PDA

View Full Version : Grrr.....Schijtpolo!


Christiaan
02-06-2004, 07:36
Zoals het topic al zegt, ik krijg inmiddels aardig de schijt van onzo polo. Hij heeft de laatste 2 weken last van startproblemen.

Als je de auto wilt starten, gaat het de ene keer goed, de andere keer bromt alleen de startmotor een beetje, en verder gebeurt er dan niets meer. De kans bestaat dat ie na een half uur weer start, maar ja, dat is ook weer niet zeker.

Er zit sinds een paar weken een nieuw accu in, en een compleet gereviseerde startmotor. Zelf heb ik nog wel ff gekeken, maar omdat de polo een daily driver is, toch uiteindelijk maar naar de garage gegaan.

Om een lang verhaal kort te maken, hij staat sinds afgelopen dinsdag bij de garage, gisteren de polo voor de 2e keer opgehaald bij de garage, en het probleem is nog niet opgelost. Er zijn inmiddels een paar massakabels vervangen, alle massapunten zijn schoongemaakt, dus ik heb zo'n vermoeden dat de garage denkt dat het een massa probleem is...zou kunnen, maar goed, na een week daar gestaan te hebben.....ARRGHHH :mad:

Zal zo die kant is ff opbellen, en ze het nieuws mededelen dat ze wederom hun werk niet goed gedaan hebben.....

Oh ja, doe een leuk (fatsoenlijk) bod en kom die polo maar ophalen ;)

Christiaan
02-06-2004, 08:10
Goed, garage dus gebeld. Volgens hun was het dus idd een massaprobleem. Gelukkig hadden ze geconstateerd dat de polo dus af en toe niet startte.

Wanneer ze een massakabel van de accu op het motorblok legde, startte deze dus meteen.... Ze hebben dus alle massapunten schoongemaakt, 1 massakabel vervangen en nog een extra massakabel gemaakt...

Maar goed, hij gaat vanavond weer terug naar de garage

Zestienkleppen
02-06-2004, 08:24
Hier wordt je aardig gefrustreerd van...

Bussie komt zo
02-06-2004, 08:29
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn golf Gti. je kan zelf even een nieuwe kabel van je startmotor naar de - pool van je accu dan ben je van het probleem af.
Schoonmaken van de massakabels en aansluitingen hielp bij mijn golf ook niet.

frustie is het zeker

Christiaan
02-06-2004, 08:31
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn golf Gti. je kan zelf even een nieuwe kabel van je startmotor naar de - pool van je accu dan ben je van het probleem af.
Schoonmaken van de massakabels en aansluitingen hielp bij mijn golf ook niet.

frustie is het zeker

Maar startte jou GTI dan helemaal niet, of af en toe niet? Nu is het zo dat 'ie dus af en toe niet start. Als tie dan niet start, hoor je alleen de startmotor brommen, hij draaid dus niet eens rond.....

Bussie komt zo
02-06-2004, 08:40
Ja dan starte hij wel en dan weer niet.bv rij van huis naar benzinepomp stop bij de bakker start wel rij door naar benz pomp start niet,teringding toen heb ik hem gemaakt en 2 weken later (geen problemen meer gehad in de tussen tijd) de auto ingerolen voor een Ssang yong korando.

richard-polo
02-06-2004, 17:00
massa is van esentiel belang. ik heb het zelf ook mee gemaakt met de inbouw van m,n1.6i16vg40 alles aan gesloten en ik draai de sleutel om en tot m,n verbazing doet ie niks. ik schrok me rot. hehehe
effe alles nagekeken en tot het besluit gekomen om 2 extra massakebels aan te leggen...... en hoppaaakeeeeees hij deed het...


groetjes richard

sjampoo
02-06-2004, 17:51
De reden waarom de NZ computers zo vaak sterven: massa problemen. De startmotor trekt verschrikkelijk veel t.o.v. de overige gebruikers dat 't vooral bij die verbruiker direct voor problemen zorgt. Bij de NZ ligt er (constructie foutje) een massa door de computer.. breekt er een massakabel, of krijgt 't blok geen goed contact.... dan barbeque je de computer op...

Maar goed: terug naar Christiaan: Goede massa maken bij startmotor. Starter zit op je bakgeschroeft (3 bouten). OF direct de starter aan de massa, OF je bak (baksteun) aan de massa,. en 'alle' massa verbindingen controleren en eventueel preventief vernieuwen.. een hele fijne: die van de accu naar je binnenscherm.. die is wel belangrijk :-)

Marco
02-06-2004, 19:20
Gewoon alles voor de zekerheid aan elkaar knopen dus. Niet met 1mm2 maar zorg ff voor een dikke "vette" kabel.

Christiaan
03-06-2004, 12:43
nou, gisteravond nog ff met de monteur gesproken. De massakabel van de accu naar het binnenscherm, is dus vervangen. Ook is er een extra massa kabel getrokken die op de bak aangesloten zit. Probleem is wel minder geworden, maar is dus nog niet weg.

Auto gisteravond dus bij de monteur/garage gebracht, en die gaat er een paar dagen mee rijden. Als het probleem weer voorkomt, kan die meteen aan het werk :D

niels_g60-power
03-06-2004, 13:31
Hopelijk wordt het nu wel opgelost want zo wordt je er ook niet goed van.