PDA

View Full Version : To Ban or Not to Ban ...


Gert
16-12-2003, 12:18
Hallo mede Vw liefhebbers en rijders

Allereerst ben ik blij dat er nu weer een soort community is waar iedereen terecht kan .
Las op het forum van Menace dat er nog wat vragen waren over een nepban of een echte ban van mij .
Wil het nog eenmalig uitleggen zodat iedereen met een schone lei kan beginnen .

Elke ban die ik op het VW Forum ooit mocht ontvangen was ECHT .

Eerste keer heb ik het daar ook zelf naar gemaakt : ben de eerste die dat toegeeft .
Heb bewust de grenzen opgezocht om meer duidelijkheid op het forum te bewerkstelligen . Marcski is daar mijn getuige van : we hebben het daar vaak over gehad .
Er waren geen duidelijke regels over wat er wel en vooral niet mocht .

Heb het daar ook wel eens met Michel over gehad en aangegeven wat er in mijn ogen niet goed liep en wat beter kon .
Er is me zelfs gevraagd om Mod te worden : heb voor de eer bedankt toen . Zonder duidelijke regels is het dweilen met de kraan open

Was blij dat na mijn ban wel een hoop veranderde : bijna alles wat ik ooit voorgesteld had is wat mee gedaan .
Maar in ene was mijn ban opgeheven .. zonder bericht of iets .
Dus weer gaan forummen . Alle regels goed in ogenschouw nemend : geen problemen mee .
Totdat er iemand op zijn vingers werd getikt voor iets wat denk ik ook wel terecht was maar over het zelfde ding er een topic was gemaakt .. En dat mocht dan weer wel . Daar ontstond een eenzijdige discussie over .
Michel probeerde het toen via een PM op te lossen : zeer goed idee .
Alleen moet je dan volgens mij niet met modder gaan gooien . Naar mij heb ik er totaal geen problemen mee maar niet naar mijn vrienden en kennissen : die konden zich niet verdedigen .
Persoonlijk ben ik ervoor dat een PM ook echt prive is maar dit ging mij echt te ver : daarom mijn eenmalige publicatie .
Vandaaruit ging het bergafwaarts : PM systeem in ene uit de lucht en er kwam gelukkig meer gefundeerd commentaar daarop .
Gevolg is bekend : stekker eruit en einde verhaal .

Nooit mijn intentie geweest om het te laten escaleren : heb dingen gewoon aangegeven en er werd geen ene ruk mee gedaan . Dus het dan maar via een andere manier geprobeerd en alle vernieuwingen werden wel doorgevoerd .

Nu vraag je je nog steeds af waarom dan dat nepban verhaal ?
Mensen mogen me best bannen als ze vinden dat daar een goede reden voor is . En ja : weet precies wanneer ik te ver ben gegaan . Maar dan moeten ze ook eerlijk naar zichzelf zijn . En niet met andermans veren pronken .
Door net te doen of het een nepban was heb ik meteen alle andere onzin in een keer uitgeschakeld .. Misschien wat ingewikkeld maar denk er maar eens over na .
Voor de rest no hard feelings naar Michel Vermaat . Ook al zien sommigen mij als de kwade genius van dit alles . Enige wat ik wilde was duidelijkheid in en over iets wat een grote potentie bezat en in een zeer grote behoefte voorzag . Ik wil Michel ook bedanken voor alle moeite die hij voor het Forum gedaan heeft .
Het had een beter einde/doorstart verdiend .
Alhoewel : ik geloof nog steeds niet dat het over is daar ..
Maar er is wel te veel veranderd . Dus ik denk dat het goed is als er desnoods 2 fora naast elkaar bestaan .

In het nieuwe team hier heb ik alle vertrouwen voor de toekomst . En dat is niet omdat ik ze allemaal persoonlijk ken . Weet wel als je met een idee komt dat er naar geluisterd wordt . Dus kom maar op met die ideeën .

En de meest prangende vraag van jullie : gaat hij zich gedragen ?
Zal best mezelf zijn maar hier zijn de regels duidelijk .. dus het antwoord is een volmondig : JA !!!
Of ik ze nou persoonlijk ken of niet : krijg net zo hard een schop van ze als een ander . Misschien nog wel harder .

Vragen hierover staat vrij .. maar laten we aantonen dat het er hier volwassen aan toegaat . Met vingers wijzen mag maar dan wel gefundeerd aub .

MaceNL
16-12-2003, 12:21
Ik denk voor iedereen een duidelijke omschrijving van het gebeuren.

Voor de rest wil ik er dit nog over kwijt :

AMEN :D

Antera
16-12-2003, 14:12
End off story. ;)

AryX
16-12-2003, 14:18
Gert en zich gedrage? ;-)

Ja totdat zijn pilletjes weer op zijn hahaha :-P :-D

;-)

vwleusden
16-12-2003, 14:19
Gert.. we love you :D

Menace
16-12-2003, 14:32
Niets aan toe te voegen eigenlijk... Dank U Herr Baldie :)

Black Devil
16-12-2003, 14:58
Zo dis duidelijk en klaar!!

Keesje
16-12-2003, 15:27
Gert blijf aub jezelf!! (gaat hij zich gedragen...?)

GTIEditionBlue
16-12-2003, 15:31
Tzal weer ff wennen worden, maar ik sta hier 100% achter, ik heb er het volste vertrouwen in. :D

Martijn
16-12-2003, 15:35
Duidelijke taal! Basta!

Heleen
16-12-2003, 18:03
Amen :stampen:

jeroenG60
16-12-2003, 18:14
:rolleyes:

Tento
16-12-2003, 19:40
Aan zoveel duidelijkheid kan ik maar één ding toevoegen: :toost:

Gert
16-12-2003, 19:47
Tento : jij bierzuipendesmiley fetishist :evil:

JaSch G60
16-12-2003, 20:00
Aan zoveel duidelijkheid kan ik maar één ding toevoegen: :toost:

....groot gelijk hoor tento..... :toost: :P

MMgolfnut1
16-12-2003, 20:00
Tja, wat kan ik zeggen....... GEZELLIG!!!!!! :)

Gert
17-12-2003, 15:21
Tot nu toe zeker
En het is pas anderhalve dag online ....

MMgolfnut1
17-12-2003, 20:31
Beetje te gezellig ;) . Ik heb nu al een waslijst ongelezen berichten :rolleyes: en dan is nu het aantal leden nog beperkt :twisted:

Tjaap
18-12-2003, 11:41
Ook al zien sommigen mij als de kwade genius van dit alles . je geeft jezelf teveel credit :D

Gert
18-12-2003, 12:28
Een van mijn andere persoonlijkheden heeft dat kennelijk getypt .
Excuses van de overige 47 ...

polopower
18-12-2003, 13:40
Een schizofreen is nooit.....

niels_g60-power
20-12-2003, 18:59
8) 8) 8)

Tento
20-12-2003, 20:59
Een schizofreen is nooit.....

Hebben wij ook al last van :D

sjampoo
21-12-2003, 09:21
http://www.dubsquad.net/forum/images/avatars/11204014243f87f3c84d88a.gif

Eduard
21-12-2003, 11:25
:toost: hahahah :toost:

Zestienkleppen
22-12-2003, 00:06
Kan er geen groter off-topic gedeelte komen (waar Baldrimmer zich dan kan uitleven)? Ik bedoel ik kwam op het vwforum met hele serieuze bedoelingen en begrijp dan niet dat iemand allemaal taktieken aan het uitproberen is om de forumeigenaar ervan te overtuigen dat het niet goed zit of zoiets. Ik vermoed dat dit "grensopzoekende"-gedrag een vast onderdeel is van Baldrimmers persoon en daar kan niet iedereen even goed mee opschieten.

No offense maar nu we toch opnieuw beginnen...

Gert
22-12-2003, 00:33
16 kleppen : sprak net je broer nog op dit forum ..
Baseer jij dit op mijn uitleg ? Of wil je graag bevestigd worden in je ongegronde vermoedens ? Dan moet ik je erg teleurstellen vrees ik ..

Ik vind het niet erg om de hele zwarte piet toegespeeld te krijgen maar het is zo makkelijk om een naam ergens uit te pikken die zich hetzelfde gedroeg in het off topic gedeelte zoals zo vele anderen . Of ben je die namen al weer vergeten ? Kan ze moeilijk vragen of ze ook een topic als deze willen openen ..

Dus volgende keer graag een genuanceerde vraag die ook over anderen gaat en niet alleen over mij ..

Weet niet hoelang je al lid was maar misschien was het je al opgevallen dat de know how aan het wegrennen was op het VW Forum . Lag dat aan mijn Off Topic gezever of aan het feit dat alles en iedereen het beter wist ?
Meen me de laatste week nog een topic te herinneren waar iemand tot de grond werd afgebrand omdat hij in de ogen van anderen onzin uitkraamde over zijn 8 klepper met 240 pk .. Of het eeuwige gezeur over bekeuringen of Opels .
Of ben je dat soms vergeten ?
Ben de eerste die toegeeft dat ik niet de makkelijkste ben maar met 1 vingertje wijzen is veels te makkelijk .

Marcski
22-12-2003, 00:35
Daar wil ik aan toevoegen dat Gert zich de afgelopen dagen voorbeeldig heeft gedragen hier en ik hoop dat hij dat blijft doen :D

Daarnaast blijven On-topic en Off-topic berichten strikt gescheiden, off-topic berichten in on-topic categoriën worden gewijzigd of verwijderd.

Tommy
22-12-2003, 00:40
Gert is niet zo dom als ik er uitzie :!:


Ik heb ook nog steeds het diee dat de oorzaak voor het sluiten nog lang niet helemaal duidelijk is, maar dat komt waarschijnlijk door de gang van zaken betreffende het sluiten, en het niet 'open' (geweest) zijn van het forum..

MMgolfnut1
22-12-2003, 00:42
Hoe komt het toch dat Gert altijd aan het discussieren is :?:
Is politiek Den haag niks voor je, Gert? ;)

MMgolfnut1
22-12-2003, 00:43
Gert is niet zo dom als ik er uitzie :!:


Ik heb ook nog steeds het diee dat de oorzaak voor het sluiten nog lang niet helemaal duidelijk is, maar dat komt waarschijnlijk door de gang van zaken betreffende het sluiten, en het niet 'open' (geweest) zijn van het forum..

Weet jij dan niet iets meer van de sluiting dan de gemiddelde persoon hier?

Gert
22-12-2003, 00:49
Marnix : nee Den haag is idd niks voor me .
Een discussie is leuk op zijn tijd maar dan moet het wel inhoud hebben . En in de 2de kamer zie ik dat maar af en toe
Ken je de uitdrukking : Hoge Bomen blablabla ?
Soms moet je wel wat terug zeggen sorry ..

En over het sluiten van het oude forum : het blijft gissen maar soms zijn 1 en 1 toch echt 2

MMgolfnut1
22-12-2003, 00:55
Huh, hoge bomen blablabla ken ik niet, maar mijn algemene ontwikkeling is dan ook ver beneden peil :?
Inhoud.....inhoud..... discussie met inhoud. Sjeeeeeeeee, dat heb ik allang niet meer gehoord. Valt idd niet mee om die te voeren.
Je kan idd bepaalde discussies niet uit de weg gaan. Ik lees ze trouwens met plezier hoor, daar niet van.

Wat betreft de sluiting van het oude forum. Volgens mij hoorde ik op de laatste dag Tommy, pb, oorlog in 1 zin.............. :?:

Tommy
22-12-2003, 01:25
Gert is niet zo dom als ik er uitzie :!:


Ik heb ook nog steeds het diee dat de oorzaak voor het sluiten nog lang niet helemaal duidelijk is, maar dat komt waarschijnlijk door de gang van zaken betreffende het sluiten, en het niet 'open' (geweest) zijn van het forum..

Weet jij dan niet iets meer van de sluiting dan de gemiddelde persoon hier?

hoe bedoel je?

Gert
22-12-2003, 01:35
Marnix : ik vertel je nog wel een keer wat ik weet
Gelukkig weet ik ook niet alles :)

Tommy
22-12-2003, 01:39
Wat betreft de sluiting van het oude forum. Volgens mij hoorde ik op de laatste dag Tommy, pb, oorlog in 1 zin.............. :?:

wat bedoel je? mij in één zin met pb en oorlog? of in mijn zin pb en oorlog....

Als iemand mijn kant van het verhaal wil horen dan vraagt ie dat maar op msn bijvoorbeeld, ik deel het graag, maar niet hier. Dit omdat het anders door een half lezende toch niet goed wordt gevat, en het niks te maken heeft met het nieuwe forum... Frisse start heh... :!: :D

Zestienkleppen
22-12-2003, 08:27
16 kleppen : sprak net je broer nog op dit forum ..
Baseer jij dit op mijn uitleg ? Of wil je graag bevestigd worden in je ongegronde vermoedens ? Dan moet ik je erg teleurstellen vrees ik ..

Ik vind het niet erg om de hele zwarte piet toegespeeld te krijgen maar het is zo makkelijk om een naam ergens uit te pikken die zich hetzelfde gedroeg in het off topic gedeelte zoals zo vele anderen . Of ben je die namen al weer vergeten ? Kan ze moeilijk vragen of ze ook een topic als deze willen openen ..

Dus volgende keer graag een genuanceerde vraag die ook over anderen gaat en niet alleen over mij ..

Weet niet hoelang je al lid was maar misschien was het je al opgevallen dat de know how aan het wegrennen was op het VW Forum . Lag dat aan mijn Off Topic gezever of aan het feit dat alles en iedereen het beter wist ?
Meen me de laatste week nog een topic te herinneren waar iemand tot de grond werd afgebrand omdat hij in de ogen van anderen onzin uitkraamde over zijn 8 klepper met 240 pk .. Of het eeuwige gezeur over bekeuringen of Opels .
Of ben je dat soms vergeten ?
Ben de eerste die toegeeft dat ik niet de makkelijkste ben maar met 1 vingertje wijzen is veels te makkelijk .

'tuurlijk is het zo dat er veel meer personen waren die zich aan het een of ander schuldig hebben gemaakt. Ik ook wel eens af en toe. Toch denk ik dat het er gewoon bijhoort, iemand die zo sterk overdrijft daargelaten. Daarom pleit ik ervoor een groter off-topic gedeelte te maken (met meer catagorieen) zodat iedereen zich daar naar hartelust uit kan leven. Je krijgt ook niet de zwarte piet toegespeeld, ik denk alleen dat jij en anderen wat meer speelruimte moeten krijgen in de off-topic afdeling.

Je bent zelf toch voor duidelijkheid over het beleid binnen een forum, laten we dan hier beginnen.

o ja, ik heb geen broer, wie bedoelde je eigenlijk?

Groeten,

Derk

Gert
22-12-2003, 08:41
Dat broer was een grapje : 10 minuten daarvoor was er hier iemand die ook naar aanleiding van 1 tekst mij kon analyseren :)
Maar de tekst die je nu plaatst kan ik me helemaal in vinden .

Persoonlijk denk ik als je een soort community wilt maken/hebben voor alle VW rijders van de benelux je bijna elk onderwerp kunt aansnijden behalve geloof en politiek .
En waarom zou je het alleen over VW's hebben ? We hebben allemaal dezelfde hobby en soms wil je wat anders kwijt .

Maar niet bevreesd : hier zijn tot nu toe de VW gerelateerde topics m.i. wel interessant . Op het oude forum kwam elke vraag wel 5 keer voorbij in een half jaar tijd .

Zestienkleppen
22-12-2003, 08:54
Aha, kijk, we kunnen het toch met elkaar vinden. 't Is niet altijd even makkelijk om je mening via een toetsenbord te geven vind ik, het komt er wel eens een beetje krom uit.

Iedereen heeft wel eens de behoefte om wat anders te lezen dan iets over kapotte versnellingsbakken of andere terugkerende onderwerpen. Zo lijkt een autogerelateerde moppen catagorie in de off-topic mij ook wel leuk. :D

En af en toe een stevige discussie...

Derk

Gert
22-12-2003, 09:12
Oh ik twijfelde er niet aan dat we er niet uit zouden komen hoor .. maar tis idd een kunst om dat neer te zetten wat je bedoelt .

Ik denk dat het team alles noteert wat voorbij komt en er straks op het forum nieuwe style een ruimte komt waar iedereen zich in kan vinden : on- en offtopic

MMgolfnut1
22-12-2003, 16:22
Tommy, tis ook niet echt belangrijk. Ik hoor het nog wel een keer. Om het hier te plaatsen is idd niet zo'n goed idee.
Enne Gert, ik wacht met smart :)

Tommy
22-12-2003, 16:47
Als je het graag wilt horen heb ik wel msn...

Maar who cares, laat maar waaien.

Keesje
24-12-2003, 19:10
Ik denk dat het team alles noteert wat voorbij komt en er straks op het forum nieuwe style een ruimte komt waar iedereen zich in kan vinden : on- en offtopic

Ik wacht met spanning!

Zestienkleppen
28-12-2003, 11:58
Anders ik wel!