4
23-06-2006, 18:01
'ja idd wat et plaatsen betreft wel,en het zal vast wel meevallen allemaal.

René
23-06-2006, 18:03
sja maar ik ga toch niet om een dakje een in zeer goede staat zijnde passat die fluitend door de keuring kwam wegdoen??
en wat nou waarde....hoeveel denk je dat een passat van die leeftuijd nog waard is dan? en dat lekken valt wel mee,is meer een vooroordeel dan wijsheid.
maar goed zoals ik zei ieder heeft daar een andere mening over en mag die uiteraard best ventileren,maar ik denk dat we dat punt van de discussie nu wel als besproken kunnen zien...toch? ;)

vooroordeel?

Michel B4
23-06-2006, 18:04
ja dat er automatisch wordt gezegd van die dakjes lekken altijd.

René
23-06-2006, 18:07
ja dat er automatisch wordt gezegd van die dakjes lekken altijd.

staan ze om bekend idd.... en zoals berserker zegt..die in de t4 van hun lekt ook... ikzelf heb een golf 1 gehad met een webasto erin...lekken...m`n zusje een vriend met een corolla met een webasto..electrisch...ook lekken....

en ik heb 4 jaar als bijbaantje bij een autopoetsbedrijf gewerkt.. ingeruilde auto`s poetsen van garages, dus geloof mij maar dat het geen vooroordeel is...

ma goed, als jij hem wilt plaatsen... `t is jouw auto hè :)
kan je alleen nu al wel vertellen dat die van jou ook zal gaan lekken.. misschien niet meteen..maar lekken zal ie :)

Arnaud
23-06-2006, 18:08
Wat je eventueel weleens zou kunnen doen Michel, is een vrijblijvende prijsopgave vragen bij Hoogstra autoschade in Dokkum, zij hebben jarenlang ervaring met het naderhand inbouwen van Webasto en Hollandia-daken en hebben ook daken in het assortiment die erin liggen ipv erop. Heb al vaak werk van hen gezien en is altijd zeer netjes en net of het af-fabriek is.

Michel B4
23-06-2006, 18:09
sja dat gaan we zien dan he ;)

Pedaalemmer
23-06-2006, 18:49
in mijn golfje zit ook een electrisch dakje van hollandia en hij lekt wanneer hij er zelf zin in heeft.

hoop dat het voor jou wel goed uitpakt, succes!