PDA

View Full Version : EV nokkenas in RP


breadfan83
29-10-2006, 19:51
Op de search kon ik niks, of niet genoeg, hierover vinden, dus dan maar hier.

Vraag 1.
Is er iemand die me met 100% zekerheid kan vertellen of een EV vaste of hydraulische klepstoters heeft?

Vraag 2.
Past deze nokkenas in een RP motor?

Vraag 3.
Wat moet ik aanpassen aan de motor om dit alles goed werkend te krijgen? Moet ik bijvoorbeeld nieuwe lagerschalen monteren, of de lagerschalen van de EV motor gebruiken?
Moet ik de kleppen nieuw stellen doordat de slijtage van de nieuwe as waarschijnlijk anders is dan die van de oude?

Vraag 4.
Bij een scherpe / wilde / snelle nokkenas is het aan te raden voor optimale winst ook een verstelbaar nokkenastandwiel te monteren. Is dat hierbij ook aan te raden?
En wat kan er met mij motor gebeuren als de riem wel oed getimed erop ligt, maar de stelling van het verstelbare tandwiel niet goed is?
Kunnen de kleppen en zuigers elkaar dan ook raken, of komt dat niet zo kort bij elkaar?

Vraag 5.
Wat zou mijn winst zijn bij het gebruik van deze nokkenas met of zonder verstelbaar tandwiel.

Vraag 6.
Zijn er andere opties om goedkoop en goed vermogen te winnen?
Ik ga in ieder geval geen 12 volt elektrische marktplaats turbocharger er op schroeven!
Zijn er bijvoorbeeld nokkenassen van andere motoren die me een winst geven? Of een spruitstuk dat me winst geeft?
Ik weet dat hier veel voor te bestellen is bij tuners, maar dat kost al snel €250,- of meer, en dat heb ik op het moment gewoon effe niet uit te geven.

Bedankt voor de hulp!

serge pot
29-10-2006, 20:11
ebay duitsland vind je plenty nokkenassen voor jouw motor

breadfan83
29-10-2006, 21:12
ebay duitsland vind je plenty nokkenassen voor jouw motor

Ja, klopt, daar heb ik ook al gekeken.
Maar dan kom je weer snel uit bij bedragen boven de 200 euro, en dat lukt nou gewoon effe niet.
Ik hoef ook niet zo nodig 20.000 pk uit deze motor te halen, maar iets dichter bij de 100 zou al welkom zijn.

Daarom werd me de as van een EV aangeraden, maar Bolku kon me zo niet garanderen dat die motor hydraulische klepstoters had.

serge pot
29-10-2006, 21:18
keuze1 (http://cgi.ebay.de/_W0QQitemZ280041584141QQihZ018QQ)


keuze2 (http://cgi.ebay.de/_W0QQitemZ130041799338QQ)

breadfan83
29-10-2006, 22:35
keuze1 (http://cgi.ebay.de/_W0QQitemZ280041584141QQihZ018QQ)


keuze2 (http://cgi.ebay.de/_W0QQitemZ130041799338QQ)


Ze staan in mijn watchlist, maar heb al eerder meegeboden op die dingen, en de laatste dag schiet de prijs verschrikkelijk hard omhoog.

Toch bedankt voor het zoeken, maar denk niet dat het iets oplevert.

serge pot
29-10-2006, 22:37
heb ze vaak zat voor een 80 eurie weg zien gaan

breadfan83
29-10-2006, 23:09
Ik hou ze in ieder geval gewoon in de gaten.
Als iemand nog wat anders tegenkomt of antwoord heeft op mijn andere vragen hoor ik 't wel.

Serge in ieder geval al bedankt!

bolku
31-10-2006, 01:18
Kijk maar uit met Ebay....keuze 1 is een org. nokkenas van VW...
De nokkenassen van VW Motorsport zien er heel anders uit dan de nokkenas op de foto....

Maargoed, je vragen:

Ik ben niet zo thuis in de Golf type 2, maar bij mijn weten is de EV een motor met vaste klepstoters.
Het kan best zijn dat de EV ook met hydraulische klepstoters geleverd is, bij de type 1 cabrio's werden ook DX-en geleverd met hydraulische klepstoters.
Deze hebben wel beduidend minder vermogen dan de DX-en met vaste klepstoters.
VW geeft voor beide modellen 112 pk op, zal wel gemakzucht zijn geweest ivm typegoedkeuring enz.
Op een rollenbank hebben ze iig geen 112 pk zoals de DX met vaste klepstoters...

Als ik naar de klepdiagrammen van de nokkenas van een RP en een DX of EV kijk zie ik dat de openingtijden en de kleplift nauwelijks verschillen; ik denk dus dat het verschil minimaal zal zijn....

Maar je mag het best wel proberen, hoor, ik wil je er zelfs wel bij helpen!
Ik heb bergen met nokkenassen liggen.....
Als je een keer een dagje vrij neemt en bij mij op de zaak langskomt krijg je van mij een nokkenas van een DX met hydraulische klepstoters, die is het "snelste" van de org. nokkenassen van VW die ik heb liggen, miss heb ik er ook nog wel een liggen van een 2E die nog net iets sneller is.
Een verstelbaar nokkenastandwiel heb ik ook wel liggen, die moet je wel betalen, maar die zijn niet zo duur.
Je kan dan bij mij de spullen vervangen, ik zal je wel laten zien hoe je dat moet doen.
Juist door het verstelbare nokkenastandwiel is er miss toch wel wat vermogen los te peuteren....
Met de ontsteking en het mengsel is ook nog wel wat te doen.
Laat me maar weten of het je iets lijkt, nogmaals je zal niet de winst halen die je met een echte snelle nokkenas haalt, maar het is iig te proberen en je steekt er nog iets van op.

breadfan83
31-10-2006, 01:26
Kijk maar uit met Ebay....keuze 1 is een org. nokkenas van VW...
De nokkenassen van VW Motorsport zien er heel anders uit dan de nokkenas op de foto....

Maargoed, je vragen:

Ik ben niet zo thuis in de Golf type 2, maar bij mijn weten is de EV een motor met vaste klepstoters.
Het kan best zijn dat de EV ook met hydraulische klepstoters geleverd is, bij de type 1 cabrio's werden ook DX-en geleverd met hydraulische klepstoters.
Deze hebben wel beduidend minder vermogen dan de DX-en met vaste klepstoters.
VW geeft voor beide modellen 112 pk op, zal wel gemakzucht zijn geweest ivm typegoedkeuring enz.
Op een rollenbank hebben ze iig geen 112 pk zoals de DX met vaste klepstoters...

Als ik naar de klepdiagrammen van de nokkenas van een RP en een DX of EV kijk zie ik dat de openingtijden en de kleplift nauwelijks verschillen; ik denk dus dat het verschil minimaal zal zijn....

Maar je mag het best wel proberen, hoor, ik wil je er zelfs wel bij helpen!
Ik heb bergen met nokkenassen liggen.....
Als je een keer een dagje vrij neemt en bij mij op de zaak langskomt krijg je van mij een nokkenas van een DX met hydraulische klepstoters, die is het "snelste" van de org. nokkenassen van VW die ik heb liggen, miss heb ik er ook nog wel een liggen van een 2E die nog net iets sneller is.
Een verstelbaar nokkenastandwiel heb ik ook wel liggen, die moet je wel betalen, maar die zijn niet zo duur.
Je kan dan bij mij de spullen vervangen, ik zal je wel laten zien hoe je dat moet doen.
Juist door het verstelbare nokkenastandwiel is er miss toch wel wat vermogen los te peuteren....
Met de ontsteking en het mengsel is ook nog wel wat te doen.
Laat me maar weten of het je iets lijkt, nogmaals je zal niet de winst halen die je met een echte snelle nokkenas haalt, maar het is iig te proberen en je steekt er nog iets van op.

Super aanbod! Dat wijs ik niet af, zeker niet!
Zo gauw de Golf gekeurd is maak ik een afspraak met je.

Dat verstelbaar tandwiel heb ik, mocht ik naderhand een echte snelle nokkenas inbouwen, toch nodig, dus dat is nooit weg.

Heel erg bedankt!

RubenD
31-10-2006, 01:39
Om even helemaal off-topic te gaan, die tweede nokkenas. Ik ben bij Schrick geweest in Duitsland afgelopen week, bij beide panden. Och och wat een mooie spulletjes allemaal daar. Dat wil je niet weten gewoon!

breadfan83
31-10-2006, 01:55
Dat wil je niet weten gewoon!

Toch wel hoor!

:postpics:



Edit: En ik ben in de Palm fabriek geweest. :beer:

RubenD
31-10-2006, 02:02
Was een excursie van een week naar Duitsland meerdere bedrijven aangedaan. Begon echter met DAF Eindhoven. Daarna mocht ik bijna nergens meer met de camera binnen en over geheimhoudingsplicht :(

Maare de motor v/d B****ti V****n op de proefstand was erg vet, ho wat zeg ik nu :D

breadfan83
31-10-2006, 02:43
Was een excursie van een week naar Duitsland meerdere bedrijven aangedaan. Begon echter met DAF Eindhoven. Daarna mocht ik bijna nergens meer met de camera binnen en over geheimhoudingsplicht :(

Maare de motor v/d B****ti V****n op de proefstand was erg vet, ho wat zeg ik nu :D

Komt me bekend voor. Toen we bij Spyker in de fabriek waren liep ik overal te flitsen met mijn K700i, je weet wel die telefoons van Sony Ericsson waar je die 250w speaker van de camera niet uit kan zetten.
Dus telkens als ik effe een foto maakte was die arme man zijn tekst weer kwijt. :D

Had die camera fijn op die proefstand gezet, en dat blok aan je Minolta-bandje gehangen!

Met DAF-Eindhoven heb ik trouwens ook nog wat.
Nijn lift naar school laatste anderhalf jaar was met de jongeman van Doorne, kleinzoon van ... :D

Heeft die motor (welke motor?) ook gedraaid toen jullie daar waren? Was die door Schrick getuned of waarom stond die daar? En heb je niet TOCH STIEKEM wat plaatjes geschoten? :tongue:

bolku
31-10-2006, 09:37
Het verstelbaar nokkenastandwiel zal je idd toch ooit wel nodig gehad hebben...
Ik heb ook wel snelle nokenassen liggen, maar allemaal te "snel" voor jouw motor.
Bij een carb. of monopoint motor moet je niet te ver gaan qua duratie anders lopen ze niet of nauwelijks stationair...268 graden is wel een beetje de max.

breadfan83
31-10-2006, 09:44
Het verstelbaar nokkenastandwiel zal je idd toch ooit wel nodig gehad hebben...
Ik heb ook wel snelle nokenassen liggen, maar allemaal te "snel" voor jouw motor.
Bij een carb. of monopoint motor moet je niet te ver gaan qua duratie anders lopen ze niet of nauwelijks stationair...268 graden is wel een beetje de max.

Zien we dan wel, ik ga gewoon je hele winkel in- en uitbouwen. :D

Neej, maar dat hoeft voor mij ook niet, zo'n racer, tenminste, nog niet. Als ie maar gewoon een beetje meer pit heeft zonder er weer een ander blok in te bouwen.

RubenD
31-10-2006, 17:17
Wat VW zegt klopt niet altijd, Schrick heeft het blok ontwikkeld en heeft de productielijn in huis. En ja het blok heb ik gezien, aangeraakt, gehoord (bij 1030pk en 1200Nm). Achter glas maar ook met de deur open :D

@ Bolku, kan je mijn mailtje svp een keertje beantwoorden. Weet ik dan tenminste of ik ook een keer langs kan komen!

breadfan83
31-10-2006, 17:51
En ja het blok heb ik gezien, aangeraakt, gehoord (bij 1030pk en 1200Nm). Achter glas maar ook met de deur open :D


EN JIJ HOOR NOG WAT? :D

RubenD
31-10-2006, 22:16
Jazeker, niet te lang gelukkig. Maar erg vet. Vooral volgas acceleratie naar maximaal vermogen. Echt die lage roffel en dan janken :D

breadfan83
31-10-2006, 22:22
Jazeker, niet te lang gelukkig. Maar erg vet. Vooral volgas acceleratie naar maximaal vermogen. Echt die lage roffel en dan janken :D

Regel mij ook eens zo'n uitstapje!