PDA

View Full Version : kilometerheffing


jppiggen
14-02-2007, 13:01
Aangezien ik geen topic kon vinden over dit onderwerp ben ik er maar eentje begonnen.

De vraag is hoe het staat met de kilometerheffing en of dit straks ook voor de nu belastingvrije auto's gaat gelden van 25 jaar en ouder.

Ik denk dat dit voor velen van ons een interessant onderwerp is want kan aardig wat centjes schelen

Op dit moment is t (voor mij althans) niet duidelijk hoe het zit en vandaar dat ik benieuwd ben of iemand daar meer van weet

m.v.g.

Jean-Pierre

Tjaap
14-02-2007, 22:33
ik volg het niet echt moet ik eerlijk zeggen.. rijd zelden in de spits

Zeend
15-02-2007, 09:17
Die KM-heffing komt er zeker. De heffing is nodig om mensen anders de auto te laten gebruiken, zodat gestuurd kan worden op filedruk en luchtverontreiniging, wat twee grote problemen zijn in Nederland. Vanwege de milieuproblematiek is het waarschijnlijk dat milieubelastende auto's duurder in het gebruik worden dan milieuvriendelijke auto's.

Er is nog niets bekend over de precieze invoering. Als het bv met een chipje werkt, zou het me niet verbazen als oldtimers ook gechipt worden. Lekker goedkoop in de spits rijden kan je dan dus wel vergeten!


Jens

sjampoo
15-02-2007, 09:23
Er is nog niets bekend over de precieze invoering. Als het bv met een chipje werkt, zou het me niet verbazen als oldtimers ook gechipt worden. Lekker goedkoop in de spits rijden kan je dan dus wel vergeten!

Jens


Zolang de heffing maar daadwerkelijk gerelateerd is aan de drukte van/op de weg. Ik kom zelden in het westen :)

Christiaan
15-02-2007, 19:44
Zolang de heffing maar daadwerkelijk gerelateerd is aan de drukte van/op de weg. Ik kom zelden in het westen :)

Dat hoop ik ook ja. Enkele reis naar m'n werk is 15 km, is dat zijn alleen polderwegen.... Als ik 1 boer met z'n mestwagen in de week tegenkom is het veel :D

Maar ik denk ook wel dat het er komt ja....

Thomas78
15-02-2007, 20:26
Ik kom zelden in het westen :)

Maar ik wel.... :redface:

Gelukkig rijdt ik dankzij mijn werktijden ook buiten de spits (en is 't ook niet zo druk op de weg). ;)

Maar goed, km-heffing of niet; ik moet toch naar me werk he. :rolleyes:

jppiggen
16-02-2007, 12:48
ik rijd zelf nu zon 50km per dag in de spits

nu denk ik erover om een 25 jaar oud golfje of iets te kopen maar wil graag weten of die ook in deze regeling gaat vallen. Ofwel maakt het straks nog uit dat je een oldtimer rijdt
Tot nu toe is er slechts beperkte info beschikbaar omternt het kilometerheffing verhaal.

wellicht dat iemand al iets meer weet

groeten

j-p

Menace
04-03-2007, 15:41
als ze dan ook die verdomde benzineprijzen een beetje naar beneden gooien :S

rommie
13-02-2008, 13:18
Mijn broer woont in Rotterdam en ik ga er heen in mijn golf 2 gti. Mijn golf 1 neem ik liever niet mee naar de stad.
Maar goed ik hoop dus ook niet dat die kilometerheffing er komt voor oldtimers. Dan maar op Zondag vertrekken en niet op een Maandag als ik bij mijn broer ben.

classicline
13-02-2008, 13:33
Ben ook wel benieuwd of ze een regeling treffen voor mensen die bijna niet
in nederland rijden..

ik rij zelf 150km per dag in duitsland voor mn werk en lijkt me een beetje raar met die regeling als ik dan moet betalen om de nederlandse drukte te verminderen terwijl ik niet eens in nederland rij met die auto..

Maar zal ongetwijfelt moeten betalen is weer een leuk zakcentje extra voor de staat.

Pedaalemmer
13-02-2008, 13:49
Als het nou daadwerkelijk ging om echt de filedruk te verminderen en et millieu te ontlasten, maar het is de reinste zak vullerij.

Ik betaal me helemaal scheel aan belasting en dat terwijl dat geld wat binnenkomt over de balk word gesmeten.

De regering kan beter intern alle zaakjes eerst oplossen voordat ze weer proberen het geld bij de bruger te halen. Levert veel meer geld op en je hoeft de belasting druk niet te verhogen.

Dan krijgen ze misschien een keer een echt goed idee om de huidige verkeers probematiek op te lossen.

Stel idioten zijn het in den haag!

Mijn werk zit vlakbij knooppunt hooipolder...en je gelooft het niet maar dit is de kruising van de a27 en de a59..en er staan..ja je gelooft het niet...anno 2008...ja echt ze staan er echt:

Stoplichten op de snelweg :screwy:

Arne
13-02-2008, 14:26
Hoe zouden ze het daar anders moeten doen dan bij Hooipolder?

MrMiljon
13-02-2008, 19:08
Kilometerheffing is an sich een prima concept. Op deze manier betaald degene die 50000km per jaar rijd meer dan iemand die 5000 per jaar rijd. Alleen de uitvoering en de beargumentering is weer poep. Ter compensatie zouden ze dan de wegenbelasting verlagen/afschaffen en de bpm verlagen. "Probleem" hierbij is dan dat de gemeentes straks erg veel geld gaan mislopen. Ter compensatie zullen andere belastingen weer verhoogd worden of ze verzinnen er gewoon wat bij. Uiteindelijk zullen we dus uiteraard veel meer gaan betalen, alleen dan is het niet degene die het meeste rijd, maar iedereen. Dus: de kilometervreter, het oude oma'tje die 500km per jaar rijd en degene die niet eens een auto heeft maar braaf met het ov gaat zullen de staatskas nog even lekker spekken. Oh ja bijna vergeten, maar het is natuurlijk allemaal om de hoeveelheid co2 terug te dringen he. ;)

martiepartie
13-02-2008, 19:49
Hoe zouden ze het daar anders moeten doen dan bij Hooipolder?

zonder belachelijk veel geld uit te geven is dit best een goede oplossing. Flyovers en oneven kruispunten kosten echt heel veel geld. Het werkt zo toch prima? Er zijn veel ergere knooppunten in NL, die veel meer aandacht verdienen dan knooppunt hooipolder.

Ik ben er vaak geweest rond de avondspits en het werd richting Utrecht en richting Rotterdam (zonzeel) vaak veel drukker dan dat het op knooppunt Hooipolder was.

Pedaalemmer
29-02-2008, 15:48
Prima? jij vind stoplichten op de snelweg prima? Over 2 jaar kan er geen kip meer door, daarbij is het oprtrekken en afremmen op de weg behoorlijk verontreinigend, een mooi klaverblad doet wonderen, en kost de burger geld ja, maar al die branstof en tijd dat je er staat te wachten wegen daar ruimschoots tegenop.

breadfan83
29-02-2008, 16:10
Dit gaat dalijk precies hetzelfde lopen als het destijds gelopen is met de afvalstofheffing. Er werd aanvankelijk uitgegaan van een gelijkblijvende afvalberg, maar dit heeft ook heel anders uitgepakt. Mensen gingen sparen door minder afval te produceren en spullen beter te scheiden waardoor de afvalberg steeds langzamer groeide. Prima zou je denken... neen. De heren in Den Hag zagen hun inkomsten achteruit gaan, en verhoogden dus gewoon de prijs die door de burger per kilo afval betaald moest worden.
Word je dus lekker gestraft voor je bijdrage aan een beter mileu.

De files worden dalijk ook een stuk minder, mensen kunnen het autorijden simpelweg niet meer betalen. Hierdoor krijgt de staat minder geld van motorrijtuigenbelasting en brandstofaccijnzen binnen. Minder vervuiling is het gevolg, maar ook weer minder geld voor Den Haag. Met als gevolg dat de belastingen gewoon weer allemaal wat omhoog gaan.

't Gaat ze tijdens het doordrukken van een regel telkens om het milieu en het volk, maar als de regels er eenmaal zijn blijkt keer op keer anders.

En ja, Jaap, ik klaag alweer over Den Haag. :woowoo:

evilnyntje
29-02-2008, 18:16
Als ze nu eens beginnen met de hoofdkantoren niet in de randstad te bouwen :)

Alberto
07-03-2008, 22:33
Als ze nu eens beginnen met de hoofdkantoren niet in de randstad te bouwen :)
waar wil je die shit dan hebben :D
als ze nu eens dichter bij het werk gingen wonen
en dan op het fietsje gingen :thumbup:

breadfan83
09-03-2008, 22:09
waar wil je die shit dan hebben :D
als ze nu eens dichter bij het werk gingen wonen
en dan op het fietsje gingen :thumbup:

Zegt de trucker. :tongue: