Tjaap
27-06-2006, 14:50
het komt neer op 1 vraag, is het voorbij met de motor?
het gaat om de 1.1 AX van m'n broertje die ik vorige week vakkundig om zeep heb geholpen. en dan bedoel ik ook echt goed...
Hij had er mee stil gestaan en de ANWB was erbij geweest. Volgens hen was de benzinedruk regulator gescheurd. (wat ik ervan snap is het een soort mono-point systeem) het kwam neer op een gescheurd rubber bovenop de inspuiting/carb... ANWB man had het aangewezen, m'n broertje had op de sloop een nieuwe carb gehaald. en ik heb het vervangen...
Maar niet starten.. startmotor leek vastgeslagen.. Ik rondgebeld, niemand snapte wat het 1 met het ander te maken kon hebben, en het werd donker dus we zijn er maar mee gestopt. Vandaag weer gekeken naar de startmotor omdat ik dacht dat het echt puur toeval was geweest. Niks kunnen vinden dus weer ANWB gebeld. blijkt nu dus dat het andere rubber ook kapot was en de hele motor vol staat met benzine. Niet zo gek dus dat de startmotor niet meer rondwilde.
ANWB zei: over en uit. Maar ben net nog ff doorgeweest. heb alsnog het rubber vervangen en hij lekt nu niet meer. en heb de olie afgetapt. Deze zat vol benzine. volgens de boekjes 3.2 liter olie. maar we hebben er meer dan 4.5 liter uit. rest is dus benzine. maarrrr. hoe is deze benzine in de olie gekomen. ik dacht zelf langs de cilinders gesijpeld maar volgens Chris zijn die veel te sterk daarvoor en hij dacht aan de koppakking...
Als dit laatste het geval is geef ik het op met het hok. echter hoe kom ik er NU achter zonder eerst weer dingen te gaan repareren of de koppakking eruit ligt. Zeker ook omdat er geen koelvloeistof bij de olie zat..
Graag jullie mening, en lachen om het feit dat ik hem vakkundig gesloopt heb mag natuurlijk ook. vond het zelf minder, en m'n broertje is ook niet echt happy met me :redface:
het gaat om de 1.1 AX van m'n broertje die ik vorige week vakkundig om zeep heb geholpen. en dan bedoel ik ook echt goed...
Hij had er mee stil gestaan en de ANWB was erbij geweest. Volgens hen was de benzinedruk regulator gescheurd. (wat ik ervan snap is het een soort mono-point systeem) het kwam neer op een gescheurd rubber bovenop de inspuiting/carb... ANWB man had het aangewezen, m'n broertje had op de sloop een nieuwe carb gehaald. en ik heb het vervangen...
Maar niet starten.. startmotor leek vastgeslagen.. Ik rondgebeld, niemand snapte wat het 1 met het ander te maken kon hebben, en het werd donker dus we zijn er maar mee gestopt. Vandaag weer gekeken naar de startmotor omdat ik dacht dat het echt puur toeval was geweest. Niks kunnen vinden dus weer ANWB gebeld. blijkt nu dus dat het andere rubber ook kapot was en de hele motor vol staat met benzine. Niet zo gek dus dat de startmotor niet meer rondwilde.
ANWB zei: over en uit. Maar ben net nog ff doorgeweest. heb alsnog het rubber vervangen en hij lekt nu niet meer. en heb de olie afgetapt. Deze zat vol benzine. volgens de boekjes 3.2 liter olie. maar we hebben er meer dan 4.5 liter uit. rest is dus benzine. maarrrr. hoe is deze benzine in de olie gekomen. ik dacht zelf langs de cilinders gesijpeld maar volgens Chris zijn die veel te sterk daarvoor en hij dacht aan de koppakking...
Als dit laatste het geval is geef ik het op met het hok. echter hoe kom ik er NU achter zonder eerst weer dingen te gaan repareren of de koppakking eruit ligt. Zeker ook omdat er geen koelvloeistof bij de olie zat..
Graag jullie mening, en lachen om het feit dat ik hem vakkundig gesloopt heb mag natuurlijk ook. vond het zelf minder, en m'n broertje is ook niet echt happy met me :redface: