PDA

View Full Version : luchtbelletjes in me retourleiding.


arthurgti
04-04-2004, 21:19
heb k weer hoor.
ben k vandaag lekker een stukje wezen toeren met de golf 1,gaat ineens de motor inhouden en flink sputteren.
doe k de motorkap open om te kijken wat het is,zie k dat er allemaal luchtbelletjes in mijn retourleiding zitten.
Dus geef k een paar tikjes op het brandstof filter en stap weer in.
nu deed de auto het wel weer een tijdje maar begon na een 15 min weer te sputteren en viel weer helemaal stil.
Wie kan me vertellen hoe dit komt en wat kan k er aan doen???

TomKraft
04-04-2004, 21:35
aanvoerleiding vanvoor ff losdoen en met perslucht doorblazen, dan ist opgelost

arthurgti
05-04-2004, 09:45
Met vanvoor bedoel je zeker de kant aan de tank?
ga het zo wel even proberen.

arthurgti
05-04-2004, 20:49
Weet nu helemaal niemand wat dit kan zijn???
Heb de hele dag lopen zoeken naar de oplossing maar heb geen idee.
Heb een andere benzinepomp geprobeerd en een ander apparaat waar k de naam niet van ken ,waar de retourleiding uitkomt boven aan de kleppendeksel.
Dit heeft allemaal geen nut gehad want hij doet het nog steeds.
Volgens mij stroomt er te weinig of geen benzine naar het filtertje toe en als k er op tik loopt ie weer vol.
Todat k weer ff gereden heb en het weer mis gaat.
wie o wie weet er raad mee

Marco
05-04-2004, 22:06
Je hebt van die afsluiters die je er tussen kan plaatsen, die sluiten de leiding als als de brandstof niet meer stroomt, een soort klepjes zeg maar. Kan er dus nooit geen lucht in komen.

Christiaan kan je hierover wel het 1 en ander vertellen

Christiaan
05-04-2004, 22:20
jup, er zijn bij de dealer bouten te verkrijgen, die bijv. in de aansluiting met de benzinepomp en de desbetreffende slang zitten. Aan het eind vd slang zit een oog, waar de bout doorheen gaat. In deze bout zit een klein gaatje, waar de benzine doorheen loopt. En die bouten zijn ook te krijgen met een terugslag klepje in de bout zelf, weet zo niet wat de kosten, maar weet wel dat ze niet goedkoop waren.....