PDA

View Full Version : Filmpjes maken, waarmee?


Split52
01-12-2006, 00:35
Heb vandaag een leuke camcorder gekocht en natuurlijk meteen aan de slag gegaan vanavond. Paar dingen opgenomen en vanavond op de computer gezet. Denk leuk muziekje eronder maar dat windows moevymeker werkt dus niet met gewone audio cds (of doe ik het fout?)

Vraag is dus:

Waar bewerken jullie de filmpjes mee zodat je er ook echt leuke dingen van kunt maken... Is het überhaupt mogelijk om gewoon een cd te pakken en daar een nummer af te vissen of moet alles tegenwoordig in mp3 ofzo?

Dit filmpje dus online gezet.. geen knippen en plakken gedaan gewoon zo opgenomen... leuke hobby nog wel, denk wel dat dat wat gaat worden :thumbup:

http://www.youtube.com/watch?v=yHRjMZAVH3U

Ohja die tractor is m'n jetta diesel :D

RubenD
01-12-2006, 00:53
Tja voor windows movie maker moet de import file volgens mij .avi of .wmv zijn.

Ik heb laatst een filmpje gemaakt zoals jij dat wilt/bedoelt. Dat ging zo:

1. filmpje op de pc gezet
2. verkeerde formaat dus omzetten, dat heb ik gedaan met: ImTOO 3GP Video Converter 3 Dat is een hele goeie, kun je alles omzetten. En kiezen wat voor een kwaliteit eruit komt, aantal's bits per frame. En alles instellen aan resolutie en weet ik veel wat -> geen kwaliteitsverlies dus.
4. Filmpje kwam van mijn tel, dus dat is 3GP, omgezet naar .wmv en toen geopend in Windows Movie Maker.
5. Filmpje in de tijdlijn gezet en bijgeknipt, balk je schuiven knip je er wat af.
6. Titels erbij, overgangen aangeven. Lettertype kiezen en kleurtjes van de letters.
7. Muziekfile opgezocht. Mp3tje aangeklikt en ingevoegd.
8. Opnieuw opslaan die handel.

Maar jij hebt dus een cdtje. Denk dat je ook wel een brandertje hebt!? En dus Nero Burning Rom? Daarmee kun je cdtjes omzetten naar mp3! Dat gaat zo:

1. cdtje in de cdrom speler stoppen
2. In Nero ga je naar Extra's -> Tracks opslaan, juiste lade aanklikken (als je er meerdere hebt) en dan krijg je de lijst met nummers. Kun je nog gegevens als artiest en titel ophalen.
3. Opgeven waarna je het wilt omzetten, mp3 in dit geval en een kwaliteit (bitrate) kiezen, groter getal -> minder verlies. Nero heeft standaard Mp3PRO en die heeft lage bitrate maar goede kwaliteit. Gewoon MP3 kan ook.
4. Opslag lokatie opgeven en druk op "start"

Daarna kan je dus een nummertje invoegen!

Succes.

P.S. als je bijvoorbeeld een mooi DVDtje met menutje wil maken zul je toch echt voor zoiets als Pinnacle Studio moeten gaan.