PDA

View Full Version : gezocht: Forum met remote host


a.busser
23-06-2006, 14:34
Hallo, als totale computerleek ben ik een site in elkaar aan het prutsen voor VW Team Arnhem.
Nu ben ik op zoek naar een goed forum, met remote host.
De wizz kids onder ons weten vast wel waar ik het over heb...
Iemand een idee?

groeten Andre

Frieser
26-06-2006, 09:47
In mijn ogen is een host altijd remote, tenzij je de server in je woonkamer hebt staan :confused:

sjampoo
26-06-2006, 10:00
@Frieser: Als je d'r niets vanaf weet.... ....precies!


Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij reedsch ruimte heeft op een (web)server. Om daarbij/op een forum te laten draaien, moet je wel wat inzicht hebben in hoe zo'n server werkt, wat de paden zijn, etc etc. Los daarvan moet de server ook geschikt zijn (lees: als gebruiker voldoende rechten hebben) om een forum te laten draaien (PHP / cgi etc etc).

Voor de wat minder-computer-begaafden, ( of beter: luiere mensen :) ) zijn d'r ook legio mogelijkheden om een kant en klaar forum aan te maken op een (gratis) server. Dat is dan dus een ANDERE server dan de eigen website op draait, (en daarmee remote van de website). Ideaal voor kleinere website's, met weinig verkeer en zonder wizz-kidz in de club.

(btw: ik weet er zo 1-2-3 geen te noemen waar je terecht kunt, dus ook aan mij heb je niet veel) LoL

Frieser
26-06-2006, 14:34
@Frieser: Als je d'r niets vanaf weet.... ....precies!

Nou, nou, nou, beetje minder vijandelijk mag ook wel... :redface:

Als jij zegt dat ik er niks vanaf weet, dan moet mijn baas dat maar niet weten.

vwleusden
26-06-2006, 15:11
www.messageboard.nl

Deze gebruiken we ook bij VW-Speed.nl en ik ben er zeer over te spreken. Er zijn veel instelmogelijkheden en draait behoorlijk stabiel. Je kan elke dag een back-up downloaden en het beheer is ook erg simpel en voor de leek goed te doen. Alleen de lay-out is vrij pittig omdat je met al die leuke kleurcodes zit enz.

sjampoo
26-06-2006, 20:20
Nou, nou, nou, beetje minder vijandelijk mag ook wel... :redface:

Als jij zegt dat ik er niks vanaf weet, dan moet mijn baas dat maar niet weten.

:hug:

Niet kwaad bedoelt vrieskist,.. niet kwaad bedoelt :)

Kusje op je voorhoofd!

a.busser
26-06-2006, 21:10
Heb er inmiddels een gevonden! Bedankt voor jullie advies.
eerst maar eens kijken hoe dit uitpakt.
En die kleuren.... inderdaad! Wat een gek#t!

By the way, neem gerust een kijkje: www.vwTeamArnhem.com

Nog niet helemaal klaar, maar het begin is er!