PDA

View Full Version : probleem polo g40


patriek tielens
10-04-2007, 17:37
hallo, ik ben nieuw hier en heb een vraag over mijn polo g40
wanneer ik rij met motor op bedrijfstemp begint hij te stotteren tss 1000 en 2500 toeren, klim ik erboven is er niks aan de hand. en wat ik raar vind is, wanneer ik hem dan stilzet en weer aan dan is het weg en kan ik even rijden zonder het gestotter. en even later begint het weer opnieuw. wat kan het probleem zijn?

Dennis@polo86c.nl
11-04-2007, 12:06
Een mogelijkheid is een defecte koelvloeistof-temperatuursensor, en dan wel de sensor die door het motormanagement uitgelezen wordt.
Dit is de blauwe sensor die in het thermostaathuis zit (aan de rechterkant van de cylinderkop).
Dat het na een tijdje stilstaan even anders is, kan dan komen omdat de koelvloeistof dan afgekoeld is.

Bij de VW dealer te krijgen voor een dikke 10 euro, ook nieuwe o-ring erbij kopen.

Bij koude motor loopt hij wel goed?

patriek tielens
11-04-2007, 17:31
alsik de motor stil leg en direct daarna terug start is het ook weg. op koude motor is er geen probleem. en die sensor is al vervangen en het probleem is gebleven. ik zal even opnoemen wat ik al vervangen heb:
bougies
luchtfilter
gasklephuis
bougiekabels
ontstekingsmechanisme

en het probleem blijft zich voordoen. ik zou echt niet meer weten wat het kan zijn.
oja als ik afrem, blijft de motor regelmatig tss 1000 en 1500 toeren schommelen.

Dennis@polo86c.nl
11-04-2007, 23:07
Och, er zijn nog zoveel mogelijke oorzaken :)
Juiste bougies gekocht? Welk merk + type?

Probleem is ineens onstaan?

Als je in de buurt (Groningen) woont dan wil ik er wel eens naar kijken.
Aan de andere kant van het land (Brabant) kan ik je Arno van harte aanbevelen (= Polo 3 hier op het forum).

patriek tielens
12-04-2007, 17:18
ik ben van belgie. ik heb bougies van bosh gestoken wd5po of zoiets. ik ga mn potentiometer vervangen, ik denk da het probleem zich daar bevindt.

patriek tielens
12-04-2007, 17:59
potetiometer vervangen en het probleem stak weer de kop op. zoui het dan aan een van de cilinders kunne ligge? ik denk da ik hem bij volkswagen ga binnegooien voor na te kijken.

Dennis@polo86c.nl
12-04-2007, 22:40
2F G40 heeft geen potentiometer...

patriek tielens
15-04-2007, 11:15
volgens de vw dealer dus wel, en ik heb het schema van hun gezien en daar stond duidelijk potentiometer. maar volgens een andere vw dealer moet mn computer gewoon terug in basisstand gezet worden. ik heb de stekker van mn lamdasonde uitgetrokken en hij rijdt nu zonder problemen. de computer foute data van de lamda genomen en die moet dus terug in basisstand gezet worden volgens hun

rickGT
15-04-2007, 11:25
nee, lamdasonde mol
had ik ook met een polo GT

patriek tielens
20-04-2007, 21:29
die heb ik al vervangen en het probleem bleef zich voordoen zolang ie aangesloten was. en daarom de computer resetten.