PDA

View Full Version : Graden trigger wheel monteren & ABF en KR nokkenassen


Tau
07-04-2007, 23:48
Heren ik heb twee vragen :

- Hoe moet je precies een trigger wheel monteren (60-2)? Daarmee bedoel ik het aantal graden.
Eerst de motor in bdp zetten en dan?

Ik ga gebruik maken van MegaSquirt.

- Heeft iemand specs van de ABF nokkenassen?
Zijn deze scherper, hetzelfde of tammer dan de KR nokkenassen?
Ik weet dat PL en 9A nokkenassen gelijk zijn. KR inlaatnok is 212 graden en de uitlaatnok is gelijk aan die van een PL/9A.

Weet iemand het aantal graden van de ABF inlaatnok en is de uitlaatnok hetzelfde als die van een PL/9A/KR?

oergolf
03-05-2007, 22:50
Heren ik heb twee vragen :

- Hoe moet je precies een trigger wheel monteren (60-2)? Daarmee bedoel ik het aantal graden.
Eerst de motor in bdp zetten en dan?

Ik ga gebruik maken van MegaSquirt.

Ligt eraan waar je MMS het signaal getriggerd wil hebben. Vaak moet het signaal voor het BDP van de 1e cilinder door het systeem 'ontvangen' worden. Ik denk dat dit wel te vinden is in de documentatie.De nokkenas sensor zorgt immers voor de synchronisatie. Of je er nu een paar graden naast zit bij het monteren ten opzichte van het opgegeven 'triggerhoek' geeft niet. Die paar graden kunnen later door het timen van de ontsteking in het MMS gecorrigeerd worden.



- Heeft iemand specs van de ABF nokkenassen?
Zijn deze scherper, hetzelfde of tammer dan de KR nokkenassen?
Ik weet dat PL en 9A nokkenassen gelijk zijn. KR inlaatnok is 212 graden en de uitlaatnok is gelijk aan die van een PL/9A.

Weet iemand het aantal graden van de ABF inlaatnok en is de uitlaatnok hetzelfde als die van een PL/9A/KR?

Weet ik niet