PDA

View Full Version : Welke motoren passen allemaal in een GOLF 1


Cobrakever
27-09-2006, 14:29
HAllo,

Ben even benieuwd welke motoren er allemaal (+1600) in een 83'er Golf 1 passen. Op dit moment zit er een 1500 in. Mijn bedoeling is niet om een injectie motor te gebruiken maar 1 bouwen met dubbele carbs. Echter heeft dit volgens mij geen invloed op de motor steunen.

alvast bedankt

Groet

Rogier

bugdaddy
27-09-2006, 15:02
Vrijwel alles is pas te maken....

Hoever wil je gaan? :D

Der Typ Siebzehn
27-09-2006, 16:19
als het 1600+ is, dan heb je de keuze uit de volgende standaard blokken: 1800 8V, 1800 16V, 2L 8V, 2L 16V. Verder de 1800 20V (met of zonder Turbo), 2L turbo-motor.

Soumensch
27-09-2006, 16:34
ik wou net een soortgelijke thread plaatsen. Ik heb namelijk een golf 1100 uit '81. Ik ben erg benieuwd welke motoren er in mijn golf passen zonder motorsteunen aan te passen. Past elke golf1 motor er zo in. En golf2 motoren ook?

Ik zou ook graag willen weten vanaf welke motor(cilinderinhoud+vermogen) ik dingen moet gaan aanpassen zoals ophanging, aandrijfassen, remmen enz. Bijv een 1800 uit een golf cabrio uit '87, die hebben 98pk als ik het goed heb, welke aanpassingen moet ik daar allemaal voor doen?

Der Typ Siebzehn
27-09-2006, 16:46
ik wou net een soortgelijke thread plaatsen. Ik heb namelijk een golf 1100 uit '81. Ik ben erg benieuwd welke motoren er in mijn golf passen zonder motorsteunen aan te passen. Past elke golf1 motor er zo in. En golf2 motoren ook?

Nee, bij een auto waar standaard een 1100 of 1300 blok (de kleine motor) inzit (inzat) zullen de motorsteunen aangepast moeten worden wil je een 1500, 1600, 1800 of 2L (de grote motor) inbouwen, maakt niet uit of die blok nu uit een Golf 1 (1,5 t/m 1,8), een Golf 2 (1,6 t/m 1,8) of zelfs 3 (1,6 100PK t/m 2L) stamt, is allemaal hetzelfde.

sjampoo
27-09-2006, 17:34
ik wou net een soortgelijke thread plaatsen. Ik heb namelijk een golf 1100 uit '81. Ik ben erg benieuwd welke motoren er in mijn golf passen zonder motorsteunen aan te passen.

Als je nu een 'small-blok' hebt, past er zonder aanpassen van de steunen maximaal een 'small-blok' 1600 in het vooronder. (bijv. ABU)

Der Typ Siebzehn
27-09-2006, 17:40
Als je nu een 'small-blok' hebt, past er zonder aanpassen van de steunen maximaal een 'small-blok' 1600 in het vooronder. (bijv. ABU)

Even een kleine aanvulling van mij: dat is dus een 1600cc Golf 3 blok met standaard 75PK.

Cobrakever
27-09-2006, 18:11
Vrijwel alles is pas te maken....

Hoever wil je gaan? :D

Tsja dat weet ik ook (kever he!!)

dus een 1800 8v of 16v kan zonder problemen gemonteerd worden. wanneer ik met dubbele webers ga werken is dan de 8v de betere keus?

groet

Rogier

Soumensch
27-09-2006, 18:47
Als je nu een 'small-blok' hebt, past er zonder aanpassen van de steunen maximaal een 'small-blok' 1600 in het vooronder. (bijv. ABU)

Kan een 1600blok omdat het pas of is het vanwege het vermogen wat zo'n blok leverd. Dan kan een 1600 golf1 GTI-blok dus ook.. toch??

Moroder
27-09-2006, 18:52
Kan een 1600blok omdat het pas of is het vanwege het vermogen wat zo'n blok leverd. Dan kan een 1600 golf1 GTI-blok dus ook.. toch??

Een 1600 Gti blok past er alleen in door de motorsteun aan de d-riem zijde (dus rechts) te verplaatsen. En dan passen alle 827 type motoren erin.

Der Typ Siebzehn
27-09-2006, 20:26
Een 1600 Gti blok past er alleen in door de motorsteun aan de d-riem zijde (dus rechts) te verplaatsen. En dan passen alle 827 type motoren erin.

;) oftewel , anders gezegd, de "big-blocks" (EA 827 = VW interne typering van de big-block)

beckymk1freak
27-09-2006, 21:58
Tsja dat weet ik ook (kever he!!)

dus een 1800 8v of 16v kan zonder problemen gemonteerd worden. wanneer ik met dubbele webers ga werken is dan de 8v de betere keus?

groet

Rogier

16v met carbs is egelijk beter vooral ivm de ruimte voor de carbs,16v komen ze aan de radiateur zijde 8v komen ze onder het schutbord boven de uitlaatspruitstuk.

Timmetje20
27-09-2006, 22:55
16v met carbs is egelijk beter vooral ivm de ruimte voor de carbs,16v komen ze aan de radiateur zijde 8v komen ze onder het schutbord boven de uitlaatspruitstuk.


En bij een 8v komen de carbs boven het uitlaatspruitstuk te zitten waardoor ze als het ware warme lucht krijgen. Een 16v heeft een cross flow kop (inlaatpoorten aan de voorkant, uitlaatpoorten aan de achterkant). Succes

bugdaddy
28-09-2006, 08:23
Tsja dat weet ik ook (kever he!!)

dus een 1800 8v of 16v kan zonder problemen gemonteerd worden. wanneer ik met dubbele webers ga werken is dan de 8v de betere keus?

groet

Rogier

Ja hoor met een adapterplaatje en zelfbouw motorsteuntjes ed kan je er misschien ook een keverblokkie inhangen :rolleyes:

Al zul je wel in de knoop komen met je aandrijfassen.... :(

steven16v
28-09-2006, 10:51
En bij een 8v komen de carbs boven het uitlaatspruitstuk te zitten waardoor ze als het ware warme lucht krijgen. Een 16v heeft een cross flow kop (inlaatpoorten aan de voorkant, uitlaatpoorten aan de achterkant). Succes

Er zijn ook wel cross flow koppen voor de 8 kleppers te krijgen.

Timmetje20
28-09-2006, 15:21
Er zijn ook wel cross flow koppen voor de 8 kleppers te krijgen.

klopt heb ik ook al een keer van gehoord volgens mij van een audi 80 als ik me niet vergis.

Der Typ Siebzehn
28-09-2006, 16:12
klopt heb ik ook al een keer van gehoord volgens mij van een audi 80 als ik me niet vergis.

Golf 3 1600 100PK (basis = EA 827 dus "big-block"), idem Golf 4 en 5 en Audi A4, Golf 4 2Liter 115 PK, allemaal (8V met cross-flow cilinderkop.