PDA

View Full Version : Indy 500


DesertWind
30-05-2004, 20:39
zit je al een tijd uit te kijken naar de Indy 500, begint het al 2 uur later door die k*t regen. gaan ze rijden en binnen een half uur weer he :mad:

nog meer liefhebbers van IRL, nascar of dragracen hier?

Marco
30-05-2004, 21:22
Niet echt, IRL wil ik nog wel eens kijken, maar nascar en dragracen vind ik niet zoveel aan. Geef mij maar de DTM (of BTCC/DTCC), Porsche Cup, Willekeurige Nederlandse Cup, F1, Rally of karten (wordt helaas te weinig aandacht aan besteed)

Chrispy
30-05-2004, 21:44
hier nog een IRL fan, maar F1 gaat voor.

DesertWind
31-05-2004, 12:53
formule 1 is dus iets wat ik praktisch niet meer volg, veel te saai. bij ongeveer elke andere autosport vind ik het spannender om te kijken.
Nascar, IRL en Dragracen is gewoon geaaf vanwege de belachelijk hoge snelheden die gehaald worden. (qualificatie record van Arie Luijendijk in 96 met gemiddeld 378 km/h)

ik probeer ook wel zo veel mogelijk DTM, ETCC, DTCC, european F3, duits F3, formule 3000 en rally's te kijken, maar het is er helaas zo weinig op.
eerst had je heir op pre TV nog motors, best wel gaaf.

Marco
31-05-2004, 13:06
Motors TV is idd erg gaaf, allemaal goeie autosport wat daarop komt.

Formule 1 is zeker niet saai, als je maar weet waar je naar moet kijken, en dat schumacher zo goed kan rijden en ferrari zijn zaakjes zo goed voor elkaar heeft.... So be it. Maar als we kijken naar een Sato, Trulli, Button of Alonso dan is het ZEER zeker nog wel spannend, vooral als Sato weer een kamikaze aktie uithaald, het als gisteren 2 keer

Maar het liefst kijk ik zelf naar het karten, vind dat echt fantastisch zeker omdat ik zelf ook iedere week rij

DesertWind
01-06-2004, 18:50
ik weet op zich wel waar ik op moet letten, kijk het al me hele leven. maar ik vind het gewoon niet leuk meer om te zien.

karten moet je live gaan kijken denk ik he, is echt nooit op tv.
ik probeer zo veel mogelijk dragracen te kijken, heb zelf in zo'n team gezeten. maar dat is praktisch nooit op tv. helaas...

Marco
01-06-2004, 21:05
Bijna nooit op TV idd.... erg jammer, want het is voor 90 tot 95 % van het race talent het begin.

Broertje van een goede vriend van me rijd mee in de Dutch (kampioenschap van Dutch Indoor Kart Group) echt geweldig

VeeDubber
02-06-2004, 12:10
Ik volg de formule 1 al vanaf 1994, komischerwijze was de wedstrijd waarin Senna verongelukte de eerste wedstrijd die ik keek. Maar eerlijk gezegd vind ik het ook steeds minder de moeite waard om te kijken. Het is wel zo dat het achter de leiders wat spannender is als vooraan, maar je moet toegeven dat de rondelange gevechten waar men 10 keer aan moet zetten om een inhaalactie te plaatsen al jaren niet meer te zien zijn.

Nascar en IRL zijn mij iets te saai, veel te veel rondjes op (meestal) een zeer eentonige baan/oval. Nee, dat vind ik niet echt interessant, maar goed, ieder zijn smaak natuurlijk.

Daarintegen volg ik nu elke race van het DTM. Spannende wedstrijden en kwalificaties. De laatste op Adria Raceway: Quali: 20 rijders binnen 1 seconde, dat is pas actie. Bovendien hebben we een Nederlander die bovenaan staat in het kampioenschap, dus dat maakt het allemaal wat attractiever!!

Bussie komt zo
02-06-2004, 12:28
Dtm is super.F1 sucks ik kijk wel maar val altijd in slaap en wordt wakker als het afgelopen is.

Ik kijk ook alle motoGP wedstrijden en van de jaar weer naar Assen op de motor.

Zestienkleppen
02-06-2004, 13:45
Hier ook een liefhebber van Nascar. Mooiste eraan vind ik de lompe american muscle power die er in die auto's zit, tezamen met de manier waarop er gebeukt word tijdens het inhalen ed. Helemaal feest is het als ze in de pits met een enorme hamer de auto weer een beetje aerodynamisch proberen te maken.
Verder een groot pluspunt (maar dat geld hier in het Nederlandse niet, want het is nooit volledig op TV) is dat deze jongens 50 (!!!!!!!!!!!!!!!!!) races per jaar rijden, zo laat je je fans nog eens wat zien ipv van die laffe 17 races bij de F1.
De formule 1 race van Monaco 1,5 week geleden liet zien dat het nog zeer spectaculair kan zijn...
DTM is ook errug leuk, temeer omdat daar een landgenoot goede zaken aan het doen is. Misschien nog kaartes halen voor DTM op zandvoort??

Bussie komt zo
02-06-2004, 15:02
DTM is ook errug leuk, temeer omdat daar een landgenoot goede zaken aan het doen is. Misschien nog kaartes halen voor DTM op zandvoort??

Vorig jaar ben ik geweest op zandvoort maar ik vind het maar een kut circuit.Je kan maar kleine stukjes zien omdat je overal duinen hebt.Gelukkig was ik daar gratis en hadden we nog een groot scherm voor onze neus anders is het niet te volgen.

VeeDubber
02-06-2004, 15:09
Vorig jaar ben ik geweest op zandvoort maar ik vind het maar een kut circuit.Je kan maar kleine stukjes zien omdat je overal duinen hebt.Gelukkig was ik daar gratis en hadden we nog een groot scherm voor onze neus anders is het niet te volgen.

Is dat niet op de meeste circuits??

De enige circuits waar je langere stukken kunt zien, zijn circuits met hoogteverval, zoals Spa-Franchorchamps ofzo. Alle andere circuits waar ik geweest ben mag je blij zijn als je een paar honderd meter ziet

Marco
02-06-2004, 17:27
Precies, of je moet een beetje een leuke bochtencombinatie hebben dat je wat meer overzicht hebt

Chrispy
03-06-2004, 07:31
Maar op Spa is elk stukje leuk om te zien. vooral als het net geregend heeft. Jammer dat er niet mer geraced zal worden.

Zestienkleppen
03-06-2004, 08:59
Is dat niet op de meeste circuits??

De enige circuits waar je langere stukken kunt zien, zijn circuits met hoogteverval, zoals Spa-Franchorchamps ofzo. Alle andere circuits waar ik geweest ben mag je blij zijn als je een paar honderd meter ziet

En zie daar: het grote voordeel van ovals!!!

Zestienkleppen
07-06-2004, 11:18
Vorig jaar ben ik geweest op zandvoort maar ik vind het maar een kut circuit.Je kan maar kleine stukjes zien omdat je overal duinen hebt.Gelukkig was ik daar gratis en hadden we nog een groot scherm voor onze neus anders is het niet te volgen.

Wat voor kaartjes had je, alleen duinen of ook tribune (brons/zilver/goud)? Ik voel er wel wat voor om er naar toe te gaan namelijk.

Bussie komt zo
07-06-2004, 12:21
Ik heb toen kaarten gekregen van Würth en die hadden een tribune in de laaste bocht voor het opkomen rechte stuk.maar er moeten betere plekken zijn.
O ja tip ga met de trein dat scheelt uren. (voor mij dan) want terug met de auto is hopeloos.

Fred
07-06-2004, 12:35
Maar op Spa is elk stukje leuk om te zien. vooral als het net geregend heeft. Jammer dat er niet mer geraced zal worden.


Moet je in september kijken: F1 op Spa !!

En er word wel meer geraced op Spa, buiten de F1 om ...

Zestienkleppen
07-06-2004, 13:13
O ja tip ga met de trein dat scheelt uren. (voor mij dan) want terug met de auto is hopeloos.

Nou ik heb ze besteld. Helaas toch maar voor de bronzen moeten gaan, zilver was uitverkocht, goud is te duur, en de duinen kan ik nu ook in.

Dat terugrijden met de auto kan best wel eens hopeloos zijn ja. Maar de trein zuigt ook en is een stuk duurder met 4 man. Ik denk er nog eens over na, maar bedankt voor de tip.

http://www.ticketbox.nl/images/evenementen_images/2004_09_04_dtmraces.jpg

Bussie komt zo
07-06-2004, 17:08
Wij zaten op tribune T4 dus een zilver ticket.maar dan mocht je wel het pitstraat uurtje in en aan de achterkant van de pitboxen.waar we overigens wel een box van audi in mochten na veel slijmen van ons bij een duitser.10 min langer niet maar was wel even super zo'n auto van close te zien.
Mochten alleen geen foto's maken.Toen zij ik tegen die vent waarom niet,deze auto's rijden toch niet meer volgend jaar

vw roadwarrior
25-06-2004, 15:40
de dtm hebik echt van genoten.ben er in 2002 geweest op zandvoort.echt een aanrader.formule 1,ook toevallig.mijn eerste race die ik heb gezien was ook die waar senna in verongelukte.en ik kijk nog steeds.dtm kijk ik ook iedere keer.irl,en nascar vind ik ook leuk evenals dragracen.ben ook een paar keer op drachten geweest te kijken.is niet zo spectaculair als in de states maar vond het wel d moeite waard