PDA

View Full Version : Polo coupe 80/60 verlagen? is dit mogelijk?


martijnvanderh
18-03-2007, 17:12
Ik wil mijn polo coupe uit ’90 verder gaan verlagen, aangezien mijn bandhoogte drastisch is verlaagd, met dank aan Vwbullit!

Het gaat dus om een polo coupe (86c) uit 1990. Deze wil ik graag 80/60 verlagen (dempers en veren)

Hij staat de situatie er nu voor?
-Rondom 4 cm verlaagd
-Teardrops 6 J, 14 Inch, et 38
-Banden Federal 155/55/14

Als ik kijk hoeveel ruimte ik voor en achter nog heb, kan ik achter nog een vinger horizontaal tussen spatbord en band houden en voor nog 2 vingers.

Wil zeggen dat ik achter nog 2 cm over heb en voor nog 4 cm. Zie foto hieronder.

Is het nu mogelijk dat ik met alle maten die hierboven staan 80/60 kan zakken.
Als je een rekensommetje maakt: 4 cm verlaging + 4 cm vrije ruimte is 8 cm voor en achter is dit 4 cm verlaging + 2 cm vrije ruimte is 6 cm verlaging achter.

Ik ben er trouwens wel vanuit gegaan dat de huidige vering wat meer is gaan zakken door de jaren heen, dus ik denk dat ik nu iets meer gezakt ben als 4 cm rondom. Ik heb een klein beetje audio achter in mijn bak zitten, maar geen reserve wiel meer, dus denk dat ik sowieso door dat gewicht een halve cm lager zit al achter. Ik ga dit niet eruit halen.

Om lang verhaal kort te maken: KAN IK 80/60 VERLAGEN?

Heeft iemand hier ervaring mee en/of foto’s van? Alvast bedankt!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/6/8/zaterdagmiddagmeetingoijen016.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/6/8/zaterdagmiddagmeetingoijen015.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/6/8/zaterdagmiddagmeetingoijen004.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/6/8/zaterdagmiddagmeetingoijen027.jpg

mahler
18-03-2007, 17:18
Ik heb zelf een 60/40 verlaging en rij met dezelfde bandenmaat. Ik plan zeer binnenkort ook voor 80/60 te gaan gezien ik nu nog ruimte zat heb.

Ik kan het je dus niet uit ervaring vertellen maar ik denk niet dat het een probleem is.

PJVL_G60
18-03-2007, 17:19
Het is mogelijk..Kamaraad van me had het ook gedaan, het gaat achter alleen wel ietsje aanlopen :D

Ik heb zo geen foto van die auto, maar het is iig wel mogelijk !

martijnvanderh
18-03-2007, 17:52
In hoeverre loopt het aan dan?

Als je er iemand achterin zit of zo en dan over drempels gaat?

Loopt toch niet constant aan?


Graag foto's!!!

Polo_coupe
18-03-2007, 20:09
ik rij nu met ong 60/40 verlaging met 175/50/13 banden en dat gaat eigelijk nog best. Misschien moet je je uitlaat aanpassen dat die super strak en hoog hangt. Ik ga binnen kort ook iets van 70/60 of 80/60 verlaging kopen.

martijnvanderh
18-03-2007, 21:27
@polo_coupe (en iedereen!) Maakt het qua maat van mijn velgen (14 inch) dan niet veel uit? of is jouw maat ongeveer hetzelfde qua omtrek?

mahler
18-03-2007, 21:27
In hoeverre loopt het aan dan?

Als je er iemand achterin zit of zo en dan over drempels gaat?

Loopt toch niet constant aan?


Graag foto's!!!

Met 155 banden en een nagenoeg standaard ET waarde lijkt het me erg stug dat dit aanloopt. Daarbij komt ook nog dat het afhangt van de stugheid van de veren die je aanschaft natuurlijk...

mahler
18-03-2007, 21:49
btw, de achterste verlaging is bijna altijd te verstellen bij vaste verlagingsets. Dus als je eerst voor 80 verlaagt en achter 60 en het loopt achter toch aan kun je hem altijd weer een stapje verhogen.

AryX
18-03-2007, 23:31
het is op zich te doen hoor, rij nu zelf met 80/80 rond en ik ga zelfs naar de 105/90 dus het is allemaal mogelijk :D

martijnvanderh
21-03-2007, 14:49
Ik ben eerder bang dat VOOR die 80 te laag is. of kan dat niet te laag zijn?

Is het iets om voor de zekerheid een 70/60 set te kopen, of ben ik onnodig onzeker over die 80mm aan de voorkant?

AryX
21-03-2007, 15:02
ja goed je zult nog meer problemen hebben met drempels dan dat je nu dan hebt.. maar het is op zich goed te rijden..

Erik
21-03-2007, 15:44
zal zeker leuk uit gaan zien denk ik met zo'n dikke verlaging :thumbup:
en het is zeker te doen, vriend van me rijd ook met 80/80 en 7 en 8 j op zijn g40

AryX
21-03-2007, 16:09
ik rijd zelf nu met 7 en 7,5 J rond maar wil achter ook naar 8J.. ben benieuwd hoe het rijden wordt met 105/90 met 7 en 8J :tongue:

Erik
21-03-2007, 17:05
105/90 :eek:, trek je een fietsenband erom ofzo :D

hier 2 foto's van die genisis, ligt plat genoeg dacht ik zo:

http://i142.photobucket.com/albums/r81/scorphius/Andere%20VW/SP_A0247.jpg

http://i142.photobucket.com/albums/r81/scorphius/Andere%20VW/SP_A0246.jpg

PJVL_G60
21-03-2007, 18:05
Bij 80 / 80 verlaging moet je toch echt op zoiets gaan rekenen bij dit model..


http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/4/kiki27.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/7/4/kiki24.jpg



Vraag het " vwpolo_siem" anders even !
Die heeft het ook op zo'n polo gehad en heeft misschien nog wat foto's van zijn polo. Had er btw wel 13 inch onder..

AryX
21-03-2007, 18:13
hoezo fietsband er omheen dan, gewoon 175/50/13.. ben nu op zoek naar 175/45/13, heb het pas op explosive car tuning show gezien onder een auto, moet die ook hebben, worden me wieltjes nog iets platter :D

Erik
21-03-2007, 18:23
ik rijd zelf nu met 7 en 7,5 J rond maar wil achter ook naar 8J.. ben benieuwd hoe het rijden wordt met 105/90 met 7 en 8J :tongue:
lees ;)

genesis is 80/80 verlaagt, dmv van schroefset en 14" momenteel staat hij nog lager maar heb nog geen foto's hiervan, maar denk dat je dan toch in de buurt gaat komen,

mede omdat de velgen waar het om gaat 15" zijn

martijnvanderh
21-03-2007, 18:26
Oke, bedankt voor jullie reacties en foto's

Maar als ik hem voor 80 verlaag, houd ik geen (optische) ruimte over tussen band en wielkastrand. Als ik dan stuur terwijl de auto inveert. raak ik dan de zwarte wielkastranden niet?

Het gaat trouwens om vaste verlaging (80/60) van GT Cupline. Is die een beetje stug?

Dub-Detail
27-01-2008, 12:37
Hey jongens,
Ik wil mijn G40 verlagen dmv een cupset 60/40 van H&R.
Ik kom regelmatig bij G-force in Zoetermeer voor onderhoud etc.
Hun vertelde mij dat het geen wijze set was. omdat die dan veels te laag kwam.
Maar ik lees hier dat het allemaal nog lager kan.
Mijn vraag is dan ook. Wat moet ik nog meer aanpassen weil ik die set eronder zetten? Of past het allemaal sowieso, en moet ik rekening houden met drempels.

MVG, Pim

Dennis@polo86c.nl
27-01-2008, 13:52
60/40 zal prima passen hoor, kan er zo onder.

Hangt natuurlijk wel van de gebruikte wiel+band combinatie af.
Voor drempels hoef je ook niet direct bang te zijn.

Dub-Detail
27-01-2008, 14:03
60/40 zal prima passen hoor, kan er zo onder.

Hangt natuurlijk wel van de gebruikte wiel+band combinatie af.
Voor drempels hoef je ook niet direct bang te zijn.


Okee bedankt,
Ik heb nu nog originele BBSjes eronder ivm de winter.
Van de zomer ga ik voor 13'' RSL of 13'' verbreedstaal icm getrokken banden.

De Limburger
27-01-2008, 21:38
ik heb op mijn polo kwa banden achter 195-45-13 gehad en voor 175-50-13 op voor 7,5Jen achter 8,5J en een verlaging van 60-60 met achter verstelbaar en ik had heb op 55 staan achter en niks liep aan beetje moeten aanpassen mar geen bumpstops of iets nodig gehad..gr ronnie..

Siem
29-01-2008, 09:57
Heb toen de tijd ook rond gereden met 80/80 verlaging.
veren waren alleen niet zo stug waardoor het soms achter aanliep,
daar heb ik hem dan ook iets verhoogt naar 80/70.

Dus het moet wel kunnen

mark2fpolo
29-01-2008, 10:12
60/40 H&R cupkit met 175/50-14

http://i5.photobucket.com/albums/y198/mark_12345/11112007026.jpg

TommyGun453
19-05-2011, 16:42
hallo ik heb me ook een polo coupe 86c aangeschaft .
een nieuw projecttje hij licht nu volledig uit elkaar ma ik heb de hele zomer om hem af te krijgen .
nu wat ik ga doen .
heb een vaste verlagingskit van tec tuning 80/80 en daaronder komen CUPJES
vooraan 8 breed en achteraan 9 breed mag wel niet voor de keuring ma goed .
ik denk nie da je veel lager kunt , anders in het nie meer rijdbaar toch hier niet grts .

The_Maxx
19-05-2011, 18:04
9J breed achter? Ik geloof dat je gek bent :screwy:

7 voor en 8 achter betekend al aanpaswerk aan de kas (zeker achterzijde) Laat staan 9 J...
of was je van plan om een bredere wielrand erop te gaan lassen?

RemG40
08-06-2011, 00:15
9J breed achter? Ik geloof dat je gek bent :screwy:

7 voor en 8 achter betekend al aanpaswerk aan de kas (zeker achterzijde) Laat staan 9 J...
of was je van plan om een bredere wielrand erop te gaan lassen?

Ik rijd met een H&R schroefset in combinatie met de wellems stabi bevestiging en 8J et15 voor en 9j et10 achter met rondom 195/45/14. Past prima, alleen de wielranden wat moeten aanpassen achter... Maar kan wel hoor :D

richard-polo
08-06-2011, 07:43
Iets klopt hier niet!!
Het past prima maar je hebt wel je wielranden aan moeten passen :confused:
dan Past het dus niet prima maar klote.....
ik rijdt 7j voor en 8j achter, bij polo2 problemen en polo steilheck nog erger..
dus neej gaat kan niet hoor zonder problemen... ;)

fredje-cupra
08-06-2011, 10:52
Het kan gewoon passen.
Moet alleen wel het nodige aanpaswerk aan de achterste kasten doen en dan is het nog maar net wel en soms net niet :screwy:

Heb zelf 8j voor zonder aanpassing en achter 9 j met flink omgerolde kasten, dit in combinatie met een 80/60 verlaging.


http://94.100.124.36/1321150001-1321200000/1321155701-1321155800/1321155748_5_6VGP.jpeg

http://94.100.118.72/1321150001-1321200000/1321155801-1321155900/1321155868_5_dcai.jpeg

richard-polo
08-06-2011, 13:35
8j voor en dat zonder aanpassingen en met 80mm verlaging, nou sorry maar dat is moeilijk te geloven, hoeveel bumpstops zitten ertussen?
ik heb die auto,s ook allemaal gehad met die verlaging en altijd aanpaswerk gehad. al is het maar omkloppen..

orgineel krijg je der geen 8j en al helemaal geen 9j onder zonder dat alles aanloopt als je een een kuil rijdt...

fredje-cupra
08-06-2011, 14:10
voor zitten er geen bumpstops tussen en is 80 verlaagd.
En wielkasten zijn helemaal orgineel en lopen niet aan.
Met de bandenmaat 165/55/13.
En achter tja het loopt wel eens aan maarja dat dee het met 8j ookal.

richard-polo
08-06-2011, 15:00
en er kunnen gewoon 4 a 5mensen in de polo zonder aanlopen!

achter kan ik begrijpen maar dat ie voor nooit aanloopt is toch wel uniek..
da,s een hard verlagingssetje :)

fredje-cupra
08-06-2011, 15:13
Ja hij is inderdaad echt stug.
En die 4 a 5 mensen word lastig zonder achterbank.
dus ik zou het echt niet weten.
Kan je wel garranderen dat 4man in de auto met 9j achter niet gaat werken.
Aangezien ik nu al akelig weinig ruimte over heb.

RemG40
08-06-2011, 19:12
en er kunnen gewoon 4 a 5mensen in de polo zonder aanlopen!

achter kan ik begrijpen maar dat ie voor nooit aanloopt is toch wel uniek..
da,s een hard verlagingssetje :)

Tja, als je vaak 4 a 5 mensen vervoerd, dan verlaag je je auto niet lijkt me. Maar ik moet toch even op mijn vorige post terugkomen. Het past inderdaad niet zonder moeite te doen. In mijn geval is de rand zelf dus het plaatwerk niet omgerolt, gebogen etc. Alleen de wielrandspoiler, dus de kunstof verbreding is smaller gemaakt. En dat betreft alleen achter, voren is niks aangepast.

Maar de carrosserie valt ook niet over de band heen, maar hangt er boven enkele mm. Zonder bumpstops etc, ook voren niet. De verlagingsset is van zichzelf stug zat om over drempels, of kuilen het plaatwerk uit de band te houden...daarom heb ik wat meer ervoor over gehad en een H&R set gekozen... en zo klote is dat niet :D

Der Ghopmeister
08-06-2011, 19:47
Geen idee wat hier onder zit en wat er aan gedaan is maar breed is t wel
http://farm6.static.flickr.com/5063/5656010929_3db6ba75bc_b.jpg

en op een steilheck is 175/50 13'' op een 5.5J velgje met 70/60 verlaging net mogelijk. Kan de kids niet achterin zette iig....
https://lh4.googleusercontent.com/-A_x2-QoEP6w/TeolJm6rxNI/AAAAAAAAFh0/XdJO0pDc4S4/s640/DSCF2333.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-ZbMpqZ1myzY/TeolISopK9I/AAAAAAAAFhw/hnMesmGGYU4/s640/DSCF2334.JPG

richard-polo
09-06-2011, 07:22
Tja, als je vaak 4 a 5 mensen vervoerd, dan verlaag je je auto niet lijkt me. Maar ik moet toch even op mijn vorige post terugkomen. HET PAST INDDERDAAD NIET ZONDER AANPASSINGEN. In mijn geval is de rand zelf dus het plaatwerk niet omgerolt, gebogen etc. Alleen de wielrandspoiler, dus de kunstof verbreding is smaller gemaakt. En dat betreft alleen achter, voren is niks aangepast.



i rest my case...
dus zonder aanpassingen is 8 of 9j niet mogelijk ;) {en dus past het niet naar mijn mening}
passend maken is noodzakelijk...
en ik kan nu na aanpassingen met 4 of 5man in de polo zonder aanlopen :thumbup: of kuipen met zand....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PIN3HAPH.jpg
verlaagd met 60 40 TA harde set

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SBB7HIVL.jpg
zelfde verlaging met 13inch rsl 8j achter en 7j voor... AANLOPEN...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BPDZAURB.jpg
nogmaals zelfde set+banden.. ook aanlopen zelfs al zit er een grote opening tussen band en rand..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XA8CZND4.jpg
165 70 13... ook aanlopen..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DERRDUUT.jpg
en je raad het al :tongue: aanlopen..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AKU6MQM4.jpg
de polo steilheck met 165 70 13... liep ook aan..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z4RHID3W.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PKCFUQVO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RUB7QRL6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-H4DSFB46.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4HSZXMSP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P7EITR73.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7R8BU4V8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMJJ7GIL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KONQHKI.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EQVJKIBP.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LPBOFTSS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DOIEDPXR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3B4OFQWL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DOARP8XH.jpg
dat loopt echt niet meer aan :thumbup:

een auto moet doen waar die voor gemaakt is rijden en dingen vervoeren, of er dat nou 4a5man zijn of 3kuipen vol met zand...

richard-polo
09-06-2011, 07:23
Kan je wel garranderen dat 4man in de auto met 9j achter niet gaat werken.
Aangezien ik nu al akelig weinig ruimte over heb.


dat kon ik je ook wel vertellen :rolleyes:
ziet er leuk uit zo maar daar kan ik gene 3kuipen met zand inproppen want dan rolt je polo niet meer :D

fredje-cupra
09-06-2011, 12:50
dat kon ik je ook wel vertellen :rolleyes:
ziet er leuk uit zo maar daar kan ik gene 3kuipen met zand inproppen want dan rolt je polo niet meer :D

Gelukkig is de polo ook een vervoersmiddel en geen zandbak :screwy: :D

richard-polo
09-06-2011, 14:58
En ik vervoer zand zonder aanlopen ;)
:D

RemG40
09-06-2011, 18:19
En ik vervoer zand zonder aanlopen ;)
:D

Richard polo, bedankt voor de extra moeite die je hebt gedaan je punt duidelijk te maken.

Maar een ding is wel, en dat is dat "past niet" iets anders is als "gaat niet". Wat je uiteindelijk met je auto vervoerd is niet erg relevant want verlagen doe je meer voor het uiterlijk, of wellicht het rijgedrag. Niet om functionaliteit toe te voegen. Want als het daarom ging dan neem je je de moeite toch niet of zie ik dat verkeerd...en als je toch al begint met AANPASSEN van de rijhoogte, dan zeg ik maak de klus af en zorg dat er ook mooi van die brede sloffen onder zon polo kunnen ziet toch ruig uit :thumbup: :D

richard-polo
10-06-2011, 08:51
ik vond het gewoon knap dat jullie roepen past en gaat, terwijl ik altijd anders meemaak ;)
Het past en gaat op de manier die jullie nu hebben gedaan, maar is dat de juiste manier? ik wil toch graag met meerdere in de auto opweg ergens naartoe kunnen..
tuurlijk past het als er maar 1 mennekuh van 70kilo in zit, dan loopt er vrij weinig aan denk :P

oow ja en verlagen doe ik dus niet alleen om het uiterlijk!!! we zijn niet allemaal hetzelfde..
ik houd van gestuiter in plaats van dat zweef gedoe...strakkere wegligging,
daarom verlaginsset ;)

die wielranden heb ik zover naar buiten geklopt omdat ik een boete kreeg van 106euro wegens raken van banden en wielranden en daarmee doorijden met versleten of beschadigde band....
en bij een steilheck past al vrijwel niks breeds onder en nu wel :D

richard-polo
10-06-2011, 08:56
Richard polo, bedankt voor de extra moeite die je hebt en als je toch al begint met AANPASSEN van de rijhoogte, dan zeg ik maak de klus af en zorg dat er ook mooi van die brede sloffen onder zon polo kunnen ziet toch ruig uit :thumbup: :D


Ik neem aan dat de foto,s duidelijk zijn?
vind die RSL toch breed zat voor zo,n polootje, en heb flink moeten trekken en kloppen om alles vrij te laten draaien :thumbup:
:D

de clown
26-02-2012, 23:49
heb sinds gisteren ook een polo 2f gekocht, heb van mijn golf nog 15 inch velgen liggen, rondom 7j, welke verlagingset moet ik hier bij hebben dan,hoorde her en der al, dat een schroefsetje niet te betalen is voor deze autos

jetta mk1 '82
27-02-2012, 11:55
ik reed met mijn polo sedan op 15" opel staal met 165 50 15 potenza's en had deze 80/60 verlaagd.

steveh
28-02-2012, 22:00
mooie bijgeleverde fotos :D

nuja, ik heb onder mijn polo ats 13*6j steken en heb em vanachter toch wel moeten verhogen aangedien mijn banden serieus in de kas schuurden...
nu ga ik hem terug op zijn originele zetten en proberen ergens een 80 mm verlaging te vinden voor vanvoor.. achteraan is regelbaar met clips (ta technix) .. kan ik mijn wellemblokskes ook is gebruiken.
en zien hoe mooi is hem tege de grond kan krijgen. nog een betere wegligging.

mvg

Ddrag
06-03-2012, 20:03
Idd achter met wellems blokjes gaan werken, en een ET van 35-38 hanteren.
Maar dan moet 80/60 toch geen probleem zijn?
Dat de wielkastranden uitgerolt/geklopt moeten worden kan ik wel mee inkomen..

Brian93
06-03-2012, 20:53
Bij mij liep het als een gek aan bij inparkeren op 13 inch ballonbanden. Maar verder ging het goed, een volle auto was bij elk klein hobbeltje aanlopen.

Vains
06-03-2012, 23:10
Dit weekend gaat mijn 80/80 set eronder, zal wel even laten weten hoe dit uitpakt :D

richard-polo
07-03-2012, 06:26
Ik weet wel hoe dat gaat uitpakken!! dat word kloppen, buigen of omrollen :)

de clown
07-03-2012, 08:16
Dit weekend gaat mijn 80/80 set eronder, zal wel even laten weten hoe dit uitpakt :D
welke set heb je, en waar heb je het gekocht? :)

Vains
07-03-2012, 08:56
@Richard: Dat wordt het zeker :D
Ik wil hem eerst plat hebben zodat we daarna precies kunnen kijken hoeveel er gerold moet worden...

welke set heb je, en waar heb je het gekocht? :)

Ik heb gewoon een set van TA technics gekocht via het bedrijf zelf :thumbup:

de clown
07-03-2012, 14:30
Ik heb gewoon een set van TA technics gekocht via het bedrijf zelf :thumbup:
die set wil ik ook graag, maar kan alleen via ebay.de vinden, zoek liever hier een bedrijfje

guusvandevenne
07-03-2012, 14:37
die set wil ik ook graag, maar kan alleen via ebay.de vinden, zoek liever hier een bedrijfje

Hier hebben ze setjes.
TA Technix (http://www.hottuning.nl/shop/onderstel-verlaging/verlagingsets/ta-technix/)

richard-polo
07-03-2012, 14:45
ik wist ut wel......

nog geen 100euronen voor zelfde setje via ebay.de kan goed nog sneller in huis zijn dan die hottuning.. mijne was binnen 1 week binnen..

richard-polo
07-03-2012, 14:48
@Richard: Dat wordt het zeker :D
Ik wil hem eerst plat hebben zodat we daarna precies kunnen kijken hoeveel er gerold moet worden...


ben benieuwd :thumbup: die binnerandjes omkloppen en dan zit je al een heel eind goed...

Vains
07-03-2012, 14:55
Het setje heb ik via duitse ebay gekocht bij TA, had het setje in een paar dagen binnen.

ben benieuwd :thumbup: die binnerandjes omkloppen en dan zit je al een heel eind goed...

Op de vooras wordt het een flinke poke :)
Heb net een wiel erop gezet en met et15 loopt de beugel van de remmen aan, dus het is of de beugel afslijpen of spoorverbreders bestellen... Maar dan gaan ze nog verder naar buiten :redface:

richard-polo
07-03-2012, 14:58
golf gti 16v remklauwen monteren en je bent er vanaf meestal...{die heb ik gemonteerd} ik had wel een iets andere et waarde..
of beugel iets afslijpen of indd adapters....
Maar te ver naar buiten is ook geen porum natuurlijk!

Vains
07-03-2012, 15:01
golf gti 16v remklauwen monteren en je bent er vanaf meestal...{die heb ik gemonteerd} ik had wel een iets andere et waarde..
of beugel iets afslijpen of indd adapters....
Maar te ver naar buiten is ook geen porum natuurlijk!

Precies, dus ik denk dat ik maar eens ga slijpen want anders krijgt de wagen zo'n foute stance :D
Dunste spoorverbreders zijn 3mm... Maar de wielen steken nu al uit :screwy:

Maar je bedoeld remmen van een mk2 16V?

richard-polo
07-03-2012, 15:11
jep.. die remklauwen passen en zijn zonder beugel...
maar of het Jouw helpt met de et waarde durf ik niet te zeggen!

Ik had 13inch rsl 8 en 7j en daarvoor powertech 8 en 9j..

en deze remklauwen...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-63FYFYWQ.jpg

Vains
10-03-2012, 18:20
De set zit eronder... Alleen lijkt het alsof hij 60mm ligt, achter ligt hij prima maar voor niet :(

Iemand een idee of zo'n set nog gaat na zakken?
Anders moet ik kijken voor een andere oplossing zoals andere schoteltjes of misschien wel de veren inkorten :confused:

steveh
10-03-2012, 22:17
miss stom ideetje,

zou da kunnen da die dan ni verder zakt doorda er MISS geen wellemblokjes zitten?( moest je die ni hebben)

mvg

The_Maxx
11-03-2012, 00:32
Zakt sowieso na. Wellemsblokjes zijn niet verplicht, maar zorgen ervoor dat je stuur netjes terug recht komt. (kan met apk een probleem zijn) en de auto heeft een fijnere wegligging. Zeker aan te raden vanaf 60mm voor verlaging.

De mijne is toen ik de boel er net onder had, van 45/45 naar 65/65 gegaan. Was 60/60. Duurt ongeveer een maand als je regelmatig rijdt.
Ben zelf niet zo kapot van gelijke hoogte, dus bij moet achter nog 2cm terug omhoog of 3 om niet zo'n achteroverhangend geheel te krijgen.

Vains
11-03-2012, 09:07
Zakt sowieso na. Wellemsblokjes zijn niet verplicht, maar zorgen ervoor dat je stuur netjes terug recht komt. (kan met apk een probleem zijn) en de auto heeft een fijnere wegligging. Zeker aan te raden vanaf 60mm voor verlaging.

De mijne is toen ik de boel er net onder had, van 45/45 naar 65/65 gegaan. Was 60/60. Duurt ongeveer een maand als je regelmatig rijdt.
Ben zelf niet zo kapot van gelijke hoogte, dus bij moet achter nog 2cm terug omhoog of 3 om niet zo'n achteroverhangend geheel te krijgen.

Dat vind ik fijn om te horen :D
Een cm of 2 zou wel welkom zijn. Als hij niet na zakt dan ga ik eens kijken voor plattere toplagers.

Wellemsblokken heb ik ook gelijk gemonteerd, het verschil merk je echt direct!

richard-polo
11-03-2012, 10:32
bij een 80mm verlaging wel, maar bij 60mm nie veul...
die plattere toplagers is helemaal een drama!! dat kraakt en knarst bij ut leven..

dat nazakken is persoonsafhankelijk... als je een zwaargewicht bent zakt ie zo na :tongue: anders duurt het wat langer denk..
of een paar keer goed vollaaien dan zakt ie ook wel na :D

richard-polo
11-03-2012, 10:34
De set zit eronder... Alleen lijkt het alsof hij 60mm ligt, achter ligt hij prima maar voor niet :(

Iemand een idee of zo'n set nog gaat na zakken?
Anders moet ik kijken voor een andere oplossing zoals andere schoteltjes of misschien wel de veren inkorten :confused:


Ik heb toen bij mij set ook een stuk winding afgeslepen, vond hem ook te hoog..
die TA setjes staan erom bekend dat ze niet zolaag zijn als staat aangegeven..
Maar daarbij als het met een vaste set weer te laag is knalt spoorstang en of aandrijfas als een dolle tegen je carosserie...

Vains
11-03-2012, 19:37
Ik heb toen bij mij set ook een stuk winding afgeslepen, vond hem ook te hoog..
die TA setjes staan erom bekend dat ze niet zolaag zijn als staat aangegeven..
Maar daarbij als het met een vaste set weer te laag is knalt spoorstang en of aandrijfas als een dolle tegen je carosserie...

Als het aan gaat lopen slijpen we er wel een stuk uit :D
Ik ben eens benieuwd wat het na gaat zakken, moet het helaas met een normaal gewicht doen :D

passatje2
16-03-2012, 18:38
slijp er maar een winding vanaf,perfect dan,rubbers ertussen ook wat aanpassen,speciale veerschotels is niet aan te raden orginele lagers pakken nieuw evt :thumbup:

Vains
17-03-2012, 19:20
slijp er maar een winding vanaf,perfect dan,rubbers ertussen ook wat aanpassen,speciale veerschotels is niet aan te raden orginele lagers pakken nieuw evt :thumbup:

Ik heb inmiddels al plattere toplagers besteld, deze zouden ongeveer 15mm platter zijn dan de originele... Dus ben benieuwd als ze binnen zijn :)

The_Maxx
18-03-2012, 00:00
Doe wel ff een stuk rubber aan de bovenkant van je schokdempers dan. Je zal niet de eerste zijn waarbij deze naderhand een afsruk achter laten op je motorkap ;)
En voor de kas is het ook niet gezond, die verlagende toplagers zijn veelal niet voorzien van een rubber omhulsel (daardoor ook minder hoog) grootste probleem is dat t dan in veerpootkuipen best wel gaat schuren. Wat trouwens ook weer roest veroorzaakt.

Heb ergens eens een foto gezien van de veerpootkuipen na zulke lagers.

Vains
18-03-2012, 00:20
k zal eerst eens kijken hoe het functioneerd als spul binnen is. Bij golfjes ed functioneerd het altijd prima... Beetje stom dat die 86ctjes hier zo'n problemen mee hebben :screwy:

Vains
21-03-2012, 20:18
Vandaag dus een setje fk toplagers binnen gekregen...
Iemand een idee hoe dit moet functioneren :confused:

http://www.fk-shop.de/out/pictures/1/fk_tieferlegungsdomlager_vw_polo_fkdu01.jpg

Ik heb internet al nagezocht maar kan niks vinden over de inbouw ervan.

The_Maxx
22-03-2012, 01:39
ik kan het mishebben

van boven naar beneje 1,2 en 3

3 over 1 en daarover weer 2.

Pasvorm wijkt trouwens wel eens af bij dit soort lagers.

Volgens mij moet onder deel 1 ook het originele lager. Dus niet de rubber maar het lagertje zelf.
In duitsland maken ze verschil tussen Domlager (het rubber) En Walzlager. Die 2e is de feitelijke lager en zit dus niet in het pakket. Maar moet je overnemen van je eigen lagers.
Mocht je oude lagers gebruiken: koop een nieuw setje, die dingen hebben niet het eeuwige leven.

richard-polo
22-03-2012, 07:50
http://u.polotreff.de/forum/b2/13/e8/851dae7b24b833ca91185fb4cc5228356e_large.jpg
http://u.polotreff.de/forum/5d/66/69/0d8f0118ba13670faf93d2806921f11507_large.jpg

Vains
22-03-2012, 09:10
@ the maxx: Zoiets dacht ik ook al, maar kan ik dan het walzlager gewoon uit het rubber halen? Ik heb namelijk nieuwe komplete toplagers liggen, dus rubber met walzlager...

@ richard: deze foto zag ik ook al voorbijkomen, zou dit werkelijk de manier zijn van opbouw? Dat schuim ring komt dan op de federteller te liggen neem ik aan :confused:

The_Maxx
22-03-2012, 11:41
als je een goeie set toplagers hebt liggen kan het walzlager er los uitgehaald worden.

Vind de opbouw op de foto van richard wat vreemd.Dit lijkt me juist hoger dan origineel?

Vains
22-03-2012, 12:11
als je een goeie set toplagers hebt liggen kan het walzlager er los uitgehaald worden.

Vind de opbouw op de foto van richard wat vreemd.Dit lijkt me juist hoger dan origineel?

Net het zooitje eens geprobeerd maar het slaat helemaal nergens op... Pasvorm is echt ruk dus heb ze weggegooid en een winding afgeslepen, hij ligt nu ietsje platter voor. Ik hoop dat het voor de rest nog een beetje na-zakt :redface:

richard-polo
22-03-2012, 12:57
zet hem vol met zakken cement :D paar keer in de week s,avonds als je de polo toch nie meer gebruikt...
die van rutger was bijvoorbeeld een stuk sneller nagezakt dan die van mij :)

Ik vond de foto via polotreff, of het de juiste methode is durf ik niet te zeggen, ik heb die van bonrath gebruikt toen en dat was net zo,n groot drama...

Ik heb toen ook 1 winding ageslepen maar echt vrolijk werd ik er niet van want was minimaal wat erbij kwam kwa laagheid...

Vains
22-03-2012, 21:45
zet hem vol met zakken cement :D paar keer in de week s,avonds als je de polo toch nie meer gebruikt...
die van rutger was bijvoorbeeld een stuk sneller nagezakt dan die van mij :)

Ik vond de foto via polotreff, of het de juiste methode is durf ik niet te zeggen, ik heb die van bonrath gebruikt toen en dat was net zo,n groot drama...

Ik heb toen ook 1 winding ageslepen maar echt vrolijk werd ik er niet van want was minimaal wat erbij kwam kwa laagheid...

Ben helaas niet werkzaam in de bouw :D
Voor ligt hij al een stuk mooier nu...de rest komt wel.

Ik zou wel eens willen weten wat die gasten bij FK gedacht hebben aan de tekentafel, sloeg echt nergens op dat setje :screwy:

The_Maxx
23-03-2012, 00:20
ja de mijne was redelijk snel gezakt. Maar ik ben dan ook niet de lichtste helaas (ben eraan bezig) Maargoed afgezien van dat, zo veel rijd en reed ik er niet mee, dus zou het eigenlijk langer moeten duren.

Vains
23-03-2012, 08:50
ja de mijne was redelijk snel gezakt. Maar ik ben dan ook niet de lichtste helaas (ben eraan bezig) Maargoed afgezien van dat, zo veel rijd en reed ik er niet mee, dus zou het eigenlijk langer moeten duren.

Het valt mij wel op dat het setje best veel nazakt op het moment dat je erin gaat zitten.. Met 2 man krijg je er rondom geen vinger meer tussen :D

Maargoed, volgende week een laten uitlijnen en dan zien we wel...

The_Maxx
23-03-2012, 15:04
laat je niet bedotten door de uitlijner. Stabisteun rechts is ook te verstellen.
Maar laat je vooral niet de prijs aanrekenen van een complete uitlijning. Meten kan rondom, maar voor is aan te passen (normale methode)
Of je moet een echte specialist vinden die het ook echt goed weet wat er bij een polo kan. Dan kan er een stuk meer.

de clown
24-03-2012, 14:27
Jongens doe eens een foto van die verlaging dan, ik heb 60/80 besteld, maar als die set 80/80 al tegen valt hoe zal mijn set dan wel niet zijn, nazakken word bij mij ook een probleem met me 83 kg

The_Maxx
24-03-2012, 22:42
Jongens doe eens een foto van die verlaging dan, ik heb 60/80 besteld, maar als die set 80/80 al tegen valt hoe zal mijn set dan wel niet zijn, nazakken word bij mij ook een probleem met me 83 kg

83kg? probleem? Denk dat je je vergist.

80/80 is gelijke hoogte. Aangezien een polo van orgine uit iets achterover hangt, blijf je dat zien.

Dit is 60/60 na 1,5 jaar en nog geen 15.000km
http://pobresh.com/auto/wit/velgjes.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/417113_363953346972064_100000722060168_1140908_880299622_n.jpg
standaard velg + band (155/70/13)

Der Ghopmeister
24-03-2012, 23:04
https://lh3.googleusercontent.com/-miRcRZmfsbo/TjJ3cfdbxkI/AAAAAAAAF3Y/l7StCVXK2Fo/s640/DSCF2026.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-tpEsCCVUB2A/TjJ3hn0bMWI/AAAAAAAAF3c/Cax0iGUsn2A/s640/DSCF2027.JPG

Koni geel met 70-50 veren

richard-polo
25-03-2012, 11:49
Ta 60-40 polo2 coupe
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YIY7UBN3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8IZOX7B6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SBB7HIVL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DITEIPE8.jpg

de clown
26-03-2012, 00:33
vind het nog wel meevallen met die setjes dan, The Maxx 83 kg is mijn eigen gewicht he, anders ff wat zandzakken in de auto voor het nazakken haha

Maar Chopmeister helpt me zaterdag mee eronder zetten, zou eerst deze zaterdag worden, maar kon niet door gaan aangezien de set nog niet binnen is

Der Ghopmeister
26-03-2012, 06:09
:thumbup: :thumbup:

de clown
26-03-2012, 13:41
:thumbup: :thumbup:
als hij me niet laag genoeg is de slijptol er maar door :tongue: :D

The_Maxx
26-03-2012, 17:01
vind het nog wel meevallen met die setjes dan, The Maxx 83 kg is mijn eigen gewicht he, anders ff wat zandzakken in de auto voor het nazakken haha

Maar Chopmeister helpt me zaterdag mee eronder zetten, zou eerst deze zaterdag worden, maar kon niet door gaan aangezien de set nog niet binnen is

83kg is echt niet weinig voor nazakken hoor. Duurt alleen wat langer. Eigen gewicht van de auto is de grootste factor. G40 zakt dus sneller na omdat die iets zwaarder zijn.

Zolang de auto zakt als je instapt, heeft ie voldoende gewicht om wat sneller na te zakken.

Inzakken van de veren is trouwens een voortdurend proces. Wat uiteindelijk leid tot slappe veren. Maargoed als het eenmaal normaal is nagezakt, duurt zo'n proces jaren bij goede veren.

de clown
28-03-2012, 19:07
Set is binnen, zaterdag met Ghoppie eronder zetten :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-46HFIBXP.jpg

Sonic_striker
02-05-2012, 09:45
60/40 zal prima passen hoor, kan er zo onder.

Hangt natuurlijk wel van de gebruikte wiel+band combinatie af.
Voor drempels hoef je ook niet direct bang te zijn.

kan idd goed, maar niet met de ver uitstekende wielen, dat loopt aan bij elk hobbeltje ;)

feffe
27-06-2012, 21:55
ik haal vrijdag waarschijnlijk mijn eerste auto, een 86 steilheck op!
en die moet natuurlijk flink verlaagd worden en heb dit topic even doorgelezen maar snap er geen kut van.
zou iemand een steilheck kunnen plaatsen met verschillende verlagingen?
en eventueel belangrijke info erbij.

als ik nou een verlagingssetje koop, bijvoorbeeld 60/40, dan is het enige wat ik hoef te kopen toch de veren? en die kan ik zo er op schuifen? of heb ik meer nodig?

The_Maxx
27-06-2012, 22:43
je hebt dus veren en dempers nodig bij 60/40. Echt flink verlagen is dat ook niet ;) Staat trouwens vaker in dit topic gemeld.
Paar post boven je staan trouwens ook fotos van verschillende verlagingen, of heb je dat niet gezien?

En even vervangen is er niet bij, Achter wel, voor is meer werk en wil je het goed doen vervang je ook gelijk je wiellagers en toplagers (omdat je er dan toch bij kunt, scheeld weer werk achteraf)

Zou in elk geval het samen met iemand doen die bekend is met het systeem. Ook het bestellen ervan.
Want ik heb toch rariteiten langs zien komen wat betreft het verlagen van een polo...

Setje veren + dempers vind je op ebay al vanaf een euro of 100 ex verzenden.

feffe
28-06-2012, 08:59
ja die heb ik gezien, maar vraag me af of doe 70/50 bij die steilheck 2f hetzelfde er uit zou zien als 70/50 bij een steilheck 2.

vind persoonlijk 80/60 ook wel mooi maar gaan 7j velgen dan nog passen?

richard-polo
28-06-2012, 09:23
dat word krap aan bij een steilheck achter 7j... randjes omslaan dan zal je al een heel eind komen denk..
polo2f steilheck of 2steilheck scheelt mekaar niet veel.. staat volgens mij hetzelfde op verlaging...

en de achterkant kan soms vaster zitten dan de voorkant, ligt er helemaal aan wat je aantreft als je begint aan het onderstel..

The_Maxx
28-06-2012, 15:46
dat word krap aan bij een steilheck achter 7j... randjes omslaan dan zal je al een heel eind komen denk..
polo2f steilheck of 2steilheck scheelt mekaar niet veel.. staat volgens mij hetzelfde op verlaging...

en de achterkant kan soms vaster zitten dan de voorkant, ligt er helemaal aan wat je aantreft als je begint aan het onderstel..


Steilheck 2 en 2f zijn vrijwel hetzelfde idd. Zou me verbazen als verlaging anders uit komt.

7J is sowieso al breed voor een steil.
Vergeet niet dat de et waarde en bandenmaat ook van belang zijn om te kijken of het past. Want zelfs met 6J kun je nog problemen krijgen als de et waarde of bandenmaat niet goed is.

Achterkant zit vaak idd wat vaster dan voor. Maar als alles fatsoenlijk los komt is achter makkelijker dan voor. Althans dat is mijn mening.

JaapvdV
29-06-2012, 11:57
Mijn Steilheckje met 110-90 verlaging (ongeveer, heb de veerpoten voor wat verbouwd om nog lager te kunnen) icm 14 inch, 6J met 165/55-14 bandjes...

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/293574_2408615020228_382072100_n.jpg

feffe
29-06-2012, 12:08
die ligt wel heerlijk laag, geweldige auto ook. wel eens zien staan in drachten, voor je huis denk ik.

zou vanmiddag mijn eerste auto dus ophalen maar uitlaat is er gister afgedonderd en niet zeker of het nog doorgaat :mad:

grecav
09-07-2012, 02:56
Ik heb80/80 maar zit echt helemaal klem :mad:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/544549_162585440542991_1207874668_n.jpg

Sjon
09-07-2012, 10:24
.

The_Maxx
09-07-2012, 14:41
zijn volgens mij ook wel erg grote banden.
80/60 zal idd mooier staan maar kans op aanlopen blijft. (word de boel ook minder stug van namelijk)
Wielrandjes omrollen en een normale bandenmaat zoeken.

mischa72
23-10-2012, 12:16
Misschien een heel domme vraag: Wat zijn wellesblokken en waar zitten deze precies?

Als ik het goed begrijp is een asymmetrische verlaging voor een Steilheck het mooiste?

Groeten,
Mischa

The_Maxx
23-10-2012, 12:21
Misschien een heel domme vraag: Wat zijn wellesblokken en waar zitten deze precies?

Als ik het goed begrijp is een asymmetrische verlaging voor een Steilheck het mooiste?

Groeten,
Mischa

Voor elke polo 86c is een a-symmetrische verlaging het mooiste. Simpelweg omdat deze polos standaard iets achterover hangen.

Wellemsblokken zijn kunststof (of aluminium) blokken die op de plek komen van de rubbers waarmee de stabilisatorstang aan de carosserie wordt vastgezet.
Door het verlagen gaan je veerpoten onder een andere hoek staan. De wellemsblokken corrigeren dit. Wat de wegligging weer ten goede komt.
Bij een verlaging van 60mm of lager aan de voorzijde zijn die blokken aan te raden.

mischa72
23-10-2012, 12:23
:thumbup:

Wordt de stabistang alleen lager geplaatst of ook in de lengterichting verschoven onder de auto om te compenseren?

The_Maxx
23-10-2012, 12:59
het verschil in het iets lager plaatsen maakt niet zoveel uit. het is juist dat de blokken de stabi in de lengterichting enkele cm verplaatsen.
Tevens word de ophanging er wat stugger van. Stabi kan minder bewegen omdat de blokken klemmen en nouwelijks meegeven.

mischa72
23-10-2012, 13:12
Helemaal helder !!

Bedankt voor de uitleg. :thumbup: