PDA

View Full Version : what am i doing wrong?


-Jens!-
04-04-2004, 18:35
hey,

ik zit met een probleem, ik heb vorige week mijn gaskleppenhuis, inlaatspruitstuk gereinigd, daarnaast rotor en verdelerkap vervangen, luchtfilter en koolstoffilter verwijderd.
alles weer terug gemonteerd, en proberen te starten; hij slaat wel aan maar als ik meteen daarna geen gas geef valt hij terug in toeren en valt uit. :mad: :( :confused:
Wanneer ik gas blijf geven blijft hij netjes lopen. Hoe kan dit???
ontsteking is dus goed, benzine krijgt hij genoeg, wat kan er fout zijn of wat kan er eventueel kapot zijn gegaan en wat kan ik verkeerd aangesloten hebben (zit zelf te denken aan vacuum-slangetjes of stekkertjes). Help mij!!
het gaat trouwens om een 1.3i
alvast bedankt

Marco
04-04-2004, 19:45
Denk idd vacuumlek ergens, loop alle slangen eens na. Het klinkt in elk geval wel zo dat er ergens iets los is

Stijn
04-04-2004, 20:03
Ja, aangezien je bezig bent geweest met luchftilterhuis etc schat ik ook in dat er ergens een vacuumslangetje los hangt....

-Jens!-
04-04-2004, 21:13
ok het lag dus niet aan vacuum of iets dergelijks maar aan de afstelling, omdat ik het gaskleppenhuis schoongemaakt had liep hij dus veel te rijk, in principe verzoop ik hem constant, de motor corrigeerde dat door zijn toeren omhoog te jagen. Wanneer hij dan weer terugzakte verzoop ie en viel hij uit.
Het lag dus aan de afstelling en niet zo'n beetje ook.
Ik moest echt 8 of 9 slagen aan dat schroeffie geven voordat ie weer netjes 900 toeren maakte. Hopelijk loopt ie nou ook weer zuiniger

Allart-Ghetta
05-04-2004, 17:51
Leuke theorie. Ik denk toch dat je wat los hebt hangen dat je na 8 slagen aan de stationairschroef de motor pas weer aan de praat weet te houden.
Maar hoe zuinig is ie nou het pad op en neer, je hebt toch geen rijbewijs?

-Jens!-
05-04-2004, 20:22
het pad op en neer ? haha grapjas. me tank was ook ver leeg dus moggu ff tanke, ik heb ook geen zin om hem leeg te rijen (wat niet veel meer scheelt) want dan krijg ik al dat sediment in het blokkie--> not good
heb me rijbewijs al een paar maandjes hoorrr!