PDA

View Full Version : Gedeelte van het schutbord verwijderen?


GuustKonings
09-01-2007, 19:06
Heren/Dames,

Inmiddels ben ik al een heel eind opgeschoten met mijn verbouwing aan mijn Golf MK2 (www.vwgolfmk2.tk), maar nu wil ik dus in de motorruimte die opstaande rand bij het schutbord verwijderen, maar op deze plaat staat wel mijn chassis nummer. Mag dit? Moet ik dit nummer dan ergens anders (in de buurt) aanbrengen? Kan ik niet een plaatje met het nummer op het chassis poppen?

Dit bedoel ik dus (eindresultaat)

http://i76.photobucket.com/albums/j14/GuustKonings/Tijdelijk/IMG_10021.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j14/GuustKonings/Tijdelijk/IMG_09601.jpg

Wie kan mij hier iets over vertellen, ivm. RDW e.d.

Ja, er is een mail naar de RDW op weg.

okkehel
09-01-2007, 19:45
ze kunnen je nummer volgens mij ook achter inslaan...
je krijgt dan eerst een chip in je auto en dan kun je later terug op het nummer achterin te laten slaan.

Dat heb ik eens in een topic gelezen volgens mij in die van marten over z'n ranja racer.:)

ZOAB
09-01-2007, 20:42
Kennelijk kan je zoiets zonder problemen bij de RDW laten doen (zelfs zonder afspraak!)
Was iemand op vwforum (ja er staat soms wel eens wat interessants) die dat heeft nagevraagd. De RDWmonteur weigerde zelf eerst , maar bij navraag bleek het gewoon te mogen.
klikkie doen (http://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22273&highlight=chassisnummer)

Succes

RubenD
09-01-2007, 21:06
Je moet met een complete auto daar staan. Dus met de motor erin. En rollend. Dat is in ieder geval wat ik gelezen heb. Zodat ze wel kunnen checken of het blok er wel inhoort. Daarna kunnen zij het chassisnummer opnieuw inslaan onder bijvoorbeeld de achterbank. Hoe het met dat plaatje zit weet ik niet maar dat is niet het echte chassisnummer.

Beetje vervelend dus voor je...

GuustKonings
09-01-2007, 22:51
Ja, ik las het topic op het vwforum idd ook, dat zou wel mooi klote zijn voor mij... moet ik het schutbord laten zitten, opbouwen, naar de rdw, afbreken en dan het schutbord eruit.

We zien wel. Eerst zo proberen :D

GerardMkIIVR6
10-01-2007, 09:41
Zonder motor erin krijg je het niet voor elkaar.

Baldrimmer
10-01-2007, 09:43
Zonder motor erin krijg je het niet voor elkaar.

Waarom moet de motor blijven zitten dan ?

knarfmk1
10-01-2007, 09:56
sorry voor de offtopic maarre, loopt dat ding op het 2e plaatje wel?? krijgt volgens mij helemaal geen lucht zo! :eek:

GerardMkIIVR6
10-01-2007, 10:01
sorry voor de offtopic maarre, loopt dat ding op het 2e plaatje wel?? krijgt volgens mij helemaal geen lucht zo! :eek:

Die 2de zitten open lucht kelken op dus die krijgt zijn lucht wel :D

En je krijgt het niet voorelkaar zonder motr om de simpele reden van omkatten enz enz ze willen bij de RDW een komplete auto zien zoals die is.

sjampoo
10-01-2007, 11:11
Maar die openkelken staan z'n beetje tegen de firewall..

Plaats dan korte kelke, of, ipv het schutbord verwijderen: pas de firewall aan...

Maar goed: e-mail naar de RDW? beter even bellen!

classicline
10-01-2007, 11:16
een bekende van mij wou het ook doen maar kreeg als antwoord toen hij daar stond Nee!!

De reden was dat het nummer nog in orde was en goed leesbaar en dus deden ze het niet,
toen ze de plannen tegen die beste mijnheer zeiden toen was het al helemaal uit den boze.

volgens mij gaat het dus het makkelijkst als het nummer niet meer leesbaar is;)

GerardMkIIVR6
10-01-2007, 11:58
Ja ze zeggen nee maar ze moeten het wel doen dus ze gaan tegen je aan zitten om je bang te praten.

GuustKonings
10-01-2007, 13:22
Mmmmm, dus ik moet het nummer euh onleesbaar maken, of gelijk eruitslijpen en dan een nieuwe laten zetten?

RubenD
10-01-2007, 13:40
Nee met een beitel o.i.d. zo van uitgeschoten toen ik bezig was...

Anders heb je straks een auto die de weg niet meer op mag.

Baldrimmer
10-01-2007, 13:48
Bang te praten ? LOL

Pak nou eens de telefoon en bel ze op .
Guust : woon je niet op de grens ? In Rijen zit er een .
Email of SMS of weet ik wat allemaal voor verhalen van de neef van de slager drie straten verderop .. Gewoon langsgaan .
Als die meneer ja zegt heb je meteen zijn naam ;)

GuustKonings
10-01-2007, 13:57
heb je gelijk in Baldrimmer!

Maar zover ben ik nog niet, maar denk dat dat de beste oplossing is om het zeker te weten.

1.8 16V TURBO
19-02-2007, 19:58
Als je een dagje acuuzuur op je chassisnummer laat liggen dan is het niet meer duidelijk leesbaar vanwege roestvorming , dus moeten ze het ergens anders inslaan ( heeft een collega van mij ook gedaan ) en aangezien je dit stuk toch weg wilt hebben maakt dat niks uit.

En de auto moet in zijn geheel EN lopend aan geboden worden zodat ze kunnen zien dat hij orrig. is in ALLE OPZICHTEN i.v.m. omkatten en hetomtoveren van motor e.d.

Heb dit soort praat vaker gehoord als automonteur ........ :tongue: ( altijd handig ) :thumbup:

GuustKonings
19-02-2007, 20:56
Bedankt, maar in mijn geval ligt heel de auto al uit elkaar, dus ik moet hem weer opbouwen en het nummer laten verplaatsen, dan weer afbouwen spuiten enz.

1.8 16V TURBO
19-02-2007, 22:11
Dan wordt het ff op de koffie bij de RDW in dit geval

GuustKonings
20-02-2007, 00:02
ja en gebak meenemen :D

Caddy_Sander
17-06-2008, 16:37
Guust, hoe heb je het inmiddels opgelost? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Caddy is geheel uit elkaar en kan er dus niet mee naar de RDW.

Grtzz Sander

GuustKonings
18-06-2008, 09:05
Zover ben ik nog niet helaas.

Ik ben nog vollop aan het chassis bezig en dan komt er nog veel meer werk.

Dus bij mij zal dit pas over een jaartje of nog later aan bod komen.

Als jij eerder bent, dan hoor ik dat graag.

Caddy_Sander
18-06-2008, 16:38
Ik heb vandaag naar de RDW gebeld waarbij ik aangaf dat de parafan ver heen was en niet hersteld kan worden en dat ik deze in de toekomst ga vervangen of geheel weglaten.

Antwoord was zeer positief:

Wanneer je duidelijke foto's maakt waarbij de parafan nog in de auto zit en deze kan tonen i.c.m andere foto's van de restauratie mag je de parafan er in zijn geheel uithalen. Daarna kun je met je gerestaureerde complete auto en de losse parafan/gedeelte parafan naar de RDW. Zij zullen controleren of het chassisnummer inderdaad een bestaand nummer is en in mijn geval bij een caddy hoort.Wanneer alles aannemelijk is zullen ze het chassisnummer standaard op een andere plaats inslaan en dit veranderen op het kentekenbewijs. Dit kost 85 euro.

Ik ga de parafan er dus mooi uithalen. Voor de zekerheid neem ik ook nog foto's mee van vóór de restauratie.

Dus Guust, wanneer jij ook nog duidelijke foto's hebt van hoe het er vooraf inzat en je het chassisnummer meeneemt komt het goed.

Grt Sander

polopower
18-06-2008, 16:56
Voor de aardigheid nog eens naar de RDW bellen en dezelfde vraag stellen. Ze doen daar natuurlijk ook gewoon hun werk, maar echt consequent zijn ze er niet, met andere woorden: zodra je het gewenste antwoord krijgt zou ik het toch niet laten om dat even zwart op wit vast te laten leggen.

Ik heb in het verleden meerdere malen contact gehad met RDW, met dezelfde vraag. Aangezien mijn motorblok ook niet meer in de wagen zit, was de vraag of ze het omslaan van het nummer ook op locatie konden doen.

De eerste keer was het antwoord afwijzend , maar ze konden wel op locatie de wagen voorzien van een zegel. Hierna kon ik op eigen gelegenheid het schutbord verwijderen en de auto afmaken. Wanneer de wagen dan weer rijdbaar was kon ik hem met zegel aanbieden bij de RDW, alwaar het nummer opnieuw ingeslagen zal worden en de nodige papierhandel af zal worden gehandeld. Hierbij was een vereiste dat het het originele blok er ten tijde van het aanbrengen van het zegel in zat en ten tijde van het aanbieden bij de RDW

De tweede maal dat ik contact opnam was het niet mogelijk om de wagen op locatie te voorzien van een zegel, maar moest de koets naar de RDW worden gebracht voor het opnieuw inslaan van het nummer. Het blok hoefde daarbij niet gemonteerd te zijn.

Mijn advies dus, laat de gang van zaken even goed op papier zetten, zodat je later geen problemen hebt met alsnog omslaan van het chassis. Natuurlijk is er zoiets als een vertrouwensbeginsel, maar het is zo lastig aantonen als je niet het één en ander zwart op wit hebt staan.

GuustKonings
19-06-2008, 06:55
Dat is allemaal goed om te horen.

Het zal allemaal wel goed komen, we zijn niet de eerste die dit kunstje doen.

Succes!