PDA

View Full Version : benzinelucht 6N


martiepartie
13-03-2007, 11:49
Hallo Mannen en Vrouwen,

Ik ben al een tijdje actief op het polo86C forum, maar heb nu ook een 6N in de rennstal..

Daar durf ik natuurlijk geen vragen over te stellen op het 86C forum :)

Mijn vraag:

mijn 6N 1.4 AEX heeft soms last van nare benzineluchtjes binnen in de auto.

Dit doet zich voor vlak na het starten/ stilstaan bij stoplicht (alles met koude motor). Zo gauw als de motor warm is, is deze lucht weg.

Is dit een vaker voorkomend probleem bij de 6N? Ik ga er donderdag naar kijken, zou het fijn vinden als iemand mij alvast op weg kan helpen door een aantal voorkomende mankementen voor te stellen.

Ik zou me voor kunnen stellen:

poreuze retourleiding
lekke pakking in inlaat traject
lekkende injector
etc?

Iemand dit vaker meegemaakt??


Alvast bedankt,

Martijn

l.venema
14-03-2007, 19:55
hallo mijn naam l.venema ik rij ook in en polo 6n.
ik heb jou bericht gelezen heb zelf het probleem niet.
maar is je inspuiting wel goed want als ik het goed heb .
je heb en interne injectie kan zijn dat er en poort verstopt zit. je kan namelijk daar voor en flesje kopen voor het reinigen van je injectie poorten .
dat was namelijk bij de persoon waar ik het van gehoort heb ik hoop dat dan de probleem er mee geholpen is .

http://img178.imageshack.us/img178/6945/vw02fk0.th.jpg (http://img178.imageshack.us/my.php?image=vw02fk0.jpg)

vw dennis
14-03-2007, 20:35
Zie je ergens benzine lekken of wat dan ook? Carterontluchting goed aangesloten?

johan8vplus
17-03-2007, 17:04
hallo

heb ook hetzelfde probleem gehad met mijn 6n,heb de benzineslangen vernieuwd die waren miniscuul poreus daarna was het probleem opgelost
johan
joure

martiepartie
21-03-2007, 14:27
Bedankt voor de reacties.

Heb even goed onder de kap gekeken. Ik zie niets lekken, voel niets lekken.
Heb hetzelfde gedaan als Johan, er waren een aantal slangen niet heel fris meer. Na vervangen nogmaals goed gecontroleerd of ik bij koude start geen benzinelucht zou ruiken.
Daarna volgetankt en een blikje van Wynns injectiereiniger er bij in gemikt.

Hij doet het weer prima!!

svN-
22-03-2007, 18:04
Ik heb hetzelfde probleem als ik stil sta, en dan de ventilator op 1 heb staan.. zet ik deze uit dan is het metteen weg.

Golf_1_gts
22-03-2007, 19:01
En als je hem in standje 2 zet dan? :D :tongue:

martiepartie
23-03-2007, 08:33
Tja, wat zou er dan gebeuren..


Maar goed: check je benzine slangen, die waren bij mij de oorzaak.