PDA

View Full Version : g60 ombouw golf 3 1.8 adz


timberland
07-11-2006, 22:19
heyhey mensen
ben nieuw hier op het forum en vroeg me af hoe het zat met het ombouwen van een golf 3 naar een g60 motor
ik ben automonteur dus kwa materiaal en kennis ligt het niet echt aan ik vraag me alleen af welke assen wisselbak (motorsteunen) of een aparte type g-60motor enzo voor nodig zijn.
via het zoekknopje kan ik niet echt iets erover vinden welke onderdelen ervoor gebruikt worden
kwa remmen heb ik ze al geupgrade met gt schijfremmen achter en geventi perfo voorschijven en blokjes en dat werkt best wel goed
abs systeem van een gt komt er in de toekomst ook op
maar ik wil graag verder gewoon me 4 gaats velgen houden.
als iemand nog verder zinvolle info heeft hoor ik het graag
alvast vriendelijk bedankt

steven16v
08-11-2006, 12:38
Een sloop g60 kopen en dan alles ombouwen. Vw is net Lego. Past allemaal op elkaar. :)

Der Typ Siebzehn
08-11-2006, 18:13
Gelukkig is dat hier in Nederland toegestaan, jongere type auto met een oudere type motor (in het geval van b.v. zoals hier een Golf 3 met G60 motor dus), in Duitsland mag het (officieel) niet.

Der Typ Siebzehn
08-11-2006, 18:16
:rolleyes: maar of dat zo helemaal klopt wat ik daar schreef, jongere auto met oudere motor? G60 was behalve in de Golf 2 dus vooral ook nog in de Corrado viel me net in, die dus nog een paar jaar naast een Golf 3 werd gebouwd, maar on-topic, zoals Steven 16V al zei, Vw is net Lego. Past allemaal op elkaar.

timberland
08-11-2006, 21:22
haha dus wisselbak assen en al passen gewoon al in een golf 3 maar zker alleen nog de motorsteunen iets aanpassen ofniet?

Der Typ Siebzehn
08-11-2006, 22:28
haha dus wisselbak assen en al passen gewoon al in een golf 3 maar zker alleen nog de motorsteunen iets aanpassen ofniet?


De motorsteunen aanpassen??? Van nu nog 1.8 motorcode "adz" naar een 1.8 G60.....

steven16v
09-11-2006, 15:48