PDA

View Full Version : zwarte koplampen vento


Dennuz
30-09-2006, 11:15
waar kan ik zwarte koplampen kopen voor in mijn golf.......

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/7/S6000657.JPG

Reaper Kustoms
30-09-2006, 11:25
je kunt ook je huidige lampen zelf zwart maken.

je haalt het glas van je lampen af. dit doe je door de oude kit warm te stoken en het geheel voorzichtig los te wippen met een schroevendraaier.

daarna spuit je het gedeelte zwart wat ook bij de originele zwart is gemaakt en kit je het glas weer op de behuizing.

LET OP: plak de reflector niet af met tape! daardoor trek je het chroom van je reflector af! een goed alternatief is celofaan-folie erop leggen (is statisch) en dan het overbodige wegsnijden met een scherp stanleymes.

Dennuz
30-09-2006, 11:46
bedankt voor de tip......

maar ik moet zoviezo andere lampen hebben, die ik nu heb krijg ik een raar lichtbeeld van....

Reaper Kustoms
01-10-2006, 00:29
de beste zwarte lampen krijg je van hella. zeker te bestellen bij de betere automaterialenzaak. anders moet je ze bestellen bij D&W www.duw.de je kunt ook op hun vestiging langsgaan in duitsland. maar is best ver rijden als je uit het noorden van het land komt. dichtsbijzijnde hoofdmagazijn is een uur rijden voor mij: vanuit zuid-limburg.

NeFReT
01-10-2006, 01:57
of anders ken je ook bij skg of carfantasy ofzo de powerlook koplampen bestellen van FK of iets dergelijks

Reaper Kustoms
01-10-2006, 13:29
ik denk gewoon dat hij op zoek is naar de strooiglas-versie

VWJYI
02-10-2006, 12:26
switch heeft nog die zwarte vento lampen in de aanbieding kosten bij d&w in duitsland 152 euro per set..... hella maakt ze niet meer...... heb zelf een set hella's en die zijn echt uit de oude doos.... heb veel geluk gehad maar die van switch zien er het zelfde uit....

Reaper Kustoms
02-10-2006, 21:07
switch heeft nog die zwarte vento lampen in de aanbieding kosten bij d&w in duitsland 152 euro per set..... hella maakt ze niet meer...... heb zelf een set hella's en die zijn echt uit de oude doos.... heb veel geluk gehad maar die van switch zien er het zelfde uit....

zou wel balen zijn als hella ze niet meer maakt. imi's zijn meestal snel vochtig van binnen, maar ja is ook wel weer wat op te maken,, ff kitten.

Vento Vice
14-10-2006, 01:49
je kunt ook je huidige lampen zelf zwart maken.

je haalt het glas van je lampen af. dit doe je door de oude kit warm te stoken en het geheel voorzichtig los te wippen met een schroevendraaier.

daarna spuit je het gedeelte zwart wat ook bij de originele zwart is gemaakt en kit je het glas weer op de behuizing.

LET OP: plak de reflector niet af met tape! daardoor trek je het chroom van je reflector af! een goed alternatief is celofaan-folie erop leggen (is statisch) en dan het overbodige wegsnijden met een scherp stanleymes.

... en welk gedeelte is dàt dan; moet je dan een deel van de reflector zwart spuiten of van het glas? Leg uit!
Ik hoor 't wel...

Greetz Vento Vice

breadfan83
14-10-2006, 02:08
... en welk gedeelte is dàt dan; moet je dan een deel van de reflector zwart spuiten of van het glas? Leg uit!
Ik hoor 't wel...

Greetz Vento Vice

Volgens mij moet je dan het huis zwart maken, dus alles behalve de reflector en het glas.

Bij een mk4 zit onderaan een plat deel onderaan het lampenhuis, dat is bij zwarte koplampen zwart, dus ik ga ervan uit dat het bij mk3 ook zo gedaan wordt.

Reaper Kustoms
14-10-2006, 09:20
als je recht tegen de reflector aankijkt, moet je alleen rechtop staande delen chroom laten. ik hoop dat het duidelijk is. anders moet je gewoon eens bij iemand kijken hoe het origineel is gedaan. of ff fototje op internet zoeken die van dichtbij is genomen. maybe heeft iemand op het forum zin om een foto te maken van zijn zwarte koplamp van dichtbij.

VWJYI
14-10-2006, 14:18
ik heb de auto niet hier maar ik zal straks of morgen ff een paar foto's van mijn hella's maken dan kun je het zien...

dubber
16-10-2006, 18:05
switch heeft nog die zwarte vento lampen in de aanbieding kosten bij d&w in duitsland 152 euro per set..... hella maakt ze niet meer...... heb zelf een set hella's en die zijn echt uit de oude doos.... heb veel geluk gehad maar die van switch zien er het zelfde uit....

wie is switch want ik zoek ook nog zwarte koplampen

Vento Vice
21-10-2006, 11:33
ik heb de auto niet hier maar ik zal straks of morgen ff een paar foto's van mijn hella's maken dan kun je het zien...

thanx, ik wacht de foto's af. Mss dat ik dat dan ook wel ga doen!

Greetz :D Vento Vice

VWJYI
22-10-2006, 15:17
switsch is zo'n imitatie merk..... maar ze hebben wel zwarte vento lampen......

okkehel
22-10-2006, 15:39
http://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11736&highlight=zwart+maken

hier staat het beschreven hoe het moet :)
suc6

Vento Vice
23-10-2006, 22:52
Hmmm, ik snap het nog steeds niet...

Na een account te hebben gemaakt voor het VWforum (om op z'n minst toegang te krijgen...), blijkt dat er in dat topic een aantal foto's niet werken.. :mad:

Maarrrr, ik heb alsnog één foto gejat en daar kan één van jullie mooi aangeven, welke delen nou zwart moeten worden!

( een voorzichtige poging...: ik denk persoonlijk: het onder- en het (hier niet zichtbare) bovenvlak; en verder alles wat niet gebogen en spiegelend chroom is; dat is nl. naar mijn mening ook wat matter/ minder spiegelend van kleur; klopt dit? :confused: )

(het 'slopen' en kitten snap ik verder wel... :D )

Komt-ie:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/koplampVentoopen.jpg

Tell me! Ik wacht het weer ff af....

Greetz Vento Vice :D

Vento Vice
23-10-2006, 23:14
zoiets? ;)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/koplampVentoopenbewerkt.jpg

vinnietuning
24-10-2006, 00:35
jah klopt.. helemaal.. zo heb ik het dus ook gedaan... het is namelijk mijn topic op het vwforum :D ik heb ook nog de chromen binnenkap verwijderd en de plastic binnenkant compleet zwart gespoten toen weer de chromen binnenkap terug geplaatst en alles gemonteerd ;)

succes met klussen!!!

greets vinnie

Reaper Kustoms
24-10-2006, 17:56
juist precies goed afgebeeld! denk eraan dat je geen tape gebruikt op de reflector!!!!

en spuit de grijze behuizing meee!!! anders ziet het lelijk uit.

ik heb zelfs mijn fk lampen op de dag dat ik ze kocht meteen uit elkaar gesloopt om dat zwart te maken. anders heb je een grijze schim om je mooie zwarte lampen.

breadfan83
24-10-2006, 18:34
Volgens mij moet je dan het huis zwart maken, dus alles behalve de reflector en het glas.

Bij een mk4 zit onderaan een plat deel onderaan het lampenhuis, dat is bij zwarte koplampen zwart, dus ik ga ervan uit dat het bij mk3 ook zo gedaan wordt.




( een voorzichtige poging...: ik denk persoonlijk: het onder- en het (hier niet zichtbare) bovenvlak; en verder alles wat niet gebogen en spiegelend chroom is; dat is nl. naar mijn mening ook wat matter/ minder spiegelend van kleur; klopt dit? :confused: )


Zelf bedacht? :tongue:

Vento Vice
25-10-2006, 00:06
Zelf bedacht? :tongue:

nou... ik kon me er zonder foto's eigenlijk niks bij voorstellen. Je moet foto's zien of je koplampen nader bestuderen, om zelf het één en ander te beredeneren. Maar het is idd zo'n beetje hetzelfde als wat jij zegt, maar toch ZELF BEDACHT! ;)