PDA

View Full Version : Uitvallen tijdens het rijden.(Golf 3 GTI 8v '97)


John
13-09-2006, 21:23
Een hele tijd terug had ik het probleem dat mijn auto niet aan wilde slaan.
Heb toen eerst het probleem achter het alarm gezocht maar dat was het niet.
Toen een aantal relais vervangen zoals van de brandstofpomp en inspuiting.
Geen resultaat.
Uiteindelijk was het dus het kontaktblokje van het kontaktslot.
Dat probleem uit de wereld.

Toen kort daarna (nu inmiddels 2,5 maand terug) kreeg ik ineens last dat de motor onderweg heel even uitviel en gelijk weer aan ging.
Dit had ik 2x op de heenweg en 2x op de terugweg.
Ben toen terug naar de garage gegaan.
Computer uit laten lezen.Geen foutcodes of wat dan ook.
Er is toen een busje injectorreiniger in gegaan om eens te kijken of het hielp.
Na goed misschien hielp het want heb er 2,5 maand geen last van gehad.
Sinds gisteravond was het probleem er weer.
Heb het vanavond ook weer gehad.
Wat mij wel opvalt is dat het gebeurt als de olietemperatuur rond de 80 graden is.
Als de motor op bedrijfstemperatuur is (rond de 86 graden) of hoger bij sporten rond de 94 graden dan is er niks aan de hand.

Kort samengevat:
De motor loopt stationair als een zonnetje, rijd ook super.
Trekt echt goed door.
Als je continue bijvoorbeeld 80 rijd of welke snelheid ook, hij stottert niet, houd niet in.
Hij valt gewoon ineens onder het rijden heel even uit en binnen 2 seconden slaat hij vanzelf weer aan.
Ik doe op dat moment dat hij uit valt dus helemaal niks.
Trap geen koppeling in en hou mijn voet op het gaspedaal en die trap ik niet verder in en laat hem ook niet los.

Wat is er zoal vervangen:
Relais brandstofpomp nr.167
Relais inspuiting nr.30
Kontaktblokje van kontaktslot
Gasklephuis is gereinigd.
Pas grote beurt gehad dus alles is nieuw.(bougies, benzinefilter etc.)

Wat kan het zijn?

p.s. motorisch helemaal origineel dus geen openluchtfilter of andere chip.
Motorcode AGG.

Kevin20v
13-09-2006, 22:01
Hok :D

sjampoo
13-09-2006, 22:15
hall-gever!!


:)

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=24174

John
14-09-2006, 07:31
Bedankt voor je reactie.
Probleem lijkt idd veel op die van mij.
Maar als mijn toerenteller wegvalt valt de motor ook gelijk uit.
Het is niet dat ze afzonderlijk van elkaar uitvallen.
Voor de rest lijkt het hezelfde.
Ik ga er achterheen.

rogek
14-09-2006, 07:43
evt tempsensor..
halgeven lijkt me stug dan zou die het altijd moeten doen bij alle temperaturen..

ik denk dat je tempsensor slecht is en bij 80graden zowat een compleet verkeerde waarde geetf, zodat je wagen dan te rijk of te arm loopt.. daardoor wel eens ene hikje kan geven......

editionn94
15-09-2006, 21:02
zoon probleem heb ik ook in mijn auto dat ie uit valt onder het rijden alleen wou die van mij niet meer starten daar na of heel slecht . ik heb de lucht massa meter vervangen en loopt beter dat ik hem kocht. dat ie uit valt heb ik er nog steeds in kan de stationairtoeren regelaar mischien zijn .daar denken ze bij mij aan
denk zelf als de motouit valt en je hem opnieuw start dat ie vat aan resset doet of zo een censor of wat anders ik zoek nog steeds verder

John
16-09-2006, 09:40
Ben gisteren vrijwel heel de dag bezig geweest.
Eerst de computer maar weer uit laten lezen.
Zoals verwacht gaf die geen fouten aan.
Toen alles even op een rijtje gezet van wat gebeurt er als dit of dat stuk is.
Om gelijk maar met de hallgever te beginnen, over het algemeen is zo'n ding stuk of niet.
Het kan voorkomen dat hij op een moment even niet goed werkt en het volgende moment weer wel goed is.
Maar dan zou er ergens een fout moeten zijn die de computer aan moet geven bij uitlezen.
Dit is niet het geval.

Lambda is het ook niet.
Dan zou de motor ook al niet lekker moeten lopen, hoog benzineverbruik etc. etc. moeten hebben maar daar valt hij niet op uit.
Dus is dat het ook niet.

Verdeelkap en rotor is het ook niet.Die zijn nog perfect.

Ondertussen zoeken we verder.
Wel kreeg ik gisteravond nog een tip.
Er zit standaard al een startblokkering in de wagen.
Het kan zijn dat het blokje of ring die daar zou zitten de sleutel even niet herkent of iets en dat de startblokkering dan even kort inschakeld.
Hier ga ik zo naar kijken.

KAS16V
16-09-2006, 20:26
heb pas een golf 2.0 gti gerepareerd met hetzelfde probleem hebben ze ook maanden naar gezocht maar chteraf bleek het in de pingelsensor te zitten.
bedrading ervan niet goed.

editionn94
16-09-2006, 20:47
die van nij rij met de choke open onder het rijden trok niet en stonk naar de bezine en zoop bezine en ree niet lekker
door het uit lezen gaf ie telkens een storing aan de lucht massa meter zal wel iets kapot zijn in dat zwarte huisje .heb er nu een geheel nieuwe er op zitten hij rijd weer als een speer

John
17-09-2006, 21:32
Ik heb gisteren iets ontdekt en ik hoop dat dat het is.
Ik had de stuureenheid van het alarm in mijn handen en zag bij 1 van de connectoren 2 draden zitten waar de isolatie een paar millimeter van weg was.
Hoe het kan moet je mij niet vragen.
Maar goed, die draden zitten heel dicht naast elkaar en zouden kontakt kunnen maken onder het rijden.
Ik heb de draden nu goed ingetapt.
Ik ben daarna een stuk wezen rijden en had op dat moment nergens last van.
Laten we hopen dat dat het geweest is.
Zo niet, dan meld ik mij weer.

editionn94
21-09-2006, 18:00
het probleem is weer terug het uit vallen onder het rijden .
ga eens de sensoren maar een keer uit testen met de fohn warm maken en kijken of ie dan uit valt en dar na weer af laten koelen met vriesspray hopelijk dat het gaat
ga maar eens verder zoeken naar het probleem

vw dennis
21-09-2006, 18:05
Van een defecte Hall gever hoeft niet altijd een storing in het storingsgeheugen te staan... Misschien toch maar eens overwegen om hem te vervangen.

Marco
21-09-2006, 19:51
IK heb bij mijn Golf 2 GTI (tis dan wel geen golf 3) ongeveer hetzelfde provleem gehad. Bij mij zat er echter een los kontakt in de stekker van de branstof gallerij. Was ook geen pijl op te trekken wanneer ie zou uitvallen maar het werd wel steeds erger. Na lang zoeken (mannetje van garage naar laten kijken, kon ook niks vinden, was gelukkig bekende, dus geen kosten verder) heb ik het toch nog zelf gevonden. Maar dat was meer omdat de auto helemaal geen benzine meer kreeg, kabeltje afgebroken.....

John
22-09-2006, 07:24
Van een defecte Hall gever hoeft niet altijd een storing in het storingsgeheugen te staan... Misschien toch maar eens overwegen om hem te vervangen.

Heb je gedeeltelijk gelijk in maar dan zou er alsnog ergens een fout aangegeven moeten worden van een defect die de hallgever veroorzaakt.
Dit is wat mij verteld is bij de garage.
Maar voorlopig heb ik nog nergens last meer van gehad sinds ik die 2 draden van het alarm heb ingetapt.

bikkel
22-09-2006, 08:19
Een hele tijd terug had ik het probleem dat mijn auto niet aan wilde slaan.
Heb toen eerst het probleem achter het alarm gezocht maar dat was het niet.
Toen een aantal relais vervangen zoals van de brandstofpomp en inspuiting.
Geen resultaat.
Uiteindelijk was het dus het kontaktblokje van het kontaktslot.
Dat probleem uit de wereld.

Toen kort daarna (nu inmiddels 2,5 maand terug) kreeg ik ineens last dat de motor onderweg heel even uitviel en gelijk weer aan ging.
Dit had ik 2x op de heenweg en 2x op de terugweg.
Ben toen terug naar de garage gegaan.
Computer uit laten lezen.Geen foutcodes of wat dan ook.
Er is toen een busje injectorreiniger in gegaan om eens te kijken of het hielp.
Na goed misschien hielp het want heb er 2,5 maand geen last van gehad.
Sinds gisteravond was het probleem er weer.
Heb het vanavond ook weer gehad.
Wat mij wel opvalt is dat het gebeurt als de olietemperatuur rond de 80 graden is.
Als de motor op bedrijfstemperatuur is (rond de 86 graden) of hoger bij sporten rond de 94 graden dan is er niks aan de hand.

Kort samengevat:
De motor loopt stationair als een zonnetje, rijd ook super.
Trekt echt goed door.
Als je continue bijvoorbeeld 80 rijd of welke snelheid ook, hij stottert niet, houd niet in.
Hij valt gewoon ineens onder het rijden heel even uit en binnen 2 seconden slaat hij vanzelf weer aan.
Ik doe op dat moment dat hij uit valt dus helemaal niks.
Trap geen koppeling in en hou mijn voet op het gaspedaal en die trap ik niet verder in en laat hem ook niet los.

Wat is er zoal vervangen:
Relais brandstofpomp nr.167
Relais inspuiting nr.30
Kontaktblokje van kontaktslot
Gasklephuis is gereinigd.
Pas grote beurt gehad dus alles is nieuw.(bougies, benzinefilter etc.)

Wat kan het zijn?

p.s. motorisch helemaal origineel dus geen openluchtfilter of andere chip.
Motorcode AGG.

ik had het zelfde probleem en bij ieder is het weer wat anders bij mij was het na van alles te hebben vervangen relai 30 maar hoor de laats dat het ook in je zekerings kast kan liggen breuk of los trillend relai die dan ff geen kontakt maak kijk ff of er geen speling in je relai,s zitten moeten echtgoed vast zitten je kan ook ff starten en je relai,s heen en weer halen slaat hij uit weet je waar het probleem zit

editionn94
08-10-2006, 20:35
was benieuwd of je het al gevonden hebt en of je nog steeds problemen hebt
ik begin er al een punt hoofd van mijn auto tekrijgen

editionn94
11-10-2006, 19:31
zit nu met een nieuw probleem als de auto uit valt krijg ik hem zeer moeilijk aan de praat .
haal nu mijn accu pool los en wacht even en daar na start ie weer lijk wel of ie iets resset maar wat weet ik niet wat kan het zijn

John
29-10-2006, 23:44
Geen idee of het probleem weg is.
Auto heeft vorige week bij de garage gestaan.
In het alarm zelf zat een storing in de startonderbreker.
Die is eraf gehaald en is dat weer gewoon origineel.
Afwachten of dit het ook is geweest.

editionn94
30-10-2006, 18:42
heb bij mij nog niet geholpen . gooit op een en ander manier de brandstof uit sinds ik de nieuwe lucht massa meter er in heb kan ik hem daarna wel makelijker starten heb wel eens het iedee voor dat ie uit valt schokerig draait de motor ik zoek nog steeds verder hoop dat jij er af bent

editionn94
08-11-2006, 19:32
stond van midag weer eens stil kreeg hem niet meer aan de praat het gekke is dat ie wel een vonk geeft maar niet wil lopen. en hoor ook de brandstof pomp niet
een brom geven als je hem start hij gooit op een manier de pomp uit
weet iemand de aan sluit volgorde van de pomp een elek schema

vw dennis
08-11-2006, 20:14
Trek anders een een benzine leiding in de motorruimte eraf, en start dan heel eventjes, als het goed is zou er benzine uit moeten komen. Als dat er niet uitkomt weet je waar je kan zoeken.