PDA

View Full Version : Raamslinger verwijderen?


FordSjon
02-05-2007, 15:19
Hallo allemaal ik zal me eerst ff kort voorstellen voordat ik mijn vragen stel. Ik ben hier een beetje vreemde eend in de bijt, want ik ben sinds ik me kan herinneren een Ford fanaat. Zelf heb ik dan ook een Ford Ka en een Fiesta RS Turbo welke beide een goeie opfrisbeurt ondergaan op dit moment:
http://home.wanadoo.nl/sieglinde/Ford%20RS/Ka%20blog/Ka%20blog_files/DSC02044.jpg

Heb ondanks dat toch wel een zwak voor oude VW's (kevers, karmann ghia en T1 bussen). Nieuwe volkswagens spreken me niet erg aan op een paar uitzonderingen na dan.

Omdat ik zelf aan mijn auto's knutsel dacht een vriendin dat ik haar wel ff kon helpen met haar problemen met de Caddy. Geen probleem dacht ik hoe moeilijk kan het zijn.

Het volgende is het probleem: Als je de deur opent dan kan deze open blijven doordat ie in een soort vergrendeling komt en hier ook redelijk soepel weer uit komt. Nu werkt dit niet meer goed dus moet je de deur met geweld weer dicht krijgen. Tijdelijk opgelost door de schroefjes waarmee hij vast zit aan de deur er uit te draaien, zodat hij vrij kan bewegen.

Nu wil ik eigenlijk de bekleding van de deur er even afhalen om te zien hoe dit zit maar ik krijg dus met geen mogelijkheid de raamslinger er af. Bij ford hebben ze hier gewoon een borgringetje voor maar kan niet zien hoe volkswagen dit heeft opgelost.

Heeft iemand dit probleem eerder gehad van klemmende deur?

jetta mk1 '82
02-05-2007, 15:28
beetje meer info over de caddy zou fijn zijn !!

gr. Martijn

FordSjon
02-05-2007, 15:34
beetje meer info over de caddy zou fijn zijn !!

gr. Martijn

Het is dit model caddy:

http://members.home.nl/caddyputer/caddy.jpg

geen idee over jaartal of uitvoering. Enige dat ik weet is dat het een TDi is

Helpt dit? Anders moet ik even vragen aan de eigenaar

FordSjon
03-05-2007, 14:45
Iemand enig idee hoe de raamslinger los gaat?

vwjopie
03-05-2007, 14:47
je heb de raamslinger zelf en daar achter zit een ronde ophoging als het ware...
die ophoging moet je in het verlengde van de raamslinger weg schuiven van de raamslinger af...

als je dat doet haal je de borg naar achteren en kan je de raamslinger naar je toe trekken...

FordSjon
03-05-2007, 14:53
Die ophoging bestaat uit twee delen heb ik gezien. Een plastic en een metaal, maar dit kan ik dus in een geheel aan de kant schuiven. Dus als de raamslinger naar de achterkant van de auto wijst moet je de borg naar de voorkant schuiven (of begrijp ik het nu verkeerd?)

Het is waarschijnlijk erg simpel als je weet hoe het zit

vwjopie
03-05-2007, 15:52
klopt zoals je het zegt...

FordSjon
03-05-2007, 16:06
TNX ik ga het vanaaf of morgen even proberen.

golf mkII 16v
03-07-2007, 20:51
En wat vettigheid op de deurvanger
Wil ook wel eens helpen

Tjaap
03-07-2007, 21:02
welkom.. zitten hier trouwens nog een paar ford gekken. zoek maar eens op username Area51 in het car cafe

Marcski
03-07-2007, 21:06
topic is al 2 maanden oud, denk dat het wel gelukt is onderhand ;)

FordSjon
18-03-2008, 16:46
het is idd gelukt :P

topic is ondertussen zowat verjaard ;)

tnx voor alle hulp