PDA

View Full Version : ramen verwisselen golf 3


Reaper Kustoms
11-07-2006, 10:18
hoi ik heb de volgende vraag:

wordt het wat als je de ramen uit een mk3 snijdt en erna ze er weer inzet?

dus snij je de rubber niet snel kapot, gaat het achteraf niet lekken, krijg je de oude kit goed van het raamrubber af etc. (pfff hadden ze het golf 1/2 systeem maar gehouden... veel beter)

alvast bedankt.

Der Typ Siebzehn
11-07-2006, 15:02
ik zou dat bij een Golf 3 niet zelf doen, die ramen schijnen bij een Golf 3 ook nog een "dragende funtie" te hebben, meer iets voor professionals dus om de ramen van een "Dreier" te verwisselen.

Reaper Kustoms
11-07-2006, 17:45
nou daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
lijkt me sterk... maar ja t zou zo maar kunnen. dus als iemand mijn zijraam intikt zakt mijn auto in elkaar? volgens mij een beetje broodje aap. hoe kom je aan die info?

vw dennis
11-07-2006, 17:53
Ik denk dat hij de voorruit bedoelt, die is inderdaad gelijmt omdat die dat extra stevigheid geeft aan de carosserie, maar de auto zal zeker niet in elkaar zakken zonder voorruit :tongue:

Der Typ Siebzehn
11-07-2006, 17:59
nou daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
lijkt me sterk... maar ja t zou zo maar kunnen. dus als iemand mijn zijraam intikt zakt mijn auto in elkaar? volgens mij een beetje broodje aap. hoe kom je aan die info?

van een familielid van mij, die is ingenieur bij het Ford :D ontwikkelingscentrum in Aken, en rijdt een Golf 3 Cabrio :D Dat een Golf 3, 4 of 5 overigens in elkaar zakt van een ingetikt zijraampje zal heus niet zijn.

vw dennis
11-07-2006, 18:07
Maar hoe ken nou in godes naam een raam dat niet ees vastzit stevigheid bieden... Als je alle raampjes naar beneden doet zou de stevigheid afnemen?

Der Typ Siebzehn
11-07-2006, 18:36
Maar hoe ken nou in godes naam een raam dat niet ees vastzit stevigheid bieden... Als je alle raampjes naar beneden doet zou de stevigheid afnemen?


donĀ“t ask me, ik heb alleen maar een LTS opleiding gehad :iamwithst ik heb het me ook maar laten vertellen. Maar wat raadzaam is, is om b.v. niet te lang te blijven doorrijden met een barst in een voorruit van een Golf 3, dat zou wel eens nadelig kunnen zijn voor de stevigheid van de auto.

John
12-07-2006, 10:40
Ik denk dat hij de voorruit bedoelt, die is inderdaad gelijmt omdat die dat extra stevigheid geeft aan de carosserie, maar de auto zal zeker niet in elkaar zakken zonder voorruit :tongue:

Bij een Golf 3 zijn alle ramen gelijmt.(behalve de portierramen natuurlijk)

Reaper Kustoms
12-07-2006, 10:59
ik ben dan ook niet van plan om mexico-style deze zomer zonder ramen te gaan cruisen. wel lekker met die warmte...

maar stel je spuit de auto over en je raampjes motten eruit. gaat dit makkelijk: het eruit halen en erna weer erin zetten, of kun je beter nieuwe kopen?

en ja ik weet dat je voorzichtig moet zijn met uitsnijden. maar het terugplaatsen geeft dat problemen?

bij mijn vorige respray heb ik alles vernieuwd, maar is nu niet echt nodig, daarom vroeg ik me af of het te doen was.

John
12-07-2006, 18:04
gebeurt vaak zat dat de spuiter alles gewoon afplakt en de ramen gewoon houd zitten.

VWJYI
12-07-2006, 21:24
bij golf 3 zit er een rubber aan het raam vast als je de ramen eruit snijd moet je die mee eruit snijden... zou het zelf niet proberen... die rubbers zijn wel universeel te krijgen maar die krijg je in de hoekjes niet mooi strak...

Reaper Kustoms
12-07-2006, 22:49
ja afplakken van ramen hou ik me niet aan op, dat gaat gammel uitzien; kweet t de leek ziet het niet, maar mij gaat t storen.

dat eruit snijden zonder de rubber te slopen:
stel dat is gelukt (krijg je speciale draad voor), zou het dan redelijk makkelijk zijn om hem er weer in te zetten zonder dat je de boel gaat lekken achteraf?

wat ik dus wil weten heeft iemand dit al eens gedaan, of bijvoorbeeld een ruit van een sloper geplaatst toen een raam gesneuveld was. en zag dat achteraf netjes uit zonder lekkages.

VWJYI
24-07-2006, 00:28
een vriend van mij heeft het zelf eens geprobeerd maar dat wilde niet echt goed lukken.....

Reaper Kustoms
28-07-2006, 14:43
een vriend van mij heeft het zelf eens geprobeerd maar dat wilde niet echt goed lukken.....

heeft hij het op de juiste manier gedaan?

je krijgt speciale snijdraad om geplakte ramen eruit te snijden.