PDA

View Full Version : (Vraagje) Passat Variant GL VR6 automaat 35i


JettaPowerrr
22-08-2006, 21:10
Hoi luitjes!

Ik heb eens een vraagje...
Ik heb een nette Passat Variant GL VR6 automaat op het oog.
Nu weet ik wel ongeveer, waar ik bij een VR6 op moet letten, maar zouden jullie mijn geheugen nog even op willen frissen?
En hoe zijn die automaat-bakken eigenlijk?

Ik heb al eens een Variant GT-VR6 gehad, en dat vond ik een heerlijke wagen, en aangezien wij ( ik en mijn meissie) binnen redelijk afzienbare tijd met z'n 3-tjes zijn :rolleyes: , wil ik graag een station, vanwege de ruimte, en een automaat omdat ik gewoon lui ben. :D

Wie kan mij van goede adviezen voorzien? :)

jettaracing
22-08-2006, 23:34
Hey ,Ed ,toch maar weer een vr?
goede keus !
Ja ,je weet inmiddels wel van de zogenaamde kettinrevisie ,kijk daar wel even of dit al gebeurt is !,de meeste gaan bij zo'n 180.000 km .Dat kan nog wel hoge kosten met zich meebrengen
Ook wil de koppakking graag lekken op de ,als je achter t stuur zit, rechterhoek van de cilinderkop ,aan de passagierskant .
Als het een beetje zweet is geen ramp ,maar kijk er wel even naar .

Voor de rest de remklauwen achter (i.v.m apk ) bekijken ,en de werking controleren .
En kijk ook even hoe de uitlaat is ,die zijn ook nogal prijzig .
Kachelradiateurs willen ook wel eens lek raken ,kijk dus ook even in de buurt van de kachel (in de auto) of deze niet lek is ,en wel warm word .
En kijk de radiateurslangen en kachelslangen na ,die willen na verloop van jaren ook wel gaar worden (ik heb er ervaring mee...)

Ik heb met die van mij verder geen problemen mee gehad ,en we rijden er dagelijks mee
Hoe zo'n automaat is weet ik niet ,wat ik wel weet is dat de revisie wel prijzig is !
Dat zal een kwestie zijn van ermee rijden en kijken of ie ook lekt aan de buitenkant .

In ieder geval succes ,en als je hem koopt kom dan maar eens langs !
Ben wel benieuwd!

DÁ-BRT
21-10-2006, 10:11
Controleer de eerste 35i's ook op kokerbalken voornamelijk aan de achterzijde. Daar willen ze best graag gaan rotten.

(heb zelf ook net weer een Passat VR6 (glx) 1997 gekocht. Dit is mijn derde en het zijn fijne auto's)

Alberto
02-12-2006, 17:18
goed hij is dus al in je bezit ed
kom je een keer langs met de nieuwe ride woon vlak bij wietse dussssssssss

JettaPowerrr
02-12-2006, 19:00
Is goed, als ik eens een beetje tijd kan vinden, wippen we even langs met de VRoem6!

Alberto
02-12-2006, 19:10
leuk zondag ritje ..........