PDA

View Full Version : Ami kentekenplaten...HOE?


Big_Mac_Mark
02-02-2007, 10:29
Menschen,

ik vroeg me even af wat er allemaal moet gebeuren om met van die kleine Amerikaanse kentekenplaatjes (in ieder geval achter...) te mogen rijden...Want dan kan ik even achter zo'n andere achterplaat (slotplaat :confused: ) aangaan, en kijken of die ergens te vinden is...

Bij voorbaat dank,

Mark

Melvin
02-02-2007, 11:00
De toevoeging 16.2 (twijfel over dit getal) moet je zien te krijgen op je kentekenbewijs... Als je weet hoe, dan laat het hier maar ff weten, ben ik ook wel benieuwd naar!

De kentekenplaten zelf kun je gewoon laten maken bij de lokale onderdelenboer (doen de meesten niet zo moeilijk over)

hajee
02-02-2007, 11:07
voor 18.2 moet je een gesloten nis hebben waar geen plaat van normale afmetingen in past of een nis die open is aan de onderzijde waar geen normale plaat in past en de bovenkant van deze nis maximaal 51 centimeter boven het wegdek ligt, verder moet je dan nergens de mogelijkheid hebben om ergens anders op de achterzijde van je auto de plaat naar toe te verplaatsen. Zeker niet onbelangrijk: als de auto een nationale of europese typegoedkeuring heeft(lees: een origineel europees geleverde auto) en een kleine plaat staat niet in deze typegoedkeuring vermeld, dan krijg je geen 18.2 vermelding op je kentekenplaat.
er is bijvoorbeeld wel een nationale typegoedkeuring voor een mx5"miata"
dus de amerikaanse uitvoering, en deze krijgt dus standaard de 18.2 vermelding op het kentekenbewijs.
voor de apk moet je goedgekeurde platen hebben en als er 18.2 op zitten moeten deze dus zijn ook voorzien van een stempel en vermeld staan op je kenteken.
duidelijk??

Pedaalemmer
02-02-2007, 11:33
dus auto`s welke een goedkeuring hebben voor europese platen kunnen dus never nooit niet een amiplaat goedgekeurd krijgen mits daar een amerikaanse variant van bestaat?

DÁ-BRT
02-02-2007, 12:29
Juist.

Mijn ami inport passat heeft bij de invoer ook Gaik platen gekregen en nu is het ook niet meer toegestaan om Amerikaanse plaaten legaal te krijgen.

hajee
02-02-2007, 12:31
dus auto`s welke een goedkeuring hebben voor europese platen kunnen dus never nooit niet een amiplaat goedgekeurd krijgen mits daar een amerikaanse variant van bestaat?
juist, als je een usa golf importeert dan krijg je het wel

Baldrimmer
02-02-2007, 12:39
Mijn Fox heeft op de voorbumper geen plek voor een grote plaat en toch moest ik het maar uitzoeken en mijn bumper slopen om te monteren .
Eronder is geen optie want niet zichtbaar .

Big_Mac_Mark
02-02-2007, 12:50
Nou ja, dikke ruk dus...En uitvoeren en daarna weer invoeren vind ik ook al zowat... ;)

Nou ja, iig bedankt voor de snelle reactie, weet ik tenminste dat ik van het idee af zal moeten stappen! :redface:

Jurgen Santana
02-02-2007, 13:13
Mijn Fox heeft op de voorbumper geen plek voor een grote plaat en toch moest ik het maar uitzoeken en mijn bumper slopen om te monteren .
Eronder is geen optie want niet zichtbaar .

Je kunt hem toch op de bumper schroeven?

Baldrimmer
02-02-2007, 13:19
Ja kan maar er zitten dikke stootrubbers op .
Helaas slecht te zien hier .

http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/audifox2_original.jpg

hajee
02-02-2007, 13:31
oh ja Gert: de achterkant is bepalend..
achter groot, voor kan nooit dus..

Baldrimmer
02-02-2007, 13:33
Maar waar moet ik m laten dan ?
Eronder mocht niet ... en op de rubbers schroeven gaat ook niet

hajee
02-02-2007, 13:36
op de tussen de koplampen?
haha!!anders maak jij je toch ook niet zo druk om de gezaghebbers?(lees politie)
was gisteren wel op tv dat ze nieuwe waterkanonnen hebben aangeschaft tegen voetbalsupporters..jij bent toch fc denhaag supporter? :D

Baldrimmer
02-02-2007, 13:44
Nope
Altijd erg vlakbij gewoond maar daar verspil ik mijn zondag niet aan .
Geen enkele voetbalclub hoor :D
Gezaghebbers .. gaat mij erom dat er geen normale oplossing voor mijn amerikaanse Audi is .
Legale platen laten maken die wel passen kan niet of mag niet .
Je auto slopen en dan weer uitstekende delen hebben mag ook niet ivm veiligheid voor een voetganger .
Fijn hoor die baas van je ;)

RubenD
02-02-2007, 14:23
Als je een auto uit amerika gaat importeren moet je dus eerst zorgen dat er enkel kleine platen op kunnen en dan pas gaan importeren. Anders heb je kans dat je zelfs op je echt amerikaan GAIK platen moet monteren??

Baldrimmer
02-02-2007, 14:33
Rare is : die Fox van mij heeft een duits kenteken .
In die heimat mocht er wel een kleine plaat voorop .
Wil best met een grote plaat rijden maar het past gewoonweg niet .

okkehel
02-02-2007, 17:24
Wat is de bekeuring dan als je met een niet goedgekeurde plaat rond rijd??

Melvin
02-02-2007, 18:22
65 euro... weet ik helaas uit ervaring :(

Big_Mac_Mark
02-02-2007, 19:38
65 euro... weet ik helaas uit ervaring :(

Maar Melvin, jij had toch ook illegaal blauwe platen? ;)

Tjaap
02-02-2007, 19:39
gert maak je niet te sappel. net of dat ding OOIT de weg op zal gaan