PDA

View Full Version : Rubber schuifdakje en andere rubbers...


Heleen
04-06-2004, 08:49
Ik heb vernomen dat het vervangen van het rubber om het schuifdakje nogal een pokkewerk is... is dat zo? Wie heeft er ervaring mee? En is het nou echt zo dat rubbers voor je auto in het algemeen (ramen, deuren) zo duur zijn? Want er begint nu toch wel erg veel los te laten en het zal binnenkort een keer vervangen moeten worden... iemand nog tips over waar ze te halen of kan ik toch echt het beste bij de dealer terecht voor dat soort dingen? Ik heb geen zin om er na een hoop gepruts achter te komen dat er bijv. een cm te weinig aan zit... dan betaal ik liever ietsje meer :).

MaceNL
04-06-2004, 09:24
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Erwin16v
04-06-2004, 18:35
Voor het rubber van het schuifdak moet je het dak eruit halen (dus hemel laten zakken)
en je kunt volgens mij idd de rubbers het beste bij de dealer halen maar ik heb het ook wel is opgezocht ze zijn echt duur als je alles bij elkaar gaat tellen ik weet zo geen prijzen maar er is vast wel iemand die dat mooie prgramma op zijn/haar computer heeft staan

Heleen
04-06-2004, 19:09
Dan maar gewoon elke maand wat doen :D

Fred
04-06-2004, 19:21
Voor het rubber van het schuifdak moet je het dak eruit halen (dus hemel laten zakken)
en je kunt volgens mij idd de rubbers het beste bij de dealer halen maar ik heb het ook wel is opgezocht ze zijn echt duur als je alles bij elkaar gaat tellen ik weet zo geen prijzen maar er is vast wel iemand die dat mooie prgramma op zijn/haar computer heeft staan

De hemel hoeft niet los om het schuifdak te kunnen demonteren...Het is al een keer uitgelegd hoe een en ander moet weet niet zo 123 welk topic..

Raamrubbers zijn soms ook te koop bij niet autozaken...als de vorm niet al te extreem is ...

Effe Googlen, trefwoord: rubber profielen

Zestienkleppen
05-06-2004, 09:37
Hier stond dat van die rubbers, ik ben er alleen nog niet aan begonnen :schaam: :redface: dus of het moeilijk is of nie...

schuifdak

mellowyellow20VT
06-06-2004, 23:06
Schuifdak is er zo uit. Spreek uit ervaring, maar doe wel voorzichtig. Ik had een dikke kras na het demonteren ( gelukkig dat ie naar de spuiter ging )

mellowyellow20VT
06-06-2004, 23:09
Deur rubbers kun je bij de meeste auto zaken wel komen, moet je alleen even om maat snijden, en raam rubbers zal je toch bij de dealer moeten komen, of bij iemand die er nog heeft liggen. Maar de raam rubbers vervangen is wel een pokken werk, eruit zijn ze zo, maar erin is een stuk lastiger. zal je echt met z'n tweeën moeten doen. ( en weten hoe het moet )

MVG sebas

Edward
08-06-2004, 16:47
rubber vervangen van dakje is KUT werk. Rubber is nogal taai en moet goed geplaatst worden anders gaat je dak lekken

Heleen
08-06-2004, 17:07
Ga je me helpen dan? :p

Edward
08-06-2004, 18:44
ehm, ik weet wat voor kut werk het is en Chris ook. Chris vertel jij je ervaring eens. Was het prettig? Maar wil wel helpen hoor......

Heleen
08-06-2004, 21:22
Ja Chris, vertel eens :D

Christiaan
08-06-2004, 22:23
Sja, waar zal ik beginnen....

Je moet ten eerste het rubbertje lekker insmeren, want dan glijd het beter :D Dan gaat het wel een stukje prettiger. Maar het blijft, zacht uitgedrukt, een "vervelend" karweitje....

VolkswagenRacing
16-06-2004, 14:22
Ik vervang op me werk veel raamrubbers :) maar die van me eigen dakraam ben ik nog niet mee durven beginnen. Dus als we gewoon een meeting houden en met 10man tegelijk alles doen kunnen we elkaar helpen ;)
Gebruik geen vet voor je rubbers (is er slecht voor, eerder talkpoeder)
Owja om tijdens het monteren het raam makkelijker in het rubber te laten glijden kan je het beste glasex gebruiken.

Edward
16-06-2004, 20:18
maar eerst moet je dakkie er uit ....en dan.....er weer in, het liefst RECHT enzo....dus

Zestienkleppen
17-06-2004, 02:18
Ik vervang op me werk veel raamrubbers :) maar die van me eigen dakraam ben ik nog niet mee durven beginnen. Dus als we gewoon een meeting houden en met 10man tegelijk alles doen kunnen we elkaar helpen ;)
Gebruik geen vet voor je rubbers (is er slecht voor, eerder talkpoeder)
Owja om tijdens het monteren het raam makkelijker in het rubber te laten glijden kan je het beste glasex gebruiken.

Doen we!

VolkswagenRacing
17-06-2004, 10:57
Doen we!

Afgesproken, Heb t rubber al thuis liggen alleen durf het niet an omdat het denk ik een flinke dag werk is. Maar het lekt nog niet in me auto :o

jeroenk
17-06-2004, 20:04
Vervangen van raamrubbers valt opzich wel mee. Ik heb het ook een paar keer gedaan. Een tip: zorg voor een planten spuit met wat zeep erin. Goed inspuiten!!! ook de auto, dit scheelt echt stukken. Voor de rest een goed sterk koort gebruiken, wat geen krassen of sporen kan achterlaten op de lak.
Nog een tip voor het verwijderen van een ruit als het rubber toch vervangen wordt: neem een scherp stanley-mes en snij tussen de ruit en carroserie langs het rubber door. Als je dit niet doet en de ruit op de normale manier verwijderd loop je een groot risico dat de ruit knapt door zijn leeftijd :wink:

Prijzen raamrubbers bij de dealer:
Achterruit-rubber: no. 191.845.521 - prijs per stuk €26,87
Voorruit-rubber: no. 191.845.121 - prijs per stuk €15,30
Zijruit-rubber: no. 191.845.321(links)/191.845.321(rechts) - prijs per stuk €24,60
Portierruit-rubber: no. 191.837.431H (links)/no.191.837.432H (rechts) - prijs per stuk €37,21
Schuifdak-rubber: no. 191.877.227.01C - prijs €9,40

.... geen dank.... :)

da_vwfreak
17-06-2004, 21:00
Ik heb eventueel ook nog wel wat rubbers thuis liggen heleen (in goede staat) zoals raamrubber en volgens mij heb ik ook nog portierrubbers liggen. Anders bel mij maar een keertje. Kan het dan zo even voor je opzoeken.

Heleen
18-06-2004, 18:06
Begin maar vast met zoeken :D Ik kom je op Sexfleks wel tegen...

Heleen
18-06-2004, 18:08
Jeroen & Jeroen, bedankt voor the very usefull info... rubbers zijn trouwens niet zo duur als ik had gedacht.. keer een dagje (of meerdere ..... ) voor uittrekken denk ik :)