PDA

View Full Version : Help golfje trilt


Cleveringa
19-08-2006, 11:18
Heb vorige week andere dempers met veren geplaatst onder mijn golfje, ik heb hem daarna wel laten uitlijnen, maar nu trilt hij tijdens het rijden....

Volgens de garage waren de achterdraagarm rubbers ook tzt aan vervanging toe.

Zal het helpen als ik de wielen eens laat uitbalanceren?

Berserker
19-08-2006, 11:28
ik denk indd dat t door de wielen komt, bij welke snelheid merk je t???

Cleveringa
19-08-2006, 11:32
begint volgens mij rond de 100/120 kilometer per uur. maar heb er nog niet zo lang geleden nieuwe voorbanden op laten zetten.... dus dat is wel raar, of er moeten loodjes zijn afgevallen...

Berserker
19-08-2006, 11:36
Bij die snelheden is het meestal indd onbalans in de wielen....

Cleveringa
19-08-2006, 11:40
ok dan maandag maar even mijn wielen laten uit balanceren.

lees net op een "saabforum" dat versleten draagarm rubbers ook trillingen kunnen veroorzaken... weet jij misschien aan wat voor bedrag ik moet denken als ik die laat vervangen?

Dennuz
10-09-2006, 21:20
ok dan maandag maar even mijn wielen laten uit balanceren.

lees net op een "saabforum" dat versleten draagarm rubbers ook trillingen kunnen veroorzaken... weet jij misschien aan wat voor bedrag ik moet denken als ik die laat vervangen?


aan ongeveer 150 euro voor beide kanten..... maar je kunt het misschien zelf ook wel als maar een lager pers hebt dan gaat dat heel goed zelf. ik ben zelf automonteur en ik moet bij mijn golf 3 ook nog die dingen vervangen, omdat ik ook sinds een paar maand schroefset heb slijten die rubbers wel iets harder, ze scheuren dan af. maar bij het trillen van je auto kan ook zijn dat wanneer je met het verlagen de wielen eraf hebt gehad dat de remschijf los op de naaf is komen zitten en dat er een stukje roest van je schijf tussen je naaf en schijf is gevallen, waardoor de schijf niet hondert % op je naaf ligt. maar ik zal ook even na je wielen kijken of ze egt wel goed zijn gebalanceert. succes ermee...

vw dennis
10-09-2006, 22:01
Als je niet zeker weet of de rubbers dit veroorzaken, lijkt het mij zonde om ze te (laten) vervangen. Laat eerst even je wielen balanceren, en kijk dan pas verder, want hoogst waarschijnlijk zit het probleem daar in.

Je heb ook andere vering gemonteerd, als dit stugger is, kan dit ook wel extra trillingen veroorzaken.

Wacht gewoon het balanceren even af.