PDA

View Full Version : 2 vraagjes!


Matheo
12-05-2004, 18:36
http://members.lycos.nl/dubmeister/vage%20stekker.jpg
kheb 2 vraagjes (zie foto)

vraag 1: wat doet deze stekker?? (der zat een stekker, maar die was kapot, zit nou met schuifjes) maar wat doet dat dan?? kmerk geen verschil, los of vast.

vraag 2: wat doet dit ding? en hoort er lucht langs te lekken? vooral als je er in knijpt? is iets van de rembekrachtiger, dus lijkt me niet. der zitten scheurtjes in (of sleufjes ofzo).

Fred
12-05-2004, 18:49
vraag 2: wat doet dit ding? en hoort er lucht langs te lekken? vooral als je er in knijpt? is iets van de rembekrachtiger, dus lijkt me niet. der zitten scheurtjes in (of sleufjes ofzo).


A: weet ik niet
B: das een terugslagklepje dat houdt het vacuum (tijdelijk) in stand richting rembekrachtiger. Die hoort dus NIET te lekken....gaat namelijk tenkoste van vacuum..

Die moet dus vervangen worden (sloop/nieuw)

MauSeR35
12-05-2004, 19:06
die bij 1 is je vollast/nullast schakellaar, vraag me niet wat ie doet maar t staat zo in de vraagbaak. zal wel iets te maken hebben met die rare hoge toerentallen van jou ;)
en die stekkertjes ken je voor nix meenemen als je nog eens bij de sloop kom dus.. probeer het eens.
die bij 2: eens met fred als je dat bedoeld.

nog ff over dat hoge stationair he, had die van mij soms ook, toen was er ook een of andere (elektrische) aansturing van een vacuum klepje kapot, nieuw stekkertje er aan en toen liep ie weer netjes... die aansluiting zat ergens bij die pijl 2 ongeveer maar dat klepje ergens anders. snap je het nog? anders moet je maar eens een keer bij mijn kijken, hoe het zit

Matheo
12-05-2004, 20:55
af en toe loopt ie heel hoog, ik dacht eerst da het de choke was, maar der zit echt helemaal geen verband in. net moest ik de hele tijd de o zo bekende "3 pedalen tegelijk techniek" toepassen bij elke drempel, ook met koude motor. stekkertje heb ik nie meer nodig, hij zit nou ook aangesloten. kheb trouwens nog een losse stekker gevonden, 2 polige, hij hangt ergens links boven achter de luchtbuis (op de foto). kheb een half uur staan zoeken samen met roomer maar kan niks ontdekken waartie in kan...

Fred
12-05-2004, 20:58
af en toe loopt ie heel hoog, ik dacht eerst da het de choke was, maar der zit echt helemaal geen verband in. net moest ik de hele tijd de o zo bekende "3 pedalen tegelijk techniek" toepassen bij elke drempel, ook met koude motor. stekkertje heb ik nie meer nodig, hij zit nou ook aangesloten. kheb trouwens nog een losse stekker gevonden, 2 polige, hij hangt ergens links boven achter de luchtbuis (op de foto). kheb een half uur staan zoeken samen met roomer maar kan niks ontdekken waartie in kan...


Als ie je de drie pedalen techniek toe moet passen, denk ik dat je bedoeld dat ie af wil slaan?? Dat kan ook komen door lekkage die je noemt bij punt twee....

PS: welk type motor is dit ??

Matheo
12-05-2004, 21:01
ja? ohw mooi! dan is da al opgelost. dan zal da hoog stationair lopen wel gewoon bij te stellen zijn als ik zo'n nieuw klepje heb dan! ik denk dat de garage gewoon de stationair omhoog heb geschroeft om hem nie stil te laten vallen.

Fred
12-05-2004, 21:02
Welk type motor is dit eigenlijk ??

Matheo
12-05-2004, 21:03
tis een 1.3 multipoint :o volle 40kW dus :o maarja, moet ergens beginnen als scholier eej :D

Fred
12-05-2004, 21:05
Ik ben ooit eens (lang geleden) begonnen met een 800 cc met 34 hele pk'tjes ;-))

Maar weet je heel toevallig de motorcode die dat motortje heeft??

Is lastig zoeken om uit te vinden wat 1 op je foto is

Matheo
12-05-2004, 21:09
motorcode weet ik eigelijk nie, ooit eens opgezocht maar nooit onthouden :D maus heeft hetzelfde blok en die zei dus vollast/nullast schakelaar, maar wat dat is??

Fred
12-05-2004, 21:12
Het is dus een DigiJet inspuitsysteem, die stekker bij 1 is dus inderdaad de gasklepschakelaar, deze stuurt de hoeveelheid (extra) brandstof bij vollast en schakelt dacht ik ook de deceleratie schakeling (oftewel het afsluiten van de brandstof toevoer bij gas loslaten)

Als het goed is, is de motorcode NZ

Matheo
12-05-2004, 21:15
ja, da was hem denk! wa gebeurt er als ie nie aangesloten zit dan (hij hangt al meer als een jaar los, sinds ik hem heb dus)

Fred
12-05-2004, 21:25
ja, da was hem denk! wa gebeurt er als ie nie aangesloten zit dan (hij hangt al meer als een jaar los, sinds ik hem heb dus)

Bij vollast word deze schakelaar gesloten, dus als bij jou de stekker losligt "denkt" het injectie systeem dat de schakelaar open is en spuit bij vollast dan niet extra in....ik denk dat je dus iets vermogens verlies hebt in dat geval

Maar, hang er niet aan op, ik ken dit systeem nauwelijks

Matheo
12-05-2004, 21:40
ok, we zullen wel zien, eerst eens zo'n nieuw vacuumklepje dan. harstikke bedankt fred!

Fred
12-05-2004, 21:41
Graag gedaan :D

Zestienkleppen
13-05-2004, 10:40
...kheb trouwens nog een losse stekker gevonden, 2 polige, hij hangt ergens links boven achter de luchtbuis (op de foto). kheb een half uur staan zoeken samen met roomer maar kan niks ontdekken waartie in kan...

Daar zou ik me geen zorgen over maken, dat soort stekkertjes hangen in elke golf. Iemand heeft me ooit eens verteld dat de kabelboom dan geschikt is voor meerdere uitvoeringen, mocht je nou een bepaalde accessoire niet hebben :p bungelt er zo'n stekkertje.

Tommy
13-05-2004, 10:53
hele foute opmerking misschien... maareh:

Ik zat zo eens te kijken naar jou gaskabel... vanuit het schutbord maakt ie nogal wat (vrij scherpe) kronkels.... Gas dat blijft hangen zou heel eventueel als laatste optie misschien kunnen komen omdat de staaldraad in de kabel door al die bochten wat stroef loopt....

Oke... Succes d'r mee! Trouwens; als je een nieuwe vacuumslang, met klep(lijkt me een compleet deel?), haalt... kun je me ff de prijs geven dan?(pb-tje ofzo) Ik heb precies zoeen in gebruik nu... Maar die heb ik van mijn broers motor gesloopt... :o En aangezien hij binnenkort weer op gaat bouwen... :D Moet dus ook even een nieuwe halen...

Fred
13-05-2004, 12:23
[SIZE=1]
Oke... Succes d'r mee! Trouwens; als je een nieuwe vacuumslang, met klep(lijkt me een compleet deel?), haalt... kun je me ff de prijs geven dan?(pb-tje ofzo) Ik heb precies zoeen in gebruik nu... Maar die heb ik van mijn broers motor gesloopt... :o En aangezien hij binnenkort weer op gaat bouwen... :D Moet dus ook even een nieuwe halen...

Van een Gti kost dat dingetje iets van 30 euro ofzo, laatst heeft iemand van hier op het forum dat gehaald bij de dealer, dus de prijs voor dit type zal niet veel anders zijn

Tommy
13-05-2004, 13:01
hmmz, dan houdt ik de volgende keer op de sloop mijn ogen nog wel even open... en anders alsnog dealert...

bedankt voor de info

Matheo
13-05-2004, 13:52
gewoon langs de plaatselijke onderdelenboer, ga ik ook doen, is vast goedkoper. klaat nog wel weten hoe duur...

Matheo
13-05-2004, 19:33
onderdelenboer had ze dus nie, 5 euro op de sloop. en hij loopt weer als een zonnetje!!! (nou ja.. hij loopt voor het eerst als een zonnetje)

Fred
13-05-2004, 20:00
onderdelenboer had ze dus nie, 5 euro op de sloop. en hij loopt weer als een zonnetje!!! (nou ja.. hij loopt voor het eerst als een zonnetje)

Das mooi :p :p

Weer een gelukkig mens er bij

sjampoo
13-05-2004, 20:04
Welk type motor is dit eigenlijk ??


NZ. 1300 'semi-multipoint' (semi want; wel meerdere injectoren, maar ze spuiten allemaal tegelijk)

sjampoo
13-05-2004, 20:05
Ik ben ooit eens (lang geleden) begonnen met een 800 cc met 34 hele pk'tjes ;-))


Dan was dat geen volkswagen!

Of het was in zweden ofzo...

motorcode HE
geleverd in Polo 1
34 pk..

GEIL!

Fred
13-05-2004, 20:17
Dan was dat geen volkswagen!

Of het was in zweden ofzo...

motorcode HE
geleverd in Polo 1
34 pk..

GEIL!


LOL, was niet eens een VW.....sterker nog de Golf werd toen nog niet eens gemaakt, zelfs type 1 niet :D :D

Was een Simca 1000....Heb er later nog twee van versleten, een 1000 Rallye 1 met 60 pk, en een Rallye2 met 86 pk.....en dat was toen een hoop vermogen. Moet er nu niet meer aan denken om in zoiets te rijden....alleen wat blik voor de voeten, motortje zat achterin...brrr

Zag twee weken terug in Zuid Frankrijk nog wel een gaaf exemplaar van zo een ding....bijna net zo breed als lang

Deze dus:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=3475&mode=normal

Tommy
13-05-2004, 20:19
Doe je best! ben benieuwd!

Fred
13-05-2004, 20:24
Doe je best! ben benieuwd!

Als het goed is staat ie er

Fred
13-05-2004, 20:27
En dit is 'em van de achterzijde

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=3476&mode=normal

Matheo
13-05-2004, 20:43
ruig hoor!!

Tommy
13-05-2004, 20:45
hahaha... cool!

Fred
13-05-2004, 20:50
Die dingen zijn voor het laatst in 1978 gemaakt.....High Tech spul :D :D

Dwarse bladveer voor, achter gewone schroefveren.

De rallye 2 was uitgerust met dubbele weber carburateurs, motor zat dus achterin. De openingen die je aan de voorkant ziet zat de radiateur achter.

Wegligging was niet echt super, maar een zak zak van minimaal 50 kilo voor in de kofferbak deed wonderen...

Topsnelheid was iets van 180...en ik kan je verzekeren dat was afzien ....

Tommy
13-05-2004, 20:52
ik dacht dat dit de achterkant was? LOL :D

vind het wel lache... prachtig dat ouwe spul....

Tommy
13-05-2004, 20:54
mij ziet nu pas de voorkant foto... niet terug kijken is mijn motto, en zo miste ik de voorkant.. ;)

Fred
13-05-2004, 20:58
Lekker die vierkantjes autotjes van toen he :D :D

Pedaalemmer
14-05-2004, 10:29
beter een vierkant autootje dan vierkante wieltjes :D


jammer van al die bestikkering

Pedaalemmer
14-05-2004, 10:37
Van een Gti kost dat dingetje iets van 30 euro ofzo, laatst heeft iemand van hier op het forum dat gehaald bij de dealer, dus de prijs voor dit type zal niet veel anders zijn

dat was ik ,..kon toen iets van 39 euries afrekenen...:D

tom je mag mijn oude wel hebben.. dies nog perfect alleen was zon verlengstukje kapot voor mijn eco meter..aangezien jij die niet nodig hebt kun je daar een dopje opdoen en is ie luchtdicht.

intresse?

Fred
14-05-2004, 10:37
Die bestickering was van de sponsors, er worden nog daadwerkelijk races (rallyes) met dat ding gereden. Ondanks de leeftijd :)

Pedaalemmer
14-05-2004, 10:56
hoeveel pk heeft die groene dan?? 86?

Tommy
14-05-2004, 10:58
Hoor je dan nog wel van me GTIpowerrrrrrrrrr...sloop is wat dichterbij, en minder omslachtig als ik er toch eens ben.... en het heeft ook niet veel haast.. Mocht ik er niet aan kunnen komen.. hoor je het wel

bedankt voor het aanbod!

Fred
14-05-2004, 11:11
hoeveel pk heeft die groene dan?? 86?


Geen idee, maar aan het uitlaatsyteem te zien is het er een die volgens de rallye3 specs is gemaakt en die had standaard al beduidend meer. De rallye3 is officieel in Nederland niet geleverd vanwege type goedkeurings problemen bij de RDW.....ze waren wel te koop in Frankrijk

Ik denk dat er in dat gifkikkertje een pk'tje of 150 ligt.....

Pedaalemmer
14-05-2004, 14:32
das niet niks...naja voor een normale...een rallycar vind ik het niet extreem veel..maar hij zal wel bar weinig wegen

Fred
14-05-2004, 15:14
das niet niks...naja voor een normale...een rallycar vind ik het niet extreem veel..maar hij zal wel bar weinig wegen


Nou 150 pk voor een 1300 cc motor, met carburateurs van niet al te moderne bouw is vrij veel vermogen zelfs....en inderdaad is ie nog geen 800 kilo standaard, dus dit zal nog wel iets minder wegen

Matheo
14-05-2004, 17:55
net als het eerste model swift GTI dan.. kheb in zo'n ding gereden bij onze plaatselijke sloop, voor tie gesloopt werd. had iets van ruim 100 pk in een autotje van 700kg... gevaarlijk!!

Matheo
14-05-2004, 17:57
zooween dusz
http://swift.jablkon.cz/galerie/img/1986_13_3dv_gti/hs_zad.jpg

Fred
14-05-2004, 18:56
net als het eerste model swift GTI dan.. kheb in zo'n ding gereden bij onze plaatselijke sloop, voor tie gesloopt werd. had iets van ruim 100 pk in een autotje van 700kg... gevaarlijk!!


Mwah, dat valt wel mee hoor, ik heb in auto's met meer vermogen en minder gewicht gereden, kwestie van een rechtervoet met beheersing :D :D

Pedaalemmer
17-05-2004, 10:34
Misschien doelde hij op de bouw van de auto :D:D

Matheo
17-05-2004, 14:48
nou ja.. kan ook aan het autotje hebben gelegen, hij moest nie voor niks de pers in :D lelijke dingen, maar wel snel!

Fred
17-05-2004, 14:57
Ding was niet voor niks op de sloop gekomen he :D

Pedaalemmer
17-05-2004, 15:05
kheb dat nooit gesnapt bij suzuki die lelijke kentekenplaat verlichting...2 uitstekende lampenkapjes..bah