PDA

View Full Version : HELP, CV gaat niet los!


Zweiter
16-12-2006, 11:26
wie kan mij helpen?!

Ik heb een slotloze polo 6n uit 98 met cv en afstandbediening. Ik druk hem via de afstandbediening los, alarmlichten knipperen, geluidssignaal, ik hoor de motortjes en de deuren blijven op slot! Ik kom dus niet in de auto, ook niet via de koffer. die is alleen van binnenuit te openen met een magneetpopper. ben al een half uur in de deur aan het vissen geweest met een fietsspaak maar inbreken (in mijn eigen auto) is niet zo mijn ding geloof ik. Ik voel wel dat ik iets haak, maar er springt niks los ofzo.

WIE weet wat ik moet doen!?!?!? HILFE BITTE!

vw dennis
16-12-2006, 11:31
Misschien dat je je motorkap open kan krijgen, en even de accu los kan koppelen. Misschien reset het systeem zich zo. Je kan het allicht proberen.

Hopen dat het goed komt :(

(dit is dus al 1 van de redenen dat ik me klinkjes wil houden)

Zweiter
16-12-2006, 11:37
hoe krijg ik de motorkap open?! zit ook nog een (nu irrritante) grote booskijker aan. waar ligt die 'trekdraad' vanuit de auto precies langs?

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/aDSC03618.jpg

Marco
16-12-2006, 12:07
tja dat wordt lastig.... zou zeggen opkrikken en vanaf onder proberen je motorkap los te krijgen.

Bij zo'n systeem/opbouw altijd zorgen dat je een soort backup hebt, noodcircuit of wat dan ook, dat je bij wijze van spreke altijd via je kofferbak naar binnen kan

Zweiter
16-12-2006, 15:33
heb inmiddels de motorkap open maar dat mag ook wel als je bedenkt dat ik al vanaf half 9 vanochtend bezig ben. op de accu zit volgens mij de aanstuureenheid geklikt. volgens mij is het origineel vw/audi want die logo's staan er in. het motortje hoor ik ook achter mn tankklep.

Wat heb ik inmiddels allemaal geprobeerd:
- 'vissen' in de deur met een fietsspaak met een haakje
- deur voorzichtig opengebogen zodat ik met een ijzeren pen in de auto kon.
- via deze opening de deuropeners aan de binnenzijde aangetrokken maar geen resultaat
- via deze opening de motorkap geopend
- naar verschillende dealers geweest om advies
- met startkabels een extra accu aangesloten (ivm met mogelijk te weinig spanning)
- en nu ben ik er helemaal strontziek van en sta ik op het punt om mn eigen ramen in de gooien!...

kan ik vanuit het motorruim nog iets aansturen?!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/Photo-0079.jpg

Richard
16-12-2006, 17:18
al eens bij de dorpel gekeken.. veel slotloze deuren hebben een schakkelaar onder bij de dorpels..

Zweiter
16-12-2006, 18:35
heb contact gehad met de vorige eigenaar rich, geen extra schakelaar of wat dan ook geplaatst (domdomdom maarja achteraf is altijd te laat)

bedankt voor het meedenken in ieder geval!
het deurpinnetje is vervangen door een lichtje, door daar is niks mee te doen.
de deurhendel aan de binnenzijde werkt niet (ivm deadlock?!)
ik kan inmiddels in de auto komen (met de hulp van de wegenwacht a 155euro). De afstandbediening werkt wel, alles werkt, behalve dat de deuren los springen. Er hangt een kastje van gemini onder het dashboard...

ik weet niet meer waar ik moet beginnen. Kan alleen in en uit de auto door de kofferklep, en die kan ik dus niet in het slot gooien, want dan kan ik er weer niet in. ik zit dus in de auto en alles blijft op slot zitten door 'deadlock'(?)

Wat kan het probleem nou zijn!? wie kan mij helpen en legt mij een beetje stap voor stap uit wat ik moet doen want ik ben er echt schijtziek van. ik bedank een ieder voor elke reactie...

Richard
16-12-2006, 18:38
zekering eruit.. aarde ergens niet goed.. hoor je de magneet wel klikken?

allemaal vragen.. bel me ander maar ff

Zweiter
17-12-2006, 12:25
het is een origineel vw cv systeem, voor zover ik weet worden die geregeld dmv lucht (onderdruk en overdruk). Het motortje die de boel moet aansturen zit in de kofferbak en deze werkt gewoon als ik een signaal geef met de afstandbediening. Het enige waar ik op kan komen is dat er ergens een luchtslangtje los ligt waardoor de pomp geen over- en onderdruk kan creeeren en dus mijn sloten niet opengaan. Het probleem is dat ik nu wel in de auto kan komen maar niet achter mijn deurpanelen kan komen. Zou dit wel lukken dan kan ik in ieder geval de deuren ontgrendelen zodat ik normaal in en uit kan stappen.

nog een aantal vragen:

-waar liggen de luchtslangen voor de cv precies langs en hoe gaat dit precies in zijn werk?!
-wie kent dit probleem en weet een mogelijke oplossing?!
-moet ik mijn doorpaneel vakkundig openhalen om uiteindelijk mijn deur te kunnen openen?!

de beste man van de anwb raadde me aan om mn klinken kapot te zagen en dan door het ontstane gat het slot open te drukken, maar hier zit ik eerlijk gezegd niet echt op te wachten... de anwb zelf was al duur genoeg... :(

LouwVr6
17-12-2006, 15:00
poe,dit is klote sander.ik heb het ook weleens,dan is de luchtslang eraf.en die loopt bij mij door het rubber zeg maar aan de binnenkant van de deur.is bij mij een groen slangetje(hoeft bij jou niet natuurlijk),maar die er weer op en dan is het klaar.maar dan moet je nog wel de deur open hebben natuurlijk :redface: en gelijk goed vastzetten,anders zit je weer met dit geknoei.
sterkte ermee!!

Zweiter
17-12-2006, 15:19
inderdaad! minne bak louw, hier zit je niet op te wachten om het maar even subtiel te zeggen...

als ik nou de luchtslang bij het pompje er af haal. Blaast het pompje dan bij op slot doen en zuigt hij bij slot los??! Wat doet het pompje in welke fase?!?!

als ik dit weet kan ik namelijk kijken of het pompje nog correct werkt.
-zo ja, dan ligt het probleem dus na het pompje: de slangen!
-zo nee, dan ligt het probleem bij het pompje, of ervoor (aanstuurunit, ect)...

LouwVr6
17-12-2006, 15:26
zuigt inderdaad bij slot los

Zweiter
17-12-2006, 15:38
bedankt louw, zal eens even kijken of de mijne ook zuigt (hmmm, ik zeg al niks meer...)

wat misschien wel belangrijk is om te melden is dat het pompje niet blijft lopen. wat ik net van louw aan de telefoon heb gehoord is dat bij een lek het pompje continu blijft lopen... :confused:

Alberto
17-12-2006, 16:56
ik heb wel een profesioneele inbreker set ( van mijn werk) nee ik ben geen inbreeker
maar vervoer auto's en ja die gaan ook wel eens op slot
als ik je kan helpen de deur open te maken mot je het maar ffkes zegge

Zweiter
17-12-2006, 17:00
hee alberto, hoe is het?! als het goed is krijg je daarmee de deur ook niet open. hengelen (ik weet niet wat jij voor set hebt) heeft geen zin in dit geval, want alles zit op slot via deadlock (heeft de anwb knakker me verteld). laat me anders even weten (via pb) watvoor set je hebt, misschien kun je me van dienst zijn...

Pedaalemmer
17-12-2006, 20:24
Buurman had het ook, die heeft zijn raam ingeslagen en bij carglas een nieuwe erin laten zetten :D

Alberto
17-12-2006, 20:26
sander je hebt een pb ...ik hoor het wel :thumbup:
maar via hengelen kan je bij jou slot komen toch je moet dat stangetje kunnen lichten
die op jou cv pompje zit of zie ik dat fout ...maak wel vaker auto's open met cv
ook volkswagens ( ook wel via het raam trouwens ) :eek: :D

Zweiter
17-12-2006, 22:21
Buurman had het ook, die heeft zijn raam ingeslagen en bij carglas een nieuwe erin laten zetten :D

ik zal mn raam maar niet inslaan henk. ten eerst heb ik gecoate ramen en ten tweede: zit ik al in de auto door de kofferbak :tongue: :tongue: de deuren gaan alleen niet los...

vw dennis
17-12-2006, 22:26
Als je gewoon de slang van het CPV pompje haald, en daar even met perslucht inblaast, gaat alles van het slot af. Probeer het eens

Zweiter
17-12-2006, 22:28
moet ik blazen of zuigen dennis??! kan iemand dit met zekerheid zeggen?!

vw dennis
17-12-2006, 22:32
Blazen, dan gaat alles omhoog (open). Met zuigen gaat het dicht. Zeker weten :D

Zweiter
18-12-2006, 11:15
bedankt dennis, zal vanavond even wat druk op het systeem zetten!

Zweiter
18-12-2006, 13:21
kan iemand voor mij in ETKA een printscreen maken van het centrale vergrendeling 'stelsel'?? sanderfennema@hotmail.com.
Bij voorbaat grote dank!

Richard
18-12-2006, 13:45
je hebt mail met een printscreen

Zweiter
18-12-2006, 16:06
toppie rich, bedankt!

vw dennis
18-12-2006, 18:58
En? Is alles al open? ;)

Zweiter
18-12-2006, 21:07
open!!! met een gootsteenontstopper druk in de slangen gezet en de boel is los!!! De pomp zegt wel vacuum, maar geeft geen druk. de reden waarom de boel op slot bleef. waarschijnlijke oorzaak: vocht bij de pomp! ik hou jullie op dehoogte hoe ik het 1 en ander op ga lossen! allen bedankt voor de hulp en medeleven!!! SUPER!

vw dennis
18-12-2006, 21:53
Gelukkig :D, Zit je pomp/regelkastje toevallig onder je achterlicht? Vaak gaan de pakkingen kapot van het achterlicht, en zo komt er dan vocht in de pompje/regelkastjes... ;)

Pedaalemmer
18-12-2006, 21:56
ik kan me even niet voorstellen hoe je het hebt geflikt maar iig super dat het open is!

classicline
18-12-2006, 22:06
Super dat ie open is ik heb het topic gevolgt (niet gereageert omdat ik daar toch de ballen verstand van heb..)

Maar wel mooi dat je het eindelijk voor elkaar hebt..
zoveel gezeik met een pas aangeschafte auto is gewoon klote!

Richard
18-12-2006, 22:59
schema's hebben geholpen? mooi man

Marco
18-12-2006, 23:50
Pomp is vaak het probleem, tenminste al vaker gehoord, vooral vocht idd

Zweiter
19-12-2006, 12:34
alle reacties hier hebben geholpen. al is het soms alleen maar psychisch want ik zag het op een gegeven moment even niet meer zitten. Erg mooi om te lezen dat er zo wordt meegedacht en meegeleefd. Ik zit nu nog met het niet goed functioneren van de pomp, maar die zal ik vanavond even uit elkaar halen. Ik hou jullie wel even op de hoogte!
allereerst bedankt voor alle hulp en medeleven: TOP!

groeten, Sander

MipMip
03-01-2007, 17:09
Ik zag op de foto's van je polo dat je achterwissergat is afgedekt met een plaatje. Is het niet mogelijk om hierachter een klein slotje te bouwen waarmee je je achterklep in ieder geval kan openen mocht je cv nog een keer weigeren?
Just a thought. :D