PDA

View Full Version : 16V turbo ABF kop? of PL kop?


O.Z racing
15-01-2007, 20:01
ik ben (nog steeds) bezig met een ombouw naar turbo voor mijn 16V
en ik wil graag de voor en nadelen weten van een ABF kop of een PL kop.
ik heb dus beide in mijn bezit.

welke is het meest geschikt voor mijn turbo project?
wie weet hier meer van en kan mij wat meer info geven?

mijn basis is 2.0 ABF opgeboord naar 1e overmaat.

rallye16vt
15-01-2007, 20:38
Wat ik dus weet is dat de abf kop standaard al veel beter flowt dan een kr/pl kop.
De uitlaatpoort schijnt ook veel beter te zijn, de verbrandingsruimte is ook anders. Maar de abf is natuurlijk het meeste geschikt voor je ombouw.
Maar er zullen nog wel meer mensen reageren die hier nog dieper op in kunnen gaan.

O.Z racing
15-01-2007, 21:42
Wat ik dus weet is dat de abf kop standaard al veel beter flowt dan een kr/pl kop.
De uitlaatpoort schijnt ook veel beter te zijn, de verbrandingsruimte is ook anders. Maar de abf is natuurlijk het meeste geschikt voor je ombouw.
Maar er zullen nog wel meer mensen reageren die hier nog dieper op in kunnen gaan.

en mijn inlaatpoort van de PL is groter dan die van de ABF ,tussenschot tussen de 2 poorten is veel smaller dan van de ABF

Allart-Ghetta
15-01-2007, 21:42
Wat ik dus weet is dat de abf kop standaard al veel beter flowt dan een kr/pl kop.
De uitlaatpoort schijnt ook veel beter te zijn, de verbrandingsruimte is ook anders. Maar de abf is natuurlijk het meeste geschikt voor je ombouw.
Maar er zullen nog wel meer mensen reageren die hier nog dieper op in kunnen gaan.


ABF!, geen scherpe hoeken in de verbrandingsruimte (kijk maar eens goed naar het verschil met alle andere 16V VW koppen), dus minder kans op detonatie, dus meer voorontsteking draaien, dus meer vermogen! :woowoo:

O.Z racing
15-01-2007, 22:33
need more input more more more...

Lieuwe
15-01-2007, 22:57
ABF kop op KR onderblok is plug&play ?

O.Z racing
16-01-2007, 17:28
up

for more info

carbreaker de autosloper
16-01-2007, 17:43
jep alleen de kop bouten van een kr xzn dunner..abf is beter bij een atmo motor das zeker ....

serge pot
16-01-2007, 20:19
if youre looking for flow ,go with it ,or create youre own .
oftewel alles is aan te passen .
hoe minder rondingen de lucht hoeft te volgen naar een klep des te beter .
een goede afgeronde ontbrandingsruimte verdeelt de ontbrandingsdruk ook beter .

Tomvw
05-08-2008, 17:13
Welke van de twee heeft het minste klepoverlap?
of hou je de orginele nokken-as er niet in?
Anders kan je beter een nokken-as gebruiken die geschikt is voor een turbo.
Hoe minder klepoverlap is beter bij turbo motoren!

O.Z racing
05-08-2008, 17:21
zo die is snel met reageren. :D :D

O.Z racing
05-08-2008, 17:23
gooi maar op slot ik heb al lang alle info die ik zocht.

Tomvw
05-08-2008, 17:44
Ach ja een beetje laat van begrip he (of je kijkt gewoon niet naar een datum). :screwy:

Erik
10-08-2010, 16:48
On that note...

Ik zou graag willen weten wat een fatsoenlijk onderblok zou zijn voor een 16V turbo ombouw. ABF of KR?

Vossie
10-08-2010, 17:05
als ik daar even op in mag haken,

is een onderblok van een G60 (PG) of een diesel evt (SB, AAZ)
niet een betere keus ivm de oliespoeiers onder de zuiger?

Syncro86
28-08-2010, 13:33
De PL/KR/ABF blokken hebben ook oliesproeiers:)