PDA

View Full Version : problemen met starten


antraciet
05-06-2004, 11:33
Iedere ochtend of als de 1.5 gx meer dan 6 uur heeft stil gestaan moet ik 2 tot 3 keer starten. Als ik hem de eerste x start zie de toeren even omhoog schieten ( niet meer dan 500 toeren ) en dan valt hij weer uit, de 2e x starten blijft hij op de 0 toeren hangen en beukt dan echt, op dit punt trap ik dan een beetje het gas in tot de 1500 toeren om hem de laten lopen, dit is niet het geval als ik heb gereden(als de motor warm is), hij loopt dan rond de 700 toeren station.

wie kan me hier meer duidelijkheid over geven

antraciet
06-06-2004, 22:17
helemaal niemand die een idee heeft of waar ik heen moet gaan voor dit probleem?

Cabby 82 TDi
07-06-2004, 08:11
Je omschrijving is een beetje vaag om zo een oplossing te geven.

0 toeren bij starten kan alleen bij een kapotte startmotor.

De 1500 toeren moet je die houden zodat ie niet afslaat of alleen om hem aan te laten slaan waardoor hij doorschiet naar 1500 toeren.

TheSteady G60
07-06-2004, 08:46
als ik me niet vergis heb je een carburator? Kijk dan eens even naar je koudstartgedeelte, of dit nog goed afgesteld staat...
Misschien is er een luchtkanaal verstropt of is er iets met je automatische choke?

antraciet
07-06-2004, 17:27
Je omschrijving is een beetje vaag om zo een oplossing te geven.

0 toeren bij starten kan alleen bij een kapotte startmotor.

De 1500 toeren moet je die houden zodat ie niet afslaat of alleen om hem aan te laten slaan waardoor hij doorschiet naar 1500 toeren.

ja srry voor die 0 toeren, hij blijft net boven de 0 toeren hangen en schokt dan, 1500 toeren moet ik draaien zodat hij niet afslaat.. dit duurt 10/20 sec ofzo en dan kan ik het gas los laten en dan hangt het toeren tal rond de 200 :S:S na een tijd gereden te hebben en dan stationair is het toerental ongeveer 700..en daarna start hij gewoon zonder problemen..

arthurgti
07-06-2004, 17:39
Klinkt als een probleem met je automatische choke!!!
Heb hier ook last van gehad (slecht starten en niet goed op toeren blijven hangen,prutelen tijdens het rijden).
Toen ik een site tegenkwam die een mooi verhaaltje met foto's had staan van hoe je de autom.choke kan stellen.(geloof iets van een golf cabrio site)
Heb dit toen maar eens gedaan en kwam er toen achter dat me gehele choke van binnen naar de knoppen was waardoor die dus niet wist of de motor warm of koud was.
Deze heb ik toen vervangen voor een ander en de golf liep weer als een trein,en nog zuiniger ook.
Hoop dat je er wat aan hebt.

antraciet
07-06-2004, 18:07
Klinkt als een probleem met je automatische choke!!!
Heb hier ook last van gehad (slecht starten en niet goed op toeren blijven hangen,prutelen tijdens het rijden).
Toen ik een site tegenkwam die een mooi verhaaltje met foto's had staan van hoe je de autom.choke kan stellen.(geloof iets van een golf cabrio site)
Heb dit toen maar eens gedaan en kwam er toen achter dat me gehele choke van binnen naar de knoppen was waardoor die dus niet wist of de motor warm of koud was.
Deze heb ik toen vervangen voor een ander en de golf liep weer als een trein,en nog zuiniger ook.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Ej bedankt voor je reactie, neem aan dat je naar de sloop bent geweest voor z'n automatische choke? ik weet dat er in de provincie Utrecht een VW sloop zit, ik heb reeds de zoekfunctie gebruikt maar kan het niet vinden, weet iemand het telefoon nr zodat ik kan bellen of ze er 1 hebben liggen.

arthurgti
07-06-2004, 19:05
Ben gewoon naar een willekeurige sloop geweest en heb van een golf 2 carburateur waar toevallig de zelfde opzat,de choke vanaf gehaald( wel even kijken of het binnenwerk niet te gaar is).
Geloof dat er op een golf 1 cabrio en golf 2 carburateur ook de zelfde choke zitten.
En met een beetje mazzel steek je hem ook nog zo in je zak....!!!!
succes.

Cabby 82 TDi
08-06-2004, 07:13
Dit is inderdaad de choke die problemen geeft.