PDA

View Full Version : Polo 1300gt in golf 1


Rétrokroezer
25-12-2006, 12:03
Wat zou ik zo al moeten aanpassen om een polo GT blokje in een golf 1 '1300'te monteren?
Weet dat de GK types 'met carburator' tamelijk overeenkomen met een gewone 1300 uit een golf 1 maar vraag het hier toch even(voor het geval er dingen zijn die ik over het hoofd zie). Kunje ook zo'n injectie blokje uit een gt 'denk 3F???? verbeter me als ik verkeerd ben' gemakkelijk monteren? Of komt daar nog wat bij kijken? :unsure: Dacht dat die laatste een elektrische benzine pomp hebben? Hoe moet ik dat dan oplossen?
Is die 4-bak zomaar te vervangen door een 5-bak?

serge pot
25-12-2006, 13:21
zo9ek functie gebruiken ,er zijn reeds meerdere mensen voor je geweest

Rétrokroezer
25-12-2006, 14:19
Zal ik doen :thumbup:

serge pot
25-12-2006, 14:25
black devil heeft een gk blok in zijn golfje

Rétrokroezer
25-12-2006, 16:12
Heb black devil zijn posts doorgelézen. :cool: Hier en daar al wat wijzer geworden ondertussen. Zit toch wel nog met enkele vraagjes.vb, het 'porbleem?' brandstofpomp in de tank. Hoe kan dit dan opgelost worden? En is er eigenlijk een groot verschil tussen de injectie motor en die met carburator?Hebben alle twee +-75pk, maar zitten er nog andere verschillen in? Is de ene betrouwbaarder dan de andere of zijn er andere karakteristieken ofzo? :confused:

ps; klopt dat , dat er nog al wat problémen zijn met die 2e3 carburator? :redface:

serge pot
25-12-2006, 20:19
benzine pomp van de gk zit op de kop .gk heeft meer vermogen als je naar koppel kijkt en gelijke pk als 3f motor.
2e3 carb wil nog wel eens kloten idd ,maar das niet vaak

Rétrokroezer
25-12-2006, 22:17
benzine pomp van de gk zit op de kop .gk heeft meer vermogen als je naar koppel kijkt en gelijke pk als 3f motor.
2e3 carb wil nog wel eens kloten idd ,maar das niet vaak

Aha, dus een Gk is nog wat pittiger.mss toch maar béter uitkijken voor zo'n gk blok dan. Kon hier in de buurt zo'n 3f kopen maar zal er dan nog maar eens over nadenken. (Is zo'n 3F 'op de cilinderkop na' eigenlijk anders opgebouwd dan een gk?) Zijn het dezelfde zuigers,onderblok en dergelijke?

serge pot
26-12-2006, 15:26
Aha, dus een Gk is nog wat pittiger.mss toch maar béter uitkijken voor zo'n gk blok dan. Kon hier in de buurt zo'n 3f kopen maar zal er dan nog maar eens over nadenken. (Is zo'n 3F 'op de cilinderkop na' eigenlijk anders opgebouwd dan een gk?) Zijn het dezelfde zuigers,onderblok en dergelijke?

zuigers zijn anders en de krukas is anders .tevens andere type olie pomp

Black Devil
20-01-2007, 23:06
GK is top, vooral op motorfietcarburateurs!!!

Serge, als het weer mooier weer begint te worden en de Golf 1 uit de winterstalling komt dan moeten we eens afspreken en kun je hem finetoenen ;)

serge pot
21-01-2007, 12:15
isse goe