PDA

View Full Version : slecht tot geen ontvangst


roy1
27-10-2006, 18:50
heey mensen,
heb sinds kort een probleem met mijn radio.
heb ong een maand geleden een dak antenne op ,ijn golf2 geboord.
deed het toen perfect. ma sinds een paar dagen kan ik nog maar 2 zenders ontvangen maar alsik mijn hand op het dachbord boven de radio leg doet hij het goed.
wie weet wat dit kan zijn?

vw dennis
27-10-2006, 19:04
Misschien even een antenne versterker er tussen zetten

roy1
27-10-2006, 19:06
Misschien even een antenne versterker er tussen zetten
anteene versterker? bestaan die ook voor auto?
en zijn die gewoon bij halforts te halen?maar wat ik raar vind. eerst deet die het perfect

vw dennis
27-10-2006, 20:14
Ja dat is inderdaad wel raar, maar als het signaal al veranderd als je met je hand boven de radio zit is ook niet goed. Loop anders voor je zelf, even de antennekabel na van voor naar achter. Antenne versterker is zo gemonteerd, en weet niet of ze bij halfords te krijgen zijn. Denk het niet, gewoon Brezan ofzo proberen.

roy1
28-10-2006, 17:24
Ja dat is inderdaad wel raar, maar als het signaal al veranderd als je met je hand boven de radio zit is ook niet goed. Loop anders voor je zelf, even de antennekabel na van voor naar achter. Antenne versterker is zo gemonteerd, en weet niet of ze bij halfords te krijgen zijn. Denk het niet, gewoon Brezan ofzo proberen.
heb een niewe antenne kabel en versterker besteld vernieuw het gewoon.
doet hij het dan nog is het wss de antenne

vw dennis
28-10-2006, 18:03
Ja hoogst waarschijnlijk wel ja, hou ons maar op de hoogte ;)

Sander
28-10-2006, 21:48
Klinkt mij als een draadbreuk in de antennekabel. Ik zou de boel nog es los halen voordat je met antenne versterkers aan slag gaat. Zeker omdat het goed heeft gewerkt.

vw dennis
29-10-2006, 08:01
Waarom geen antenne versterkers dan? Ik monteer ze op werk bij voorbaat al. Zal er echt niet slechter van worden hoor :)

roy1
29-10-2006, 13:18
Waarom geen antenne versterkers dan? Ik monteer ze op werk bij voorbaat al. Zal er echt niet slechter van worden hoor :)
zet die versterker er gewoon tussen kan nooit geen kwaad om wat meer zender te ontvangen! laat nog wel horen hoe het is gegaan

Matheo
29-10-2006, 14:53
ik denk ook een kabelbreuk, of slecht contact in je radio oid. vooral omdat hij het weer goed doet als je je hand op het dash legt, zal daar iets niet goed zitten denk ik (mensen zijn erg goeie antennes ;) )

roy1
29-10-2006, 18:12
ik denk ook een kabelbreuk, of slecht contact in je radio oid. vooral omdat hij het weer goed doet als je je hand op het dash legt, zal daar iets niet goed zitten denk ik (mensen zijn erg goeie antennes ;) )
nee radio kan het niet zijn. zat wel plakband om de kabel troen ik he erin heb gemaakt. dus zal daar wel ergen liggen. en als ik btje aan de kabel rommel dan doet hij het goed! maar sommige zenders ontvangt hij wel gewoon.
dus zie wel leg er gewoon niewe kabel in:P

Sander
03-11-2006, 16:52
Waarom geen antenne versterkers dan? Ik monteer ze op werk bij voorbaat al. Zal er echt niet slechter van worden hoor :)

Omdat het prima heeft gewerkt zonder antenneversterker. Dus ik zou eerst het probleem oplossen. Dat je daarna alsnog een versterker inbouwt om de kwaliteit te verbeteren is een kwestie van smaak en getrainde oren.

roy1
21-11-2006, 19:41
weet denk ik wat het probleem is.. dat ijzeren verbindingsstukje zal wel cantact maken met het dak. dus ga dat ff goed isoleren:P