PDA

View Full Version : hoe/waar tweeters in dash MKII


rickGT
27-12-2006, 17:13
ik heb net een composet gekocht en nou vraag ik me af hoe jullie dit hebben opgelost
het gaat dus voornamelijk om de tweeters in het dash

hebben jullie het onder het orginele kapje van je dashboard speakers of in de deur?

graag jullie ideeen met evt foto's

OakgreenVR6
27-12-2006, 19:57
Het is ten eerste natuurlijk zonde om ze direct op je dashboard te monteren ivm boren/gaten maken. Ik heb mijn tweeters op de driehoekige afdekkapjes gemonteerd, die zitten voorin de deur, naast de ruit (nw. model deuren). Best een aardige plaats; mooie hoogte en die kapjes kosten geen drol mocht je ze weer willen vervangen.

Jurgen Santana
27-12-2006, 20:17
Het is ten eerste natuurlijk zonde om ze direct op je dashboard te monteren ivm boren/gaten maken. Ik heb mijn tweeters op de driehoekige afdekkapjes gemonteerd, die zitten voorin de deur, naast de ruit (nw. model deuren). Best een aardige plaats; mooie hoogte en die kapjes kosten geen drol mocht je ze weer willen vervangen.

Alleen breken de pootjes vaak af bij die plaatjes. Zijn ook niet meer allebei nieuw te bestellen bij de dealer.

Ik heb mijn tweeters onder de originele roosters geplaatst. Ik hou van een strak interieur en bovendien wil ik mijn instalatie zo onzichtbaar mogelijk inbouwen.

JettaPowerrr
27-12-2006, 23:55
Ik had ze ingebouwt in de speaker-roosters in het dashboard. Zag er ook netjes uit.

http://image2.showyoursound.nl/JettaPowerrr/tweet_s_inbouw7.jpg

skitzo
28-12-2006, 00:48
ik heb de speakers in het dash eruit gehaald
een stripje gemaakt waar ik de tweeter opgeschroeft heb
en die netjes onder het roostertje gemaakt.
zie je niks van en klinkt goed ;)

JettaPowerrr
28-12-2006, 07:30
Ik wil toch even een opmerking plaatsen over het plaatsen van de tweeter onder het rooster.
Het ziet er wel het mooiste uit, en ik was dat zelf eerst ook van plan, maar je verstoord dan toch het geluidsbeeld. Het geluid wat de tweeter geeft word dan gedempt door het rooster.
Mijn positie is ook niet ideaal, overigens, want eigenlijk moet je de tweeters "richten" op je oren voor het beste resultaat.
Het is dus maar net, wat je het belangrijkste vind. Moet het geluid tot zijn recht komen, dan monteer je de tweeter op het "spiegel-driehoekje" of de A-stijl, gericht op je oren.
Wil je gewoon een beetje hoge tonen, maar niemand mag het zien, dan monteer je ze onder het rooster.
Ik heb de middenweg gekozen, door ze in het rooster te plaatsen. Ze zijn wel zichtbaar, maar vallen niet echt op, maar het geluid word niet gedempt door het rooster.

Succes ermee!

BoraInMotion
16-01-2007, 10:15
je moet ze niet richten op jouw oren, dan heeft de bijrijder er geen fluit aan. plus het feit dat de tweeters gaan overheersen.
Het beste is om te naar het midden van het dak, ongeveer 30cm achter de binnenspiegel.....