View Full Version : Spyker wil in de Formule 1
vwleusden
28-08-2006, 08:41
De fabrikant van luxe sportwagens Spyker wil in de Formule 1 stappen. Het bedrijf uit Zeewolde voert onderhandelingen over de aankoop van het Midland F1 team, waar de Nederlandse autocoureur Christijan Albers rijdt.
Dat maakte Spyker maandag bekend. De onderneming is met M-Consortium, eigenaar van het Midland F1 team, in gesprek over een mogelijke koop. Mocht het zover komen, dan overweegt Spyker aandelen uit te geven om de aankoop (deels) te financieren.
Bron: nieuwnieuws.nl
-----------------------------------------
Ik vraag me dan af, moet Audi dan een motor gaan ontwikkelen voor hun ? Gezien ze nu de 4.2 V8 van Audi gebruiken, voor LeMans o.a.
Volgens mij zit het net iets anders...
Een Nederlands consortium onder leiding van Michel Mol (Lost Boys) is in onderhandeling om Midland over te nemen (voor zo'n 100 miljoen). Er zouden dan Cosworth motoren in komen, voorzien van een Spyker-naamplaatje.
:)
Dat van de Cosworth motoren heb ik ook gehoord ja, zou wel leuk zijn een nederlands F1 team, alleen wel snel een eigen motor ontwikkelen :rolleyes:
De betrokkenheid van Spyker bij de overname van MF1 Racing is anders dan aanvankelijk gedacht. Het gaat namelijk niet alleen om naamgeving van de motor. Spyker wil met Michiel Mol en nog twee andere, onbekende investeerders, het team overnemen.
Spyker-directeur Victor Muller bevestigt tegenover FORMULE 1 RaceReport betrokken te zijn bij de onderhandelingen met MF1 Racing-eigenaar Alex Shnaider. Muller: ,,Maar niet op de manier zoals het onlangs in de pers naar buiten is gekomen. Spyker wil het team samen met Michiel Mol overnemen. Michiel wordt partner bij Spyker en samen worden we eigenaar van het Nederlandse Formule 1-team.” Volgens de Spyker-directeur staat de naam al vast: Spyker F1.
De interesse van Spyker in Formule 1 komt niet uit de lucht vallen. ,,We kijken al langere tijd naar de mogelijkheden om toe te treden”, aldus Muller. Spyker neemt nu als Spyker Squadron deel aan FIA GT en LMES Endurance-races en is daarin redelijk succesvol.
Mol bevestigde tegenover FORMULE 1 RaceReport dat de overeenkomst met MF1 Racing zo goed als rond is. ,,We zitten in de afrondende fase’’, zegt Mol. ,,Het contract moet nu nog afgemaakt worden op de details. Ik hoop dat we de verkoop in het weekeinde van de Grand Prix van Italië bekend kunnen maken. Maar ja, ik moet voorzichtig zijn, want ik heb zoiets al eerder gedacht en het viel elke keer weer tegen.’’
-----
Op 8 oktober, tijdens het Grand Prix-weekend van Japan, maakt het management van Christijan Albers bekend dat de Nederlander volgend seizoen opnieuw voor MF1 Racing zal rijden.
De contractverlenging is een publiek geheim, maar manager Lodewijk Varossieau kan nog niet bevestigen dat het om MF1 Racing gaat. Reden daarvoor is vermoedelijk de op handen zijnde overname van het team. ,,Zorg maar dat je in Suzuka bent”, vertelde Varossieau op zondagavond.
Even daarvoor had de manager van Albers de Nederlandse pers per sms laten weten dat het contract van Albers op 8 oktober wereldkundig gemaakt wordt. Ook Albers zelf mag geen uitspraken doen over de betreffende datum. ,,Daar ga ik niet over. We spreken elkaar daar wel”, aldus de Nederlandse coureur tegenover FORMULE 1 RaceReport.
Okeee! :)
Ik las net ook al dat www.spykerf1.com al geclaimed is. Je wordt nu (nog?)doorgeschakeld naar de homepage van Spyker. Ik ben heel erg benieuwd!
Hoop dat ze dan die Alebers dr uit schoppen en een echt talent voor de formule 1 laten rijden .
Kan die terug naar de DTM waar die wel uit de voeten kon :D
Kevin20v
28-08-2006, 10:33
@Gert: Ze hebben al contact met me opgenomen dus dat zit wel goed! :D
.............’’
-----
Op 8 oktober, tijdens het Grand Prix-weekend van Japan, maakt het management van Christijan Albers bekend dat de Nederlander volgend seizoen opnieuw voor MF1 Racing zal rijden.
De contractverlenging is een publiek geheim, maar manager Lodewijk Varossieau kan nog niet bevestigen dat het om MF1 Racing gaat. Reden daarvoor is vermoedelijk de op handen zijnde overname van het team. ,,Zorg maar dat je in Suzuka bent”, vertelde Varossieau op zondagavond.
Even daarvoor had de manager van Albers de Nederlandse pers per sms laten weten dat het contract van Albers op 8 oktober wereldkundig gemaakt wordt. Ook Albers zelf mag geen uitspraken doen over de betreffende datum. ,,Daar ga ik niet over. We spreken elkaar daar wel”, aldus de Nederlandse coureur tegenover FORMULE 1 RaceReport.
is dit geen nieuws van vorig jaar????? toen gonste het ook al.
Ik gun het Spyker zeker, maar het blijft F1, eerst echt de feiten, dan pas is het waar.
OakgreenVR6
28-08-2006, 12:36
Vooralsnog zijn het plannen, er is nog geen sprake van een concrete overname. Eerst waren het geruchten, nu is het bevestigd, maar het blijven plannen.
Van Automotive Online:
Spyker wil in Formule 1 28-8-2006
Spyker Cars en het M-Consortium van Michiel Mol zijn in gesprek over de overname van het Midland Formule 1 team – waar momenteel Christijan Albers rijdt. Volgens Spyker is de uikomst van de onderhandelingen nog niet zeker. Mochten de plannen doorgang vinden, dan zal Spyker een aandelenemissie doen. Het M-Consortium heeft zich bereid verklaard om in dat geval een groot deel van de nieuwe aandelen te kopen.
De Midland Group is een investeringroep die onder meer actief is in staal, scheepsvaart en vastgoed. Begin 2005 nam het het toenmalige Jordan-team over.
En een stukje van Autoblog.nl:
Naar aanleiding van de geruchten heeft Spyker vandaag bekendgemaakt dat er plannen zijn om het Midland F1-team over te nemen! Spyker is samen met het M-Consortium van Michiel Mol bezig met besprekingen die uiteindelijk tot een overname moeten leiden. Het geld wat nodig is voor zo’n overname zal hoogstwaarschijnlijk verkregen worden door het uitgeven van nieuwe aandelen.
Dat zou betekenen dat Christijan Albers straks voor Spyker rijdt! Voordat de deal rond is zullen de aandeelhouders echter eerst nog akkoord moeten geven. Maar als dit realiteit wordt is het wederom een prima marketingstunt van Spyker!
Het officiële persbericht:
In reaction to various rumors in the press, Spyker Cars N.V. and the M-Consortium headed by Michiel Mol make the following statement.
Spyker Cars NV and the M-Consortium confirm that currently negotiations are taking place with the owner of Midland F1 with respect to a possible acquisition by Spyker of the Midland F1 team. The outcome of the negotiations is still depending on a number of conditions and circumstances. In the event that such acquisition would materialize, Spyker will consider a share issue to (partially) finance the transaction. M-Consortium has expressed its willingness to subscribe to this issue for a large part.
At the appropriate time further announcements will be made. In any event the acquisition will be subject to Spyker Shareholders’ and Supervisory Board approval.
Humm zal mij benieuwen of dat echt doorgaat. Het enige wat ik wel weet is dat Spyker eerst met Audi motoren reedt met eigen motormanagement. Vanwege emissie eisen zit er nu ook het MMS van Audi zelf in de wagens gebouwd (iig bij de wagens voor de amerikaanse markt).
Daarnaast heeft Spyker naar ik meen met een BMW motor de Le Mans gereden en niet met de Audi V8.
vwleusden
28-08-2006, 13:46
Zeker niet Ruben, een Audi V8 motor.
Make Audi
Type V8-90 degree block angle
Capacity 3800 cc
Power 450 BHP
Torque 442 Nm
Maximum revolutions 8700 rpm
Pistons Mahle
Camshafts Del West
Valves Del West
Conrods Pankl
Bron: http://www.spykersquadron.com/?pag=58
Michiel Mol is al maanden aan het onderhandelen met midland. het is nu voor het eerst dat ik iets over spyker hoor. dat maakt het hele verhaal wel logischer, want wat moet een internet ondernemer nou met een eigen F1 team.
ander autosport nieuws: champ car vanaf volgend jaar op assen!
http://www.rtl.nl/(/sport/grandprix/nieuws/)/sport/rtlsport/components/feed/autosport_-_f1/algemeen/2006/34/060828_champ_car.xml
ander autosport nieuws: champ car vanaf volgend jaar op assen!
http://www.rtl.nl/(/sport/grandprix/nieuws/)/sport/rtlsport/components/feed/autosport_-_f1/algemeen/2006/34/060828_champ_car.xml
zozo dat lijkt me super.
kaartverkoop in de gaten houden dus!
bobby-digital
10-09-2006, 12:57
deal is rond volgens nu.nl
MONZA - De Formule 1 is volgend seizoen een Nederlands team rijker. Autofabrikant Spyker heeft zondag het Midland F1-team overgenomen. Dat hebben de betrokken partijen gemeld. Bij Midland rijdt momenteel al een Nederlander, namelijk Christijan Albers. Het team wordt per direct Spyker MF1 genoemd, maar rijdt pas in 2007 op een Nederlandse licentie.
Met de koop is een bedrag van 106,6 miljoen dollar (ruim 84 miljoen euro) gemoeid. Spyker wordt (financieel) gesteund door een groep investeerders, onder wie internetondernemer Michiel Mol. De partijen waren al maandenlang in gesprek. Eind augustus maakte de autofabrikant al officieel bekend interesse te hebben in een overname van het formule 1-team.
Ambitie
"Vandaag is mijn grote ambitie werkelijkheid geworden", reageerde Mol. "Tien jaar lang ben ik als sponsor van teams en rijders betrokken geweest in de Formule 1. Nu ben ik aandeelhouder in een zeer ambitieus formule 1-team."
Ook Victor Muller, directeur van Spyker, kon zijn geluk niet op: "Ik ben zo trots op mijn medewerkers die 24 uur per dag hebben gewerkt om deze deal rond te krijgen", sprak hij. "Sinds we het bedrijf in 2000 begonnen, zijn we elk jaar groter geworden."
"Eigenlijk verdubbelden we onze productie elk jaar. Om die groei te kunnen doorzetten, is de intrede in de Formule 1 heel belangrijk. We hopen te profiteren van een flinke toename van onze naamsbekendheid."
Gascoyne
Spyker MF1 Racing maakte meteen bekend dat Mike Gascoyne is aangetrokken als hoofd van de technische afdeling. De Brit werd eerder dit seizoen door Toyota op non-actief gesteld.
In het verleden werkte Gascoyne voor Jordan, de voorganger van Midland F1 en Spyker MF1. Destijds boekte dat team onder zijn leiding veel progressie. "Ik heb recent een ontmoeting gehad met Mol en Muller", vertelde Gascoyne. "Ik ben onder de indruk van hun toewijding aan de Formule 1."
Teambaas Colin Kolles blijft gewoon in functie. Net als Christijan Albers overigens, die normaal gesproken tijdens de Grand Prix van Japan (8 oktober) een contract voor 2007 bij Spyker MF1 zal ondertekenen.
Jordan
In 2005 kocht de Russische zakenman Alex Schnaider de Jordan-formatie op. Het team maakte het seizoen onder de naam van de vorige eigenaar, Eddie Jordan, af. In 2006 werd de renstal Midland F1 genoemd. Alhoewel Schnaider miljarden euro's op zijn bankrekening schijnt te hebben, wilde de Rus niet enorm investeren in het team.
"Op dit moment is Formule 1 een veel volwassener sport in Nederland dan in Rusland", sprak Schnaider. "Ik verwacht dat de nieuwe eigenaren erin slagen te profiteren van de commerciële aspecten van de Nederlandse identiteit. Dat is iets waar de renstal ook profijt van kan hebben. Ik ben ervan overtuigd dat - onder de leiding van Victor Muller en Michiel Mol - het team een mooie toekomst zal hebben. Anders zou ik niet hebben ingestemd met de overname."
Ambities
Dat de ambities van Spyker groot zijn, blijkt wel uit een uitspraak van Mol: "Met Mike Gascoyne en Colin Kolles moeten we in staat zijn een winnend team te formeren. Hopelijk duurt het niet lang voordat we voor het eerst in de historie van de Formule 1 het Nederlands volkslied horen."
Zeer goede zet, hoewel ik die meneer muller een beetje rare figuur vind, heb ik wel wat verwachtingen. Ambitieus zijn ze in elk geval zeker. Laten we er het beste van hopen.
Vandaag weer netjes uit gereden van albers, 2e helft zonder 1ste versnelling, gelukkig is monza wat dat betreft dusdanig snel, dat je zonder zou kunnen
http://images.f1racing.net/large/64177.jpg
http://images.f1racing.net/large/64179.jpg
http://images.f1racing.net/large/64170.jpg
:eek: :rock: :woowoo: :D
Meer foto's hier! (http://www.f1racing.nl/nl/gallery.php?catID=1462)
maartenunplukt
19-09-2006, 12:21
oranjegevoel :D
thanks, daar zat ik nou net naar te googelen
ziet er wel aardig uit zo
Mooie kleurcombinatie, Oranje-Zilver staat em prima !!
vwleusden
20-09-2006, 07:58
Puik wagentje zo... nu moet ie nog hard gaan :rock:
Racelook
02-10-2006, 10:32
Ferrari motorke komt erin
Berserker
02-10-2006, 11:07
Misschien de titel veranderen???
nu zitten ze toch in de F1...
indd ferrari motor had t zondagochtend gezien, bij t raceverslag..
Aan de ene kant wel mooi dat die Ferrari-motor erin komt. Aan de andere kant betekent dit misschien wel dat Cosworth uit de F1 verdwijnt, wat ik toch wel erg jammer zou vinden. :(
Maar goed, de tijd zal het leren of Spyker er iets verder mee naar voren kan komen. :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.