PDA

View Full Version : Golf IV gekocht


Dasher
01-06-2007, 10:14
Na een tijdje zoeken een nette Golf IV gekocht en ingevoerd uit Duitsland. Scheelde qua centjes iets teveel en qua netheid en extra's is een duitse auto vaak beter dan een nederlander. Het scheelde € 2500,- met een NL auto die er stukken minder uitzag...........en we hebben een vol jaar volledige garantie op de auto.

Het is een 1.4 16v special en das voor mijn vriendin meer dan genoeg. Kan ik straks lekker een Golf vr6 halen voor woon-werk/lol auto :D

De Golf IV is voorzien van alle extra's behalve leer
Er zit een soudsysteem van VW in............front-unit moet er wel uit is een casette :eek: iemand nog tips hoe je zo'n Alpha radio eruit trekt?

Plannen met de auto zijn verlagen 50/30 en 17inch Audi velgen met 225/45/17..........is voor een daily ride meer dan genoeg vind ik :cool:

Nu nog een country bijna
http://www.dropshots.com/photos/101339/20070601/b_093901.jpg
http://www.dropshots.com/photos/101339/20070601/b_093916.jpg

Dasher
01-06-2007, 11:18
Dit model velgen komt er onder.
http://www.dropshots.com/photos/101339/20070601/b_031304.jpg

maurice_vr6
01-06-2007, 19:21
daar heb je speciale klipjes voor

Gijs
01-06-2007, 23:14
Coole ride. Heb een tijd geleden ook zitten kijken naar een Golf IV uit duitsland.. Ook 1400 16v, 5 deurs. (nog) niks van gekomen, maar in Duitsland rijden in verhouding tot in Nederland veel betere auto's rond voor veel minder!

Have fun with it :cool:

Dasher
02-06-2007, 14:30
Zoiets moet het worden.............wielen zijn niet helemaal hetzelfde en de onze is een 5-deurs..........maar voor de rest wel. Spiegels zijn inmiddels ook veranderd.
http://www.dropshots.com/photos/101339/20070602/b_062456.jpg

Jurgen Santana
02-06-2007, 14:59
De Golf IV is voorzien van alle extra's behalve leer

Het zal wel weer aan mij liggen maar er waren er nog wel meer extra's te krijgen op de Golf 4.

Ik mis bijv:

De stootlijsten in kleur
Schuifdak
Xenon
Dashboard inleg
Elektronisch geregelde airco
Lichtmetalen velgen

Enige extra's die ik kan ontdekken zijn de getinte achterlichten en de stickers op de dorpels.

Ferry24
02-06-2007, 15:20
Het zal wel weer aan mij liggen maar er waren er nog wel meer extra's te krijgen op de Golf 4.

Ik mis bijv:

De stootlijsten in kleur
Schuifdak
Xenon
Dashboard inleg
Elektronisch geregelde airco
Lichtmetalen velgen

Enige extra's die ik kan ontdekken zijn de getinte achterlichten en de stickers op de dorpels.

hehe full options wordt al snel geroepen :)

maar mooie auto hoor

Dasher
02-06-2007, 15:27
hehe full options wordt al snel geroepen :)

maar mooie auto hoor

Alles electrisch, spiegels, ramen rondom, spiegels verwarmd. Stootlijsten in kleur is in Duitsland geen optie zoals in het zielige NL maar een KEUZE. Dit geld ook voor dashboard inleg, is in D een keuze. Schuifdak...........gelukkig niet..........airco en schuifdak :screwy: lekker voor je verkoudheid. Hier zaten lm velgen onder maar die heeft de vorige eigenaar nu onder zijn variant gezet...........en deze worden dus gewisseld voor LM van Audi en dan krijg ik van de VW-dealer waar we deze hebben gekocht een set winterbanden op de steelies...... gratis........is een of andere actie op dit moment bij hem :thumbup:

En getint glas niet gezien? Em ja er zit electronische airco op.

Als ik deze auto vergelijk met wat we hier vaak hebben gezien in NL :screwy: 2.0 en dan geen geld meer voor elec ramen achter/airco of andere leuke dingen.......... :screwy:En de achterlichten zijn standaard op deze modellen............zal wel weer te duur geweest zijn voor NL :rolleyes:

Jurgen Santana
02-06-2007, 17:45
Alles electrisch, spiegels, ramen rondom, spiegels verwarmd. Stootlijsten in kleur is in Duitsland geen optie zoals in het zielige NL maar een KEUZE. Dit geld ook voor dashboard inleg, is in D een keuze. Schuifdak...........gelukkig niet..........airco en schuifdak :screwy: lekker voor je verkoudheid. Hier zaten lm velgen onder maar die heeft de vorige eigenaar nu onder zijn variant gezet...........en deze worden dus gewisseld voor LM van Audi en dan krijg ik van de VW-dealer waar we deze hebben gekocht een set winterbanden op de steelies...... gratis........is een of andere actie op dit moment bij hem :thumbup:

En getint glas niet gezien? Em ja er zit electronische airco op.

Als ik deze auto vergelijk met wat we hier vaak hebben gezien in NL :screwy: 2.0 en dan geen geld meer voor elec ramen achter/airco of andere leuke dingen.......... :screwy:En de achterlichten zijn standaard op deze modellen............zal wel weer te duur geweest zijn voor NL :rolleyes:

Toch heb ik schuifdak en airco zonder verkouden te worden. Kwestie van niet altijd gebruiken en zeker niet tegelijk.

Getint glas heb ik gezien maar is standaard op de Golf 4, behalve op de Golf 4 Van (grijskenteken modellen).

Airco is wel elektronisch maar bedoelde eigenlijk dat er geen climatronic op zit, of is dat in D een keuze en geen optie.

En voor de rest, de een heeft een 2.0 en geen geld meer voor andere optie's en/of keuzes. De ander heeft een boel optie's en/of keuzes maar geen geld meer voor een 2.0.

Hartstikke leuk hoor zo'n Golf 4, ik heb zelf slechts een 91er Jetta en nog wat oud ijzer, maar alle optie's behalve leer schept bij mij andere verwachtingen that's all.

Jazzblue
02-06-2007, 19:35
Ik vindt het ondanks dat er een paar dingen niet op zitten(wat mij totaal niks uit zou maken) een zeer nette ride, gefeliciteerd met de aankoop en de plannen zijn ook wel netjes:D.

Succes met de auto!

martiepartie
10-06-2007, 22:58
hmm,

Ik ben ook op zoek naar een golfIV, dan 3 deurs uitvoering. Moet ik toch ook maar eens over de grens gaan kijken. Hier in NL vind ik idd vaak mindere uitvoeringen/ veel km's/ schade etc. Daarom heb ik het zoeken nog maar even uitgesteld, omdat ik een nette versie nog niet kan betalen..

Hoe heb je dat aangepakt? Dealers/handelaars langsgegaan? Ebay? Ben benieuwd hoe je dat aangepakt hebt.

Martijn

Dasher
11-06-2007, 17:51
Gewoon net over de grens naar een VAG garage gegaan en daar even gekeken. Jaren geleden al eens geweest met mijn mkII 16V kr en nu dus weer :D Service is, vind IK, stukken beter en netter dan in NL. Bij de garage waar wij deze auto dan vandaan hebben liggen ook nog vele Golf I en II parts op de schappen........omdat die auto's er ook nog zijn was het antwoord van de garagehouder toen ik vroeg waarom hij die onderdelen nog had liggen. Hij heeft ook nog nw grilletjes en bumpers liggen.............kzal eens piccie maken bij hem :D

martiepartie
12-06-2007, 09:28
gewoon bij Nieuweschans de grens over??

Te zien aan Noord Oost Grunn, zal dat waarschijnlijk wel zo zijn.

Ga ik ook eens buurten "bie de Duutsers" :)

Edition-Blue
12-06-2007, 09:29
Ziet er goed uit, mooie golf 4.
Succes ermee.

BasLacrosse
06-08-2007, 17:52
ik heb ook zojuist een golf IV aangeschaft, en ook in duitsland (daar woon ik)

winterbanden of velgen is niet een actie, dat is gewoon een truck om je lekker te maken, maar ze hebben me zeker lekker gemaakt. Ik heb ze nl er ook bij gekregen en zelfs op lichtmetaal van Ronal.

enfin, ik heb pas echt een leuk model; de Generation... foto's zal ik nog wel eens laten zien. opties? nee, het is een actiemodel, daar zit het gewoon op.
pareleffectblauw, sportstoelen met generation sticksels, leren stuur, blauw inleg dash, blauw inleg deuren, climatronic (dus niet met zo'n draaiknopje, maar digitaal instelbaar) .

er was lichte roest bij het achteraan (bolde op) en dit zijn ze nu aan het maken, wordt opnieuw gespoten etc. Prachtige service... en ook ik heb inderdaad een jaar lang garantie erbij. (dat kan je kopen, maar geven ze ook weg...)

ook leuk; Welk kenteken wenst u? eeehm, doe maar EL-NL-** NL staat dan voor nederland, anders wordt ik steeds weer afgesneden in nederland, zo zien ze toch nog een beetje dat ik NL's ben.

Dasher
15-03-2008, 13:34
Kan die vorige reply even gewist worden?

Anyhooooo

Toch maar besloten om de IV ook op steelies te gooien. Heb via Ebay.de voor zeer weinig duiten een setje goeie adapters geregeld van 5x100 naar 5x120...........setjes staan er legio op. Velgen zijn van een BMW en als mijn rechterhand weer vrij van hechtingen is gaan we even passen............en meten hoe breed ze moeten worden :D

Zit zelf te denken aan 10J achter en 9J voor maar eerst maar even zien wat voor ruimte er over is.

Steelies met naafkapjes dus voor de zomer. De vento krijgt 16inch bmw velgen.
http://media5.dropshots.com/photos/101339/20071123/153956.jpg

Ferry24
15-03-2008, 15:50
ja maar ik heb laatst begrepen dat 17inch wel te verbreden is maar niet goed te richten klopt dat?

Dasher
15-03-2008, 15:58
maakt bij 'mijn' verbreder niks uit.................het gaat om de ring die ertussen komt. En richten na verbreden :shake:

Ga ze van de week even passen en dan zsm verbreden laten...............ben nog aan het zoeken op Ebay.de naar eens schroefsetje voor de golf :D