PDA

View Full Version : Golf 2 3 deurs interieur in Jetta 2 5 deurs?


JurjenV
10-07-2007, 10:30
Een Golf 2 3 deurs interieur in Jetta 2 5 deurs past dit?

En hoe zit je dan met de neerklapbare banken enzo?

Gijs
10-07-2007, 12:17
Passen zal het zeker. Je voorstoelen kunnen dan wel klappen.
Als ik jou was zou ik gewoon een 4/5 deurs interieur erin zetten :)

JurjenV
10-07-2007, 12:30
Heb iets zeer speciaals gezien, vandaar

Gijs
10-07-2007, 13:13
Hier op het forum staat ook een zeer speciaal interieurtje te koop voor een 4 deurs :) Recaro's dacht ik..

tiefflieger
10-07-2007, 14:10
Past gewoon.
Volgens mij rijden bijna alle Jetta's hier met Golf interieurs.
Om de achtebank netjes af te werken ff die 2 plastic kappen die bij een Golf naast de bank zitten monteren, anders krijg je een gapend gat...
(kijk ff in het topic van mijn Jetta, dan zie je wat ik bedoel)
Achterbank kun je onder gewoon orgineel monteren, de leuning moet je anders vastzetten maar is ook geen probleem.

JurjenV
10-07-2007, 16:40
Die kappen heb ik al gevonden op de sloop ;)

breadfan83
10-07-2007, 16:40
5 deurs Jetta bestaat niet. ;)
De achterklep is, in tegenstelling tot die van de Golf, geen deur.

De voorstoelen zullen die hendeltjes aan de zijkant hebben waar je ze mee naar voren kunt kiepen. Veel mensen die deze stoelen gebruiken draaien links en rechts om zodat de hendeltjes aan de binnenkant zitten, en niet zo zichtbaar zijn als je de deur open doet.

De achterbank van een Jetta heeft een losse zitting en rugleuning, terwijl bij een Golf het zitvlak en de leuning aan elkaar zitten met scharnieren. Dit vormt geen probleem als je een Golf interieur in een Jetta zet. Andersom wordt het moeilijk.

Het zitvlak van de Jetta zit met twee haken vast aan de carosserie van de auto. Die van de Golf zit met schroeven vast in twee plaatjes aan de voorkant van de zitting van de achterbank. Bij een in delen neerklapbare achterbank zijn dit vier plaatjes.

De rugleuning zit bij een Jetta vast aan het schot tussen de achterbak en het personen gedeelte. De rugleuning van de bank van een Golf zit onderaan met scharnieren vast aan de zitting van de achterbank, en bovenaan zit een haak aan elke kant die de achterbank vast klemt aan twee pinnen in de carosserie. Je zult de rugleuning dus op een andere manier moeten vast maken wil je voorkomen dat ie bij elke keer afremmen naar voren kiept. Ik heb toen gewoon een sjorband door de spijltjes aan de achterkant van de rugleuning gedaan, en deze om het schot van de Jetta vast gemaakt. Het hoeft alleen de leuning recht op te houden, de gordels zitten hier niet aan vast, dus veel steviger hoeft het niet te zijn.

De rugleuning van de achterbank van een Gofl sluit alleen niet echt zo mooi aan aan de zijkanten en hoedenplank als die van een Jetta dat doet. Neem dus van de Golf gelijk de plastic kapjes die naast de rugleuning zitten mee en zet die over in de Jetta. Verder zul je de hoedenplank een beetje moeten verlengen en / of verhogen.

That's it. :D

Tjaap
10-07-2007, 18:26
Het zitvlak van de Jetta zit met twee haken vast aan de carosserie van de auto. Die van de Golf zit met schroeven vast in twee plaatjes aan de voorkant van de zitting van de achterbank. Bij een in delen neerklapbare achterbank zijn dit vier plaatjes.

maar die schroefgaten zitten in een jetta ook.. dus geen probleem

breadfan83
10-07-2007, 18:33
maar die schroefgaten zitten in een jetta ook.. dus geen probleem

Klopt.

Er moet trouwens ook een manier zijn om het zitvlak van een Jetta er fatsoenlijk uit te krijgen, want die haken waar het mee vast zit willen nog wel eens de gaten in de carosserie wat groter maken omdat ze er niet geheel zonder problemen uit willen.

Dat was bij de mijne en bij veel anderen die ik gezien heb in ieder geval zo.

Tjaap
10-07-2007, 18:58
tijdens het trekken naar achteren duwen..

JurjenV
10-07-2007, 21:44
En zijn de vloerkleden van een Golf 2 VIERdeurs ook gelijk aan de Jetta?

Moet nog een zwart vloerkleed hebben voor in de Jetta, vandaar (aanbod welkom)

rickGT
10-07-2007, 21:53
wat heb jij dan? grijs?

Ik heb een zwarte in de auto liggen, wil hem wel ruilen dan evt met die van jou

PB?!

JurjenV
11-07-2007, 06:45
Heb nu blauw kleedje...

Je hebt PB

breadfan83
11-07-2007, 16:09
Kan iemand me trouwens vertellen of een Mercedes interieur in een Golf 2 past? :D

JurjenV
11-07-2007, 22:30
En zijn de vloerkleden van een Golf 2 VIERdeurs ook gelijk aan de Jetta?

Moet nog een zwart vloerkleed hebben voor in de Jetta, vandaar (aanbod welkom)

Weet iemand of dit gelijk is?

breadfan83
11-07-2007, 22:51
Weet iemand of dit gelijk is?

Het past in ieder geval wel als het aantal deuren gelijk is. Weet ik uit eigen ervaring.
Weet alleen niet zeker of het allemaal overal dezelfde vorm heeft, maar het dekt alles af wat het af moet dekken, en past precies gelijk-goed.

Je moet dus wel kijken of je aantal deuren gelijk is tussen donor en de Jetta.

Jurgen Santana
11-07-2007, 23:18
Het past in ieder geval wel als het aantal deuren gelijk is. Weet ik uit eigen ervaring.
Weet alleen niet zeker of het allemaal overal dezelfde vorm heeft, maar het dekt alles af wat het af moet dekken, en past precies gelijk-goed.

Je moet dus wel kijken of je aantal deuren gelijk is tussen donor en de Jetta.

2, 3, 4 of 5 deurs maakt ook niet uit:D