PDA

View Full Version : Lage pendelas - wiellagersmering


Beetlemaniac
09-04-2004, 10:18
Heb deze winter de kever achteraan een tandje verlaagd en mijn asbuizen staan nu licht naar binnen (niet meer naar buiten). Oftewel, de versnellingsbakolie die normaal naar buiten loopt tbv smering v/h wiellager, zal nu minder naar buiten lopen.

Wie rijdt er al geruime tijd rond met deze situatie en kan mij vertellen wat voor vaart het loopt tav problemen met / slijtage van de wiellagers aangezien deze nu minder gesmeerd worden?
Ik verwacht niet echt problemen (je ziet ze nog veel lager dan mijn kever), maar wil toch ff wat meningen horen (geen reacties van; dan moet je IRS nemen aub).

Zou het mogelijk zijn om de olietoevoer af te sluiten of zo en de lagers dan volledig met vet te smeren?

primer-look
09-04-2004, 12:55
Je kan inderdaad smeer problemen krijgen. Ik zelf rijd al 2,5 jaar dagelijks met een behoorlijk verlaagde kever en mijn lagers hebben zeer zeker geen smering (genoeg) maar heb nog geen probs. gehad.
Ik heb ook nog een 57er kever welke behoorlijk laag is op deze ben ik iets zuiniger en heb ik het olie nivo in de bak gewoon hoger gezet krik dan een paar x per jaar de achter kant op en laat maar lekker even staan dan loopt er tenminste olie naar de lagers.

Ja je kan ook kiezen voor afgedichte lagers welke gevuld zijn met vet heb er zelf ook over lopen denken maar vond het niet nodig omdat ik nooit probs. heb (gehad)

suc6

dennis

Beetlemaniac
09-04-2004, 13:59
en heb ik het olie nivo in de bak gewoon hoger gezet krik dan een paar x per jaar de achter kant op en laat maar lekker even staan dan loopt er tenminste olie naar de lagers.


Grappig, ik dacht gisteravond ook al, ik krik 'm gewoon af en toe op zodat de olie een tijd bij de lagers komt...

Lagering wijzigen naar dichte / in vet draaiende lagers geeft ook weer aanpassingen denk ik. Maar wel het nadenken waard.

volksaddiction
09-04-2004, 15:20
wij rijden al 6-7 jaar met verlaagde kevers.........nooit problemen !!
bij de spijl daarin tegen ga je het nu wle horen, want de tandwielkasten staan kurkdroog
Volgend jaar ombouw naar IRS of pendel :-)