PDA

View Full Version : hoe het makkelijkste deurstrips verwijderen???


maurice_vr6
24-04-2007, 17:45
ik ga mijn strips verwijderen op de deuren. hoe zal ik dat gaan doen?
visdraad zou kunnen, maar weet niet of dat goed werkt.

en hoe krijg ik de resten eraf van het dubbelzijdig plakband???
de lak moet wel heel blijven!

iemand een idee??

het gaat om een bora variant.

chris
24-04-2007, 17:53
Makkelijkst is even warm fohnen...en een kunststof spatel te gebruiken...die onder de lijst steken aan een kopse kant,en dan in de lengte richting duwen...

Volgens mij zit er in je deur wel een gaatje waar een plastic 'pikkie' in valt ivm de juiste hoogte van het monteren van een lijst.....dus als je denkt dat je je lijsten eraf haalt om een cleane look te krijgen zit je fout...

Lijmresten haal ik normaal weg met een rubberschijfje op een boor,maar met wat wasbenzine en een doekje en geduld kan het ook wel :D

Oja...zou wel zorgen dat je auto goed schoon is terhoogte van je lijsten...een krasje maak je zo als je met een spatel en je vingers langs je lak gaat...korreltje zand kan al krassen maken.

maurice_vr6
24-04-2007, 18:05
ja ik weet dat er gaatjes in de deur zitten, mijn bedoeling is het chrome pakket erop te zetten. dus ik wil het gewoon netjes eraf halen en dan weer netjes monteren.

en dat met een boor doe ik ook wel eens, maar meestal moet de deur dan gespoten worden. zal kijken of het lukt.

K & C Tuning
24-04-2007, 18:57
vis draad werkt perfect,

maurice_vr6
05-05-2007, 21:38
okee de lijsten zin eraf, maar hoe krijg ik het lijm eraf (lees dubbel zijdig) ik kan een rubber tol gebruiken maar beschadif ik de lak daar n iet mee?

ik heb dat vaak gebruik op deuren, maar dan moest de deur toch gepoten worden.

iemand een idee????

Berserker
06-05-2007, 11:28
Je kunt van die teer/harsverwijderaar kopen, werkt ook goed...

En beschadigt de lak niet...

maurice_vr6
06-05-2007, 14:46
ik ga dat eens proberen

maurice_vr6
10-05-2007, 19:57
nou het valt niet mee, dat dubbelzijdig tape is goed hardnekkig.

ga het toch eerst eens met zo'n tolletje proberen om het grootste gedeelte eraf te krijgen