PDA

View Full Version : Ik wil een schroefset maar welke


polog40
07-06-2004, 12:43
Ik zit zelf te denken aan een Weitec set. Maar nu heeft Weitec 4 verschillende sets. Namelijk een schroef/schotelset, schroef/schotelset in hardheid verstelbaar. En idem in schroefset. Wie kan me adviseren?? En wie heeft ervaring met een schroef/schotelset?? Het is voor een Polo 6n....

Arjan

Christiaan
07-06-2004, 12:49
Mark (Antera)

polog40
07-06-2004, 22:25
Het gaat er niet zo zeer om waar ik hem ken kopen maar ik zoek eigenlijk ervaringen, tips en adviezen......

Christiaan
07-06-2004, 22:31
tips en adviezen kan hij je zeker wel geven.... ervaring? Hij rijd er zelf mee, maar dan onder een Golf II.....

OakgreenVR6
07-06-2004, 22:35
Koop geen schroefset met fijn schroefdraad. 2 maanden er niet naar omkijken en het zit vast! Kun je weer met kruipolie/cola/... aan de gang. Dat probleem heb ik dus met mijn H&R schroefset. Verder functioneert het erg goed hoor (alhoewel ik nog steeds Corrado VR6 hoofdveren moet scoren...). :)

Marco
07-06-2004, 23:01
In oostenrijk stond ergens op een stand een display met een aantal schokbrekers die ze hadden blootgesteld aan een of andere zuur- cq zoutoplossing, lagen verschillende merken in. Je wilt bijv echt geen koni meer als je dat hebt gezien. Weet even het werk niet meer waar het nou om ging. Waren in elk geval geinoxxeerde, zagen er nog perfect uit.

Help me uit de brand......

Speedlaw
07-06-2004, 23:13
KW.

(heeft die Inox/RVS schroefsets)

Gert
07-06-2004, 23:23
Klopt
Maar vraag niet wat voor prijskaartje daaraan hangt bij KW ...

Marco
08-06-2004, 00:02
Idd was KW, thanks.

OakgreenVR6
08-06-2004, 09:18
Waarom koop je dan een schroefset?

Marco
08-06-2004, 17:17
Om die hoogte te bereiken die JIJ wilt, dus afhankelijk van de gebruikte wielen zo laag mogelijk.

En ik kan me niet voorstellen dat jij em vaker als 2 keer per jaar verdraaid, als je em al verdraaid, of wel??

baseknot
08-06-2004, 18:17
je heb ook van die gasten die hem bij een meeting omlaag schroeven en op weg naar huis weer omhoog zetten daarom hebben ze een schroefset!
:D

OakgreenVR6
08-06-2004, 18:41
Om die hoogte te bereiken die JIJ wilt, dus afhankelijk van de gebruikte wielen zo laag mogelijk.

En ik kan me niet voorstellen dat jij em vaker als 2 keer per jaar verdraaid, als je em al verdraaid, of wel??

Gebeurd iedere keer als er andere wielen op zitten. Of beter gezegd: gebeurde! :frown:

OakgreenVR6
08-06-2004, 18:41
je heb ook van die gasten die hem bij een meeting omlaag schroeven en op weg naar huis weer omhoog zetten daarom hebben ze een schroefset!
:D

Dat soort figuren, met geld, hebben tegenwoordig een airride systeem :rolleyes:

baseknot
08-06-2004, 18:55
Dat soort figuren, met geld, hebben tegenwoordig een airride systeem :rolleyes:
wat kost zon air ride systeem?

Speedlaw
08-06-2004, 19:46
Meh. Ik schroef de set voor de winter weer wat omhoog (ziet er toch niet uit met die sneue winterwielen) en in de lente gaat 'ie weer op normaal. Daarnaast bedacht ik me vorige week dat de boel eigenlijk wel wat lager kon, als ik tenminste een inrit naar m'n straat vermeed (en dus moet omrijden) --> Weer wat omlaag. Nu denk ik, 'goh, kan eigenlijk nog wel iets.'

(Dus als ik een uurtje heb binnenkort...)

Ik hoop dus ten zeerste dat m'n set niet vastrot. Moet wel loslopen, met KW.

Edit:

Airride kost om-en-nabij de €2500.

Pedaalemmer
10-06-2004, 07:43
Je hebt toch tegenwoordig elektrische systemen waarbij de veeringen elektrisch instelbaar zijn met afstandsbediening. kun je zelfs volgens mij tijdens het rijden de zooi omhoog of omlaag gooien.

arnus71
10-06-2004, 09:40
Het rijden met een (goede) schroefset is ook prettiger...

Uit ervaring (heb een Intrax setje onder mijn Scirocco - niet in hardheid verstelbaar) zou ik een goed (en ook duur) setje kopen die ook in hardheid instelbaar is.

En het blijft makkelijk om je rijhoogte te kunnen instellen, bijvoorbeeld bij andere velgen. Met veren + dempers moet je maar zien hoe hoog/laag je auto komt te zitten als je de krik eronder vandaan haalt.

Koop bijvoorbeeld KW of Weitec? Is wel een uitgave, maar dan heb je ook wat. Dat geklooi met losse schotels veren en dempers heb ik wel gezien.

Just my opinion :)

OakgreenVR6
10-06-2004, 11:30
Wat is er van waar dat de Weitec sets ontzettend stug zijn qua vering/demping?

baseknot
10-06-2004, 18:14
al een setje gevonden?

MMgolfnut1
10-06-2004, 21:09
Wat is er van waar dat de Weitec sets ontzettend stug zijn qua vering/demping?

Niks :biggrin:

Ik heb recent een set aangeschaft en die bevalt prima. Tijdens de rit naar Oostenrijk heb ik de auto 4 cm verhoogd en de stand of meest comfortabel gezet en man.....................wat een heerlijkheid. Niet stuiteren of zenuwachtig rijden, maar gewoon alsof je in een sportief geveerde luxe auto rijdt! Uiteraard kan ie ook ontzettend stug ingesteld worden, maar die keuze is aan jezelf.

richard-polo
20-06-2004, 17:03
ik heb ook klaus en wohlfart (kw) en ik moet zeggen dat bevalt me prima. wel duur maar daar heb je ook kwaliteit voor.....
hier zit ook fijn schroefdraad op maar als je het gewoon goed bijhoud is er niks aan het handje hoor..
maar ik heb gehoord dat weitec ook wel goed spul is. en lekker stug.

Erik M
20-06-2004, 17:32
Zon airride heb je vanaf 2300 euro inclusief montage, erg duur dus. Ik heb ook een schroefset, ben er al vaak mee aan het stellen geweest maar heb nu de goeie hoogte gevonden, uit laten lijnen en hoop dat ik hem zo kan laten staan, ook van de winter met mn wintervelgen eronder. Ik heb niet zon dure hoor en hij is alleen in hoogte verstelbaar maar rijd verder prima.

Gert
20-06-2004, 17:35
Erik : noem eens een merk ..
Zit erzelf aan te denken om een Supersport voor een Jetta project aan te schaffen

Erik M
20-06-2004, 19:35
Volgens mij is het Fk maar weet het eigenlijk niet zeker, heb ze van een vriend gekocht en die had ze onder zijn cabrio zitten, het zijn paarse dempers, maar aan die info heb je natuurlijk ook geen fuck :) sorry. Op de set zelf staat het ook niet

Hmm heb net ff gekeken, maar bij fk zijn alleen de veren paars, en bij is het de demper...is er een manier om er achter te komen wat het is? Het is iig geen hele dure set.

MMgolfnut1
20-06-2004, 20:15
4 cm verhoogt,. en ook ff laten uitlijnen? of heb je nu gewoon ietsje afgesleten banden??

Ritje naar oostenrijk en terug zal toch wel IETS aan zichtbare slijtage hebben opgeleverd? en dan nog maar te zwijgen over 't weg gedrag..

Maar misschien dat alleen ik daar last van had.. in 1 dag was de binnenkant van de rechtervoorband al bijna aan de APK limiet.. maar tja: je moet toch echt eerst naar breda voor Antera m kan uitlijnen..

Antera heeft tijdens de montage berekend hoever ik de spoorstangen moest in- en uitdraaien voor de verhoging en verlaging. Qua weggedrag dus geen problemen en qua bandenslijtage heb ik ook geen bijzondere slijtage gezien. Ik moet 'm nu nog ff opnieuw laten uitlijnen omdat ie definitief(zeg ik nu) op deze hoogte blijft staan.