PDA

View Full Version : Bumpstops


maartenunplukt
26-06-2006, 12:29
Ik zoek bumpstops voor mijn wagen. Hij is 80/80 verlaagd, maar rechtsachter loopt ie aan zodra er 1 passagier meegaat en ik het minste of geringste heuveltje pak.

Ik heb ff op internet gezocht maar kon weinig vinden waar ik die kan halen. Heeft iemand hier een idee?

JK Le Mans
26-06-2006, 12:32
ik heb ze toen ooit eens besteld bij een maatje van me uit een autostyle gids

Arendse car systems duiven !

Big_Mac_Mark
26-06-2006, 15:28
Je kunt ook de originele rubbers er weer onder zetten, kostten mij toen iets van 20 eu, en dan ben je ook klaar!

maartenunplukt
26-06-2006, 15:35
originele rubbers? kan ik me even zo snel niks bij voorstellen :P. Ik zoek die dingen die je tussen de veren kan steken. Ik zal es bij autostyle kijken.

Big_Mac_Mark
26-06-2006, 15:47
Ik heb dus die eerdergenoemde originele rubbers om de schokbreker gezet, en niet om de veren...

Berserker
27-06-2006, 08:02
originele rubbers? kan ik me even zo snel niks bij voorstellen :P. Ik zoek die dingen die je tussen de veren kan steken. Ik zal es bij autostyle kijken.

wat jij bedoelt zijn geen bumpstops, doe je over de schokbrekerstang en zorggt ervoor dat ie niet te ver inveert...

dat wat jij bedoelt zijn van die dingen voor als je teveel laadt/op vakantie gaat...

maartenunplukt
27-06-2006, 08:15
Allright, weer wat geleerd. Ik had namelijk ff het internet afgestruund en daar werden ze op verschillende plaatsen ook gewoon bumpstops genoemd. Maar wat raden jullie aan als beste oplossing om het teveel inveren en dus aanlopen tegen te gaan?

Mr.Markos
27-06-2006, 09:04
wat jij bedoelt zijn geen bumpstops, doe je over de schokbrekerstang en zorggt ervoor dat ie niet te ver inveert...

dat wat jij bedoelt zijn van die dingen voor als je teveel laadt/op vakantie gaat...
als je teveel laadt/op vakantie gaat gebruik je toch meestal hulpveren?

Berserker
27-06-2006, 09:28
geen id hoe die dingen heten, ze gebruiken daar ook wel eens tennisballen voor :D

mk1owner
27-06-2006, 11:56
bumpstops heb ik laatst nog een setje besteld meen iets van 14,95 ex btw gewoon via heuts automaterialen (hoofdleverancier autostyle) menige autozaak kan ze wel leveren. Ik had een klant op het werk die ook last had van het zelfde probleem na montage van de bumpstops was het probleem opgelost! Groetjes arjan

Big_Mac_Mark
27-06-2006, 12:04
Allright, weer wat geleerd. Ik had namelijk ff het internet afgestruund en daar werden ze op verschillende plaatsen ook gewoon bumpstops genoemd. Maar wat raden jullie aan als beste oplossing om het teveel inveren en dus aanlopen tegen te gaan?


Ik heb dus die eerdergenoemde originele rubbers om de schokbreker gezet, en niet om de veren...


:rolleyes:

gti-pirelli
29-06-2006, 21:13
ik heb bij mij het probleem opgelost door een zogenaamde stofhoes voor de schokbrekers te plaatsen. Deze waren van sachs. Ik had toen de auto gewoon op de straat stond de lengte van de zuigerstang opgemeten dus bij ingeveerde veren, Dit bedroeg bij mij 12 cm en toen heb ik stofhoezen gekocht waar de rubber die om de zuigerstang moet 14 cm lang is. Deze heb ik er tussen gedaan en nu is het perfect.

Het nadeel van bumpstops vindt ik dat ze veel te hard zijn. Dit veert nog wel in maar hij zakt niet echt meer.

Bij mij sleet hij iets aan en nu de blokken er tussen en niets aan de hand. Heb nu zelfs 8 mm spoorverbreding eronder gezet en je hebt echt geen last. Had laatst mijn zware gereedschapskist achterin staan en een versnellingsbak van onze polo en nog sleet hij niet aan toen ik van de drempels ging.

Als het niet helemaal guidelijk is pb me dan maar even.

Grts Ronald

Pedaalemmer
29-06-2006, 22:07
steun/hulp veren...heb ik ook gehad...zijn bij auto onderdelen handerlaars te verkrijgen

LuNaTiK
29-06-2006, 22:20
Die van mij veert achter niet eens meer in vanwege de bumpstops! Een superuitvinding die dingen!!

Gewoon even bij NLpower.com bestellen of halen!