PDA

View Full Version : remmen aanpassen?


chico
03-06-2004, 13:57
vrinde, ik ga een gti blok in me oorspronkelijke 1.6 zetten. De een zegt dat ik achter ook schrijfremmen moet maken, en de ander zegt weer dat dat niet nodig is indien je trommels en remschoenen en het hele systeem in goede staat is en goed remt. ik heb eigenlijk ook g1 zin om dat ook nog te veranderen!! iemand???????

Richard
03-06-2004, 14:02
schijven achter is meer voor de show....zeker wanneer je de komplete achterbank eruithaalt...goede trommels achter is prima zat...of je moet echt voor de rally gaan..met handremacties enzo..

User_Name:
03-06-2004, 14:03
g1?

hahahaha

Waarom 'geen zin'? D'r komt wel meer bij kijken als 'alleen ff blokje overgooien' hoor..

Remmen (niet alleen trommels) zul je voor je eigen (en die van de rest van de wereld) moeten aanpassen aan GTI specificaties. Geventileerde schijven voor, remkrachtverdeler, hoofdremcylinder, etc etc etc..

niels_g60-power
03-06-2004, 14:12
Ik zou alles overzetten, als je dan toch gaat ombouwen doe het dan gelijk goed.

Christiaan
03-06-2004, 14:13
als je voor de remmerij overzet, is voldoende.....remkracht ligt toch grotendeels aan de voorzijde...

chico
03-06-2004, 14:38
ga mij nou niet vertellen dat er meer bij komt kijke. ik weet heus wel dat het en behoorlijke klus is hoor, maar de een zegt dit en de ander dat..........
wat niet perse nodig is ga ik niet doen......

Christiaan
03-06-2004, 14:41
had bij mijn golf 1, maar dat was een GTI, ook een 16v ingebouwd, en in eerste instantie de remmen origineel gehouden. Dus ook achter trommels.

Half jaartje later 16v remmerij aan de voorzijde gemonteerd, en dat was meer als voldoende :D

chico
03-06-2004, 14:44
merkte je het duidelijk dan dat ie minder goed remde? een vriend van me is vw monteur en zegt dat het echt onzin is en dat je dat pas moet gaan doen als je vaak op een circuit gaat racen met topsnelheden.

Christiaan
03-06-2004, 14:48
nou, met de originele remmen remde hij goed, met de 16v remmen remde hij errug hard :D

Maar ja, weet zo niet hoe groot de remmerij verschilt van een Golf II 1.6 en een Golf 1 GTI.... en dan heb je ook nog het verschil in gewicht.....

Pedaalemmer
03-06-2004, 15:01
merkte je het duidelijk dan dat ie minder goed remde? een vriend van me is vw monteur en zegt dat het echt onzin is en dat je dat pas moet gaan doen als je vaak op een circuit gaat racen met topsnelheden.

veiligheid gaat voor alles of je nou op het crcuit rijd of op de openbare weg, ik zou niet bezuinigen op de remmen.

Fred
03-06-2004, 15:05
merkte je het duidelijk dan dat ie minder goed remde? een vriend van me is vw monteur en zegt dat het echt onzin is en dat je dat pas moet gaan doen als je vaak op een circuit gaat racen met topsnelheden.


Hmmm, als het onzin is he, waarom bouwen de meeste fabrikanten die sportieve modellen leveren (Gti-achtigen) dan rondom schijven??

Meerendeel van die auto's zien nooit een racecircuit.....

Het gaat met remmen net zoals met de rest van de aanpassingen in bepaalde modellen...meer motorvermogen méér remvermogen, méér versterkingen enz enz...

Bovendien en dat word nog wel eens uit het oog verloren....als jij in een 1.6 een Gti motor gaat prakken, en je krijgt een ongeval .....met een hogere snelheid, dan waar die 1.6 toe in staat is en er word een technisch onderzoek gedaan aan de auto.....en ze merken dat de remmerij niet aangepast is kan de verzekering wel eens heel moeilijk doen....

Zeker als het vermogen sterk gestegen is .....

chico
03-06-2004, 15:20
oke,.......dus dan remmen ook veranderen....HEEFT IEMAND ENIG IDEE WAT DAT ONGEVEER KOST ALS JE DAT ALLEMAAL LAAT DOEN???????????????

Christiaan
03-06-2004, 15:23
LATEN DOEN :eek:


eeuh, geen idee, maar zoek eerst maar eens iemand die dat wil doen

Fred
03-06-2004, 15:23
oke,.......dus dan remmen ook veranderen....HEEFT IEMAND ENIG IDEE WAT DAT ONGEVEER KOST ALS JE DAT ALLEMAAL LAAT DOEN???????????????


Als je een motor kunt overzetten, moet remmen ook lukken :tongue:

serge pot
03-06-2004, 17:42
laten doen ,terwijl ik mijn onderkaak weer van de vloer haal :eek:
als je een motor kunt overzetten is remmeritus een eitje

Fred
03-06-2004, 18:19
laten doen ,terwijl ik mijn onderkaak weer van de vloer haal :eek:


Aha.....ik haalde mijn kaak vanmiddag al van de grond, toen lag er al ééntje, dat was de jouwe dus :biggrin: :biggrin: :biggrin:

chico
03-06-2004, 18:24
wie zegt dat ik de motor ZELF doe, die gaat een vriend van me doen die vwmonteur is.....enne het is niet gratis.......hij heeft trouwens tegen mij gezegd dat de remmen niet veranderd hoeven te worden

Fred
03-06-2004, 18:29
vrinde, ik ga een gti blok in me oorspronkelijke 1.6 zetten. De een zegt dat ik achter ook schrijfremmen moet maken, en de ander zegt weer dat dat niet nodig is indien je trommels en remschoenen en het hele systeem in goede staat is en goed remt. ik heb eigenlijk ook g1 zin om dat ook nog te veranderen!! iemand???????


Mwah....er staat toch echt IK in je eerste vraag :rolleyes: :rolleyes:

Ik vraag me alleen af waarom je hier advies komt vragen over wel of niet remmen aanpassen terwijl je vriend (de automonteur :wink: ) zegt dat het niet nodig is..... :)

Tjaap
03-06-2004, 18:30
houd het rustig he jongens.. hij's nieuw

Richard
03-06-2004, 18:30
blijf erbij dat het niet nodig is....maar het is geen "dikke" klus... maar goed, het maakt het wel af... btw op die dure auto's...zie de porsche met zijn keramische schijven...ONNODIG!...meer voor de show.. en zoals ik al eerder zei..wanneer je veel circuit gaat zien dan is het een aanrader, maar dan zijn de standaard gti remmen ook weer niks..

Fred
03-06-2004, 18:37
blijf erbij dat het niet nodig is....maar het is geen "dikke" klus... maar goed, het maakt het wel af... btw op die dure auto's...zie de porsche met zijn keramische schijven...ONNODIG!...meer voor de show.. en zoals ik al eerder zei..wanneer je veel circuit gaat zien dan is het een aanrader, maar dan zijn de standaard gti remmen ook weer niks..


Toen pakweg 30 jaar geleden auto's standaard werden uitgerust met schijfremmen voor vond men het ook "onnodig"....

Remmen zijn naar mijn idee het belangrijkste onderdeel van een auto, daar kan weinig mis mee zijn als je die toppie maakt/houdt...

Hardrijden is geen kunst, veilig stoppen wel :wink:

Fred
03-06-2004, 18:38
houd het rustig he jongens.. hij's nieuw


Oké ........ :rolleyes:

Richard
03-06-2004, 18:40
kan ook omslaan he....achter schijven is niet altijd beter...iig voor een "kale"mk1 niet

Allart-Ghetta
04-06-2004, 09:15
merkte je het duidelijk dan dat ie minder goed remde? een vriend van me is vw monteur en zegt dat het echt onzin is en dat je dat pas moet gaan doen als je vaak op een circuit gaat racen met topsnelheden.

VW dealer monteurs kunnen en weten niks, maar uitzonderingen zijn er natuurlijk alijd.
VW monteur hier uit de buurt brengt zijn Golf 3 1.8GT naar de tuner omdat hij zelf de DTA troep er niet op kan schroeven. Hij is 4000 euro verder en heeft 140 PK, oftewel gooi er een sloop 16V blok in van 100 euro en hou 3900 euro over voor leuke dingen.
Mijn mening: 239 mm remmen (geventileerd of niet) remt NIET!
Ik zou voor scirocco 16V remmen gaan (256 mm) dit past of voor G60 remmen (280 mm) maar dat past niet zomaar.

Ik heb op mijn auto voor G60 remmen, achter GTI 16V achteras en remmen en rondom Goodridge staalomvlochten remslangen. Afvullen met Super Racing Blue olie van ATE. Remt echt super. Trouwens nog met 1.6 hoofdremcilinder en bekrachtiger, maar ik zie geen noodzaak dit te vervangen.

Matheo
04-06-2004, 09:26
Je kunt zelf heel wat doen hoor, dus hoeft niet duur te zijn lijkt mij. ik zou gewoon 16v remmen op de vooras knutselen, kun je zelf ook wel. achter kunnen de trommels toch wel blijven zeker. maar het, hier zeer bekende, gezegde luidt: niet bezuinigen op remmen en onderstel. neem maar van mij aan, i´ve learned it the hard way...

Pedaalemmer
04-06-2004, 10:24
als je met 150 km/h aan gereden komt en er staat een file en die zie jij net te laat/optijd dan ben je blij dat je je remmen hebt aangepast :D

maar goed als jou vriend het onnodig vind en je hoort hier van ervaren ombouwers dat het wel moet...zit er maar 1 ding op....vraag ergens anders een second (third) opinion! en beslis voor jezelf wat je wilt...nu heb je de tijd nu is de kans er dus kzou zeggen denk er goed over na..het halve werk zit in de voorbereiding.

serge pot
04-06-2004, 19:04
remmen aanpassen idd is ni9et altijd duur